EasyJet podrží akcionáři. Nabídku na převzetí aerolinky odmítly
![easyJet](https://www.newstream.cz/uploads/article/660x464_fit/F202107200338101.jpeg)
Britská nízkonákladová letecká společnost easyJet odmítla nabídku na převzetí. Místo toho se rozhodla získat od akcionářů 1,2 miliardy liber (přes 35 miliard korun) k posílení své pozice na evropském trhu. Zájemce o aerolinky zůstal utajený.
Aerolinky nicméně nicméně uvedly, že nabídka předkladatele je výrazně podhodnocovala a on už o ně navíc ztratil zájem. Podle zdroje agentury Reuters byl zájemcem o převzetí maďarský rival Wizz Air, který se ale k této informaci odmítl vyjádřit.
Společnost easyJet uvedla, že plánované zvýšení kapitálu posílí její finanční pozici pro případ, že by pokračoval útlum v letecké dopravě způsobený koronavirovou pandemií, a umožní jí využít předpokládaného oživení evropského trhu letecké dopravy v příštích letech. Nově získané peníze by měly firmě například pomoci posílit přítomnost na klíčových letištích, a to prostřednictvím nákupu dalších přistávacích slotů.
„Budeme moci využít předpokládaných strategických investičních příležitostí v době, kdy se evropský letecký průmysl zotavuje z pandemie,” uvedl šéf easyJetu Johan Lundgren. „Věřím, že je to opravdu příležitost, která se objeví pouze jednou za život,” dodal.
A poptávka po službách aerotaxíků stále roste, navzdory částečnému oživení letecké dopravy.
Zlaté časy private jetů. Létají víc než před covidem
Money
Společnost easyJet by chtěla využít současné situace k posílení tržního podílu na úkor tradičních aerolinek, jako jsou British Airways či Air France-KLM. Čelí však ostré konkurenci ze strany nízkonákladových rivalů Ryanair a Wizz Air, kteří v létě zaznamenali výraznější oživení než easyJet.
Celková výše nezajištěných pohledávek, které věřitelé přihlásili do insolvenčního řízení s leteckou společností ČSA , je 19,41 miliardy korun.
Věřitelé ČSA zatím přihlásili pohledávky za 19,4 miliardy
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?