Covid mu přihrál extra money z logistiky. Teď za ně miliardář Kühne navýšil podíl v Lufthanse
Německý miliardář Klaus-Michael Kühne zdvojnásobil svůj podíl v letecké společnosti Lufthansa na 10,01 procenta. Upevnil tak svou pozici druhého největšího akcionáře po německé vládě, která drží podíl 14,09 procenta. S odvoláním na oznámení Lufthansy o tom informoval server Simple Flying.
Kühne podíl navýšil prostřednictvím společnosti KA Logistik Beteiligungen, kterou ovládá. Investor hodlá být pro největší evropské aerolinky „dlouhodobým, stabilním a spolehlivým partnerem“, uvedla firma Kühne Holding v prohlášení. Čtyřiaosmdesátiletý Kühne ovládá švýcarskou společnost Kühne+Nagel, která se řadí mezi největší evropské logistické firmy.
Na zpáteční cestě z Dubaje nás čekal pozdní noční odlet, navíc na letu, který má jen něco málo přes šest hodin. Po dlouhém večeru v hotelové lounge jsme na check in přepážku dorazili krátce před 11. hodinou večerní. Odbavení netrvalo příliš dlouho. Dostavilo se zklamání z toho, že Lufthansa se vůbec neobtěžuje zajistit svým premiovým pasažérům salonek na terminálu 3 dubajského letiště. Naštěstí byl po ruce LoungeKey a salonek Al Marhaba.Business Class Zdeňka Pečeného: Noční let s Lufthansou přinesl neněmecký chaos
Enjoy
Vzhledem k rostoucím sazbám za přepravu zboží mají logistické firmy rekordní zisky a nakupují, připomněla agentura Bloomberg. Konkurenční společnost MSC Mediterranean Shipping (MSC) ovládaná italským miliardářem Gianluigim Apontem se například dohodla na koupi afrického dopravního a logistického podniku Bolloré. Jedná také o převzetí většinového podílu v italské letecké společnosti ITA Airways, nástupci Alitalie.
Letecká společnost Lufthansa předčasně splatila veškerou finanční pomoc, kterou získala kvůli dopadům pandemie covidu-19. Lufthansa s předstihem vrátila téměř čtyři miliardy covidové pomoci
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?