Rozvolnění nahrává konzumaci Coca-Coly. Zisk firmy vystřelil o polovinu

Americký výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola ve druhém čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně o 48 procent na 2,6 miliardy dolarů (56,8 miliardy korun).
Tržby firmy se po odeznění pandemie nemoci covid-19 zotavily rychleji, než se čekalo. Coca-Cola zároveň zvýšila výhled tržeb a zisku na celý letošní rok. Díky opětovnému otevření kin, restaurací a stadionů se totiž zvyšuje poptávka po jejích nápojích.
Zisk na akcii bez jednorázových položek činil 68 centů, zatímco analytici čekali zisk 56 centů na akcii. Čisté tržby se pak zvýšily o 42 procent na 10,1 miliardy dolarů, a překonaly tak odhady analytiků společnosti Refinitiv. Ve stejném období loni kvůli karanténním omezením tržby naopak o 28 procent klesly.
Americký trh začínají dobývat značky nabízející veganskou alternativu tradiční slaniny. Za rok 2020 se jí prodalo za 267 milionů dolarů, což je ve srovnání s rokem 2019 o 20 procent víc.
Amerikou se šíří veganství, i díky celebritám. Prodej „zelené” slaniny roste
Money
Popandemický restart
Objem prodeje se zvýšil o 18 procent na úroveň, která byla srovnatelná s rokem 2019. Některé trhy, jako je Čína, Brazílie a Nigérie, se už dostaly nad úroveň poptávky z roku 2019. Jiné, jako je například Indie, kvůli pandemii stále čelí tlaku, uvedla firma.
Tržby v Severní Americe Coca-Cola ve druhém čtvrtletí zvýšila o 28 procent, zejména díky zrušení některých omezení spolu s růstem počtu očkovaných proti covidu-19. Objem prodeje se zvýšil o 17 procent.
V letošním roce firma podle aktualizovaného odhadu očekává růst takzvaných organických tržeb o 12 až 14 procent, zatímco dosud počítala s růstem nejvýše o devět procent. U očištěného zisku na akcii firma čeká růst o 13 až 15 procent, původně jej odhadovala kolem deseti procent.
Denně čerstvá ryba, pljeskavica nebo burek. Kousek Balkánu můžete ochutnat v Bistru Antonia Sandeva na Skořepce. Navíc za velmi příjemné ceny.
Poznávejte chutě světa: Tentokrát se vydejte za Středomořím do centra Prahy
Enjoy
Lidé si na hypotéce půjčují o milion více než před třemi lety. Přesto leckomu hypotéka nestačí, kvůli prudkému zdražení cen materiálů – třeba dřevostavba je o 50 procent dražší než loni.
Lukáš Kovanda: Lidé si na bydlení půjčují víc, a přesto jim to nestačí
Názory
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.