Cebia: Autorizované autoservisy odvádí horší práci než ty neautorizované

Fungování části značkových autoservisů v Česku se loni meziročně zhoršilo a v některých případech dokonce vykazovaly horší práci než ty neautorizované. Jejich hodnocení kleslo na 38 procent ze 100 možných. Vyplývá to z ročního hodnocení služby Audit servisů, kterou pravidelně poskytuje společnost Cebia.
Cebia provádí kontroly v pěti různých variantách: Po opravě, Před opravou, Po pojistné události, Mystery Repair a Pick-up. „Mnohé neautorizované servisy dosahovaly lepších výsledků než velké značkové servisy s často neosobním přístupem. Problém bývá v lidech a jejich přístupu k práci,” uvedl ředitel Cebie Martin Pajer s tím, že naprosto rozdílné výsledky vykázaly například i dvě provozovny stejného dealera.
V typu auditu „Po pojistné události” dosáhly autorizované servisy 84 procent kvality, což je o 11 procentních bodů méně než před rokem, zatímco neautorizované zvýšily hodnocení z 90 na 91 procent. Obecně přitom platilo, že nejhorší práci prováděly servisy v prvním čtvrtletí, kdy celková kvalita, tedy kvalita autorizovaných i neautorizovaných servisů dohromady, dosáhla 87 procent, zatímco ve čtvrtém čtvrtletí se vyšplhala na 97 procent.
Častým nedostatkem bylo zejména špatné lícování a pasování dílů a závady v lakování. Ve značkovém autoservisu v Havlíčkově Brodě dokonce nechali na autě poškozený díl. V Českých Budějovicích pak například u Škody Octavia nelícoval nárazník po výměně bočnice a po lakování vozidlo neočistili. Celkové hodnocení auditu v tomto servisu nedosáhlo ani 40 procent. Vadu v lakování a špatné slícování zadního víka s nárazníkem a levým zadním blatníkem odhalil audit i v dalším pražském značkovém servisu, který vykázal hodnocení jen 62 procent.
Průměrná cena ojetin se v prvním letošním pololetí držela těsně pod 300 tisíci korunami. Ceny vykupovaných vozů podle sdružení Cebia patrně výš nepůjdou.
Ceny ojetin narazily na strop, začínají klesat
Money
V typu auditu "Po opravě", tedy při pravidelném servisu vozu, byly nejčastějšími prohřešky nedoplnění chladící kapaliny, která byla ponechána pod ryskou minima či nevyměněné nefunkční žárovky.
Podle Pajera se zvedá kvalita služeb, práce a klientského prostředí u neznačkových, čistě rodinných servisů. „Na klienty působí velmi dobře, když si přijdou pro své vozidlo po opravě do servisu a ono na ně čeká nejen kvalitně opravené, čisté a naleštěné, ale stojí ve speciálním pěkném prostoru určeném výlučně pro předávání vozidel,“ dodal.
Cebia se zabývá prověřováním původu a stavu ojetých vozidel. Od roku 2021 patří do holdingu EAG.
Společnost Aures Holdings, která provozuje autobazary AAA Auto, Mototechna a Driverama, loni zvýšila hrubý provozní zisk EBITDA o dvě procenta na 50,1 milionu eur, tedy zhruba 1,2 miliardy korun. Zisk rostl díky omezování nákladů a zavádění automatizace a digitalizace a omezování globálních inflačních tlaků. Tržby stouply o 19 procent na 1,013 miliardy eur, tedy v přepočtu 23,8 miliardy korun, uvedla firma.
Ojetiny táhnou. AAA hlásí nárůst zisku, tržeb i prodaných aut
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.