Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nejbohatší Němec koupil kontrolní podíl v Lufthanse

Lufthansa
ČTK
Tereza Zavadilová
tzv

Letecká doprava má problémy, jaké neměla desítky let. Námořním a pozemním logistikům se ale daří. Německý miliardář Klaus-Michael Kühne vidí příležitost - stal se největším akcionářem tradičních aerolinek. 

Klaus-Michael Kühne podle hlášení na burze zdvojnásobil svůj podíl v Lufhanse tím, že koupil patnáct procent akcií od německé vlády. Ta balík prodávala jako kompenzaci za finanční pomoc, kterou od ní aerolinky dostaly v době covidu. Stát byl dosud v Lufthanse, evropské jedničce mezi aerolinkami, největším akcionářem.

Kühne, který podle Bloombergu míří do správní rady aerolinek, je čestným prezidentem své firmy Kühne + Nagel, jež ho vynesla do čela žebříčku německých miliardářů. Kühne + Nagel je logistický gigant a největší světový námořní rejdař. 

Klaus-Michael Kühne, německý miliardář Monster4711 via Wikimedia Commons

Kühne nárůst podílu nekomentoval, nicméně podle Bloombergu není jediným z námořní či pozemní logistiky, koho zaujaly i aerolinky. Logistické firmy dosahovaly v poslední době obrovských zisků a mají příležitost si v aerolinkách, které jsou naopak  pod tlakem, zainvestovat. 

Francouzský logistický gigant CMA CGM takto v květnu odsouhlasil koupi podílu v Air France- KLM, kontejnerový mogul MSC spolu s Lufthansou kupuje podíl v Italia Transporto Aereo, nástupci padlé Alitalie.

Kühne navíc vlastní třicetiprocentní podíl v německé přepravní společnosti Hapag-Lloyd, také zde je stejně jako v Lufthanse největším akcionářem. Lufthanse patří 12 cargo letadel, které spolu s prostorem uvnitř svých velkých dopravních letadel pronajímá logistickým firmám. Vlastnické spojení může být velkou výhodou. 

Čtyřiaosmdesátiletý Klaus-Michael Kühne je s majetkem 35 miliard dolarů považován za nejbohatšího Němce, je představitelem už třetí generace ve vedení rodinné firmy Kühne + Nagel. On sám je příkladem, jak se logistice v posledních dvou letech daří - jeho majetek se během té doby zdvojnásobil

Akcie Lufthansy po ohlášení transakce od rána přidávají přes dvě procenta, rostou i akcie  Hapag-Lloyds a Kühne + Nagel.

Letiště, ilustrační foto

Chaos na letištích. Lufthansa ruší tisíce letů kvůli nedostatku personálu, další aerolinky kvůli stávkám

Místo očekávaného letního oživení čelí letecká doprava v Evropě stále dalším potížím – nedostatku personálu a narůstajícímu tlaku svých zaměstnanců hrozících stávkami. Důsledkem jsou tisíce zrušených letů, několikahodinová zpoždění a nekonečné fronty, upozorňuje agentura Bloomberg.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme