Nejbohatší Němec koupil kontrolní podíl v Lufthanse

Letecká doprava má problémy, jaké neměla desítky let. Námořním a pozemním logistikům se ale daří. Německý miliardář Klaus-Michael Kühne vidí příležitost - stal se největším akcionářem tradičních aerolinek.
Klaus-Michael Kühne podle hlášení na burze zdvojnásobil svůj podíl v Lufhanse tím, že koupil patnáct procent akcií od německé vlády. Ta balík prodávala jako kompenzaci za finanční pomoc, kterou od ní aerolinky dostaly v době covidu. Stát byl dosud v Lufthanse, evropské jedničce mezi aerolinkami, největším akcionářem.
Kühne, který podle Bloombergu míří do správní rady aerolinek, je čestným prezidentem své firmy Kühne + Nagel, jež ho vynesla do čela žebříčku německých miliardářů. Kühne + Nagel je logistický gigant a největší světový námořní rejdař.

Kühne nárůst podílu nekomentoval, nicméně podle Bloombergu není jediným z námořní či pozemní logistiky, koho zaujaly i aerolinky. Logistické firmy dosahovaly v poslední době obrovských zisků a mají příležitost si v aerolinkách, které jsou naopak pod tlakem, zainvestovat.
Francouzský logistický gigant CMA CGM takto v květnu odsouhlasil koupi podílu v Air France- KLM, kontejnerový mogul MSC spolu s Lufthansou kupuje podíl v Italia Transporto Aereo, nástupci padlé Alitalie.
Kühne navíc vlastní třicetiprocentní podíl v německé přepravní společnosti Hapag-Lloyd, také zde je stejně jako v Lufthanse největším akcionářem. Lufthanse patří 12 cargo letadel, které spolu s prostorem uvnitř svých velkých dopravních letadel pronajímá logistickým firmám. Vlastnické spojení může být velkou výhodou.
Čtyřiaosmdesátiletý Klaus-Michael Kühne je s majetkem 35 miliard dolarů považován za nejbohatšího Němce, je představitelem už třetí generace ve vedení rodinné firmy Kühne + Nagel. On sám je příkladem, jak se logistice v posledních dvou letech daří - jeho majetek se během té doby zdvojnásobil.
Akcie Lufthansy po ohlášení transakce od rána přidávají přes dvě procenta, rostou i akcie Hapag-Lloyds a Kühne + Nagel.
Místo očekávaného letního oživení čelí letecká doprava v Evropě stále dalším potížím – nedostatku personálu a narůstajícímu tlaku svých zaměstnanců hrozících stávkami. Důsledkem jsou tisíce zrušených letů, několikahodinová zpoždění a nekonečné fronty, upozorňuje agentura Bloomberg.
Chaos na letištích. Lufthansa ruší tisíce letů kvůli nedostatku personálu, další aerolinky kvůli stávkám
Money
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.