Eurokomisaři zaklekli na Shein. Ten viní z nekalých praktik a hrozí mu pokutou

Evropská komise jde po čínském internetovém obchodě Shein. Ten viní z nekalých praktik a hrozí mu pokutou. Čínská společnost má měsíc na to, aby se k výtkám vyjádřila a předložila plán nápravných opatření.
Eurokomisaři uvedli, že pokud čínský internetový prodejce neuvede své obchodní praktiky do souladu s právními předpisy EU na ochranu spotřebitele, hrozí mu pokuta. Podle výsledků vyšetřování Shein porušuje evropská pravidla například falešnými slevami, nátlakovými prodejními technikami nebo klamavými informacemi stran možností vrácení zboží. Evropská komise společně s národními regulátory zastoupenými v síti pro spotřebitelskou politiku (CPC) firmu vyzvala k nápravě.
Shein má nyní měsíc na to, aby se k výtkám vyjádřil a předložil plán nápravných opatření. Případná pokuta by se vypočítala z obratu firmy v dotčených členských státech.
Není to clo. Jen poplatek za zátěž celníků, vysvětloval smysl nového poplatku evropský komisař pro obchod Maroš Šefčovič.
Balíčky z Temu a Sheinu se prodraží. Brusel chystá nový poplatek
Zprávy z firem
Zavádějící označení i nepravdivá tvrzení
Zjištěné nedostatky se týkaly také zavádějících označení produktů, nepravdivých tvrzení o udržitelnosti, chybějících nebo skrytých kontaktních údajů a zamlčování informací o odpovědnosti třetích stran.
Evropská komise zároveň vede s firmou samostatné vyšetřování ohledně předpisů o digitálních službách (DSA), které Shein od loňského roku označují za takzvanou velmi velkou on-line platformu (VLOP) s přísnějšími povinnostmi stran transparentnosti a bezpečnosti.
Vyšetřování Sheinu vede spotřebitelská síť CPC pod vedením úřadů v Belgii, Francii, Irsku a Nizozemsku a vychází mimo jiné ze stížností evropských spotřebitelských center.
Vedle aktuálního řízení koordinovaného komisí čelí Shein také samostatnému přezkumu ze strany italského antimonopolního úřadu. Podle Evropské komise je zásah proti Sheinu součástí širší strategie k zajištění bezpečnějšího a udržitelnějšího elektronického obchodování.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.