Duolingo vstoupí na burzu. Jde si pro miliony dolarů na rozvoj
Americká společnost Duolingo, která provozuje stejnojmennou aplikaci pro výuku jazyků, míří na burzu.
Primární veřejná nabídka akcií (IPO) by podnik mohla ohodnotit až na 3,4 miliardy dolarů (zhruba 74 miliard korun). Duolingo se vstupem na americký akciový trh Nasdaq snaží využít rychlého růstu zájmu o nástroje pro internetové vzdělávání, který je důsledkem koronavirové pandemie, poznamenala agentura Reuters.
Společnost Duolingo uvedla, že v rámci IPO nabídne investorům asi 5,1 milionu akcií v ceně 85 až 95 dolarů za kus. Prodej akcií by tak mohl vynést kolem 485 milionů dolarů. Téměř 1,4 milionu akcií v rámci primární veřejné nabídky prodají současní akcionáři, výtěžek z prodeje těchto cenných papírů tak nepřipadne podniku.
Aplikace Duolingo umožňuje výuku čtyř desítek jazyků, alespoň jednou měsíčně ji využívá zhruba 40 milionů lidí. Firma Duolingo v letoším prvním čtvrtletí více než zdvojnásobila tržby - skoro tři čtvrtiny jejích příjmů pocházely z předplatného a necelá pětina z reklamy.
Americká makléřská společnost Robinhood Markets chce z chystané primární veřejné nabídky akcií (IPO) na trhu Nasdaq v New Yorku získat až 2,3 miliardy dolarů (50 miliard korun).
Nasdaq čeká rekordní IPO. Robinhood chce upsat akcie za 2,3 miliardy dolarů
Zprávy z firem
Čínská společnost Tencent koupí britského vývojáře videoher Sumo za 1,27 miliardy dolarů (27,6 miliardy korun). Tencent tak rozšíří své portfolio videoher, které se umísťují na předních místech žebříčků oblíbenosti, a posílí celosvětově svoji pozici.
Game on. Čínský Tencent za miliardy koupil další herní studio
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.