Emirates pomáhá v boji proti plýtvání jídlem umělá inteligence. Nově by se mohli zapojit i cestující

Ekologický, ale také ekonomický experiment spouští arabské aerolinky Emirates. Na vybraných spojích zavedou službu předobjednávek jídel. Cestovatelé si tak budou moci vybrat hlavní teplý pokrm ještě před odletem, nejpozději pak den předem. Nejenže tak pokaždé dostanou svůj preferovaný pokrm, ale současně pomohou aerolince v boji proti plýtvání potravinami.
Předobjednávky jídel budou od 25. července zavedeny v byznys třídě na všech letech mezi Dubají a londýnskými letišti Heathrow, Gatwick a Stansted.
Služba předobjednání jídel se přidává ke stávajícímu systému, který shromažďuje údaje o preferencích zákazníků s využitím umělé inteligence a rovněž zprávy od palubního personálu. Tyto informace usnadňují plánování jídelníčku a zajištují optimální přípravu a nakládání jídel.
Cestující si budou moci na stránkách emirates.com nebo v aplikaci Emirates prohlédnout palubní menu až 14 dní před odletem a vybrat si z nabídky jídel inspirovaných regionem a lokálními surovinami. V případě potřeby si mohou cestující předem objednat i speciální jídla.
Jestliže bude mít služba u zákazníků úspěch, aerolinka je připravená ji rozšířit i na další letové trasy a třídy.

Za kolik se létá z Prahy? Podstatně za víc než z okolních zemí, přiznává v rozhovoru pro Newstream Bořivoj Trejbal, area manažer aerolinky Emirates pro Česko. Jde o nový, po covidu nastolený normál? Aerolinky se musejí po pandemii finančně zahojit. „Poptávka je obrovská, takže podle toho i nastavujeme ceny,“ říká Trejbal. A Češi na ně, zdá se, ochotně přistupují.
Éra levných letenek s covidem skončila. Aerolinky se musejí zahojit, říká český šéf Emirates
Leaders
Novozélandský lékař byl rozčarovaný, že jeho sedadlo v byznys třídě na letu z Aucklandu do Dubaje nešlo sklopit do vodorovné polohy, přestože reklama společnosti Emirates mu slíbila komfort plnohodnotné postele. Spor dohnal až k soudu, který vyhrál. Částka, kterou musí aerolinky nespokojenému cestujícímu vyplatit, převýšila sumu, kterou žalobce za letenky zaplatil.
V reklamě lžete, osočil Novozélanďan Emirates. A letěl zadarmo
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.