Reklama

EasyJet podrží akcionáři. Nabídku na převzetí aerolinky odmítly

easyJet
ČTK

Britská nízkonákladová letecká společnost easyJet odmítla nabídku na převzetí. Místo toho se rozhodla získat od akcionářů 1,2 miliardy liber (přes 35 miliard korun) k posílení své pozice na evropském trhu. Zájemce o aerolinky zůstal utajený.

Reklama

Aerolinky nicméně nicméně uvedly, že nabídka předkladatele je výrazně podhodnocovala a on už o ně navíc ztratil zájem. Podle zdroje agentury Reuters byl zájemcem o převzetí maďarský rival Wizz Air, který se ale k této informaci odmítl vyjádřit.

Společnost easyJet uvedla, že plánované zvýšení kapitálu posílí její finanční pozici pro případ, že by pokračoval útlum v letecké dopravě způsobený koronavirovou pandemií, a umožní jí využít předpokládaného oživení evropského trhu letecké dopravy v příštích letech. Nově získané peníze by měly firmě například pomoci posílit přítomnost na klíčových letištích, a to prostřednictvím nákupu dalších přistávacích slotů.

„Budeme moci využít předpokládaných strategických investičních příležitostí v době, kdy se evropský letecký průmysl zotavuje z pandemie,” uvedl šéf easyJetu Johan Lundgren. „Věřím, že je to opravdu příležitost, která se objeví pouze jednou za život,” dodal.

Soukromý tryskáč, ilustrační foto

Zlaté časy private jetů. Létají víc než před covidem

A poptávka po službách aerotaxíků stále roste, navzdory částečnému oživení letecké dopravy.

Přečíst článek

Společnost easyJet by chtěla využít současné situace k posílení tržního podílu na úkor tradičních aerolinek, jako jsou British Airways či Air France-KLM. Čelí však ostré konkurenci ze strany nízkonákladových rivalů Ryanair a Wizz Air, kteří v létě zaznamenali výraznější oživení než easyJet.

Zadlužené ČSA čeká reorganizace.

Věřitelé ČSA zatím přihlásili pohledávky za 19,4 miliardy

Celková výše nezajištěných pohledávek, které věřitelé přihlásili do insolvenčního řízení s leteckou společností ČSA , je 19,41 miliardy korun.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme