Amerikou se šíří veganství, i díky celebritám. Prodej „zelené” slaniny roste
                            Americký trh začínají dobývat značky nabízející veganskou alternativu tradiční slaniny. Za rok 2020 se jí prodalo za 267 milionů dolarů, což je ve srovnání s rokem 2019 o 20 procent víc.
Jedním z mnoha důvodů tohoto nárůstu je podle serveru Bloomberg fakt, že se na trhu objevuje čím dál více producentů, kteří rostlinnou variantu slaniny nabízí. Například start-upová společnost Hooray Foods ze San Franciska k její výrobě využívá kokosový olej, rýžovou mouku a tapiokový škrob. A výsledný produkt je chuťově velmi blízko tradiční slanině.
Japonský producent superpotravin Prime Roots ve spolupráci s Kalifornskou univerzitou v Berkeley přišel už v roce 2017 na trh s rostlinnou náhražkou slaniny vyrobenou fermentací obiloviny houbou koji. Chuťově nejvěrohodnější je pak podle Bloombergu produkt MyBacon od firmy Atlast Food, který je vyroben z mycelia (shluk vzájemně propletených vláken, typických například pro houby - pozn. red.).
Denně čerstvá ryba, pljeskavica nebo burek. Kousek Balkánu můžete ochutnat v Bistru Antonia Sandeva na Skořepce. Navíc za velmi příjemné ceny.
	
Poznávejte chutě světa: Tentokrát se vydejte za Středomořím do centra Prahy
		Enjoy
		
Etické aspekty chovu
Společnosti nabízející alternativu k masové slanině rovněž přitahují stále zajímavější investice. Na rozvoji odvětví se velkým dílem podílí i mnohé celebrity. Třeba představitel nezdolného Ironmana americký herec Robert Downey Jr. „Máte-li rádi slaninu a zároveň planetu, pak je pro vás Atlast jasnou volbou,“ komentoval herec svoji investici do firmy.
Prostřednictvím Downey's Footprint Coalition, kterou založil spolu se svojí manželkou Susan a dalšími investory v červnu 2019, už do ekologických projektů investoval 10 milionů dolarů.
Zmiňovaný Atlast Food, který vsadil při výrobě na mycelium, se díky revolučnímu objevu probojoval do semifinále soutěže Feed the Next Billion. Tu pořádá nezisková organizace Xprize a jak už její název napovídá, jejím účelem je ocenit ty inovátory, kteří najdou cestu „jak nakrmit další miliardu lidí”. Rozpočet soutěže je víc než stědrý - 15 milionů dolarů.
K nárůstu poptávky po rostlinných alternativách masa vedla mimo jiné i kauza z letošního května, která odhalila negativní detaily při zpracování hovězího masa. „Lidé začínají čím dál tím častěji přemýšlet o etice a humánnosti průmyslového chovu zvířat,” říká Jeff Crumpton ze společnosti Spins, která sbírá data maloobchodu s přírodními a organickými produkty.
Globální televize Netflix údajně zvažuje vstup do herního byznysu. Slovo "údajně" si ale škrtněte. Pro Netflix jsou hry nezbytností. A pořádně se u toho zapotí.
	Analýza: Hry jsou pro Netflix nezbytností
		Zprávy z firem
		
Bill Gates, Mark Zuckerberg, Jeff Bezos a další těžkotonážní jména dnes odjíždějí z prázdninového pobytu v Idahu. Teprve se uvidí, které nové akvizice z toho vyplynou. 
	Miliardáři na táboře v Sun Valley: řešily se nákupy, bitcoin i rafting
		Leaders
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.