Čistý zisk skupiny ČSOB stoupl o sedm procent

Čistý zisk skupiny ČSOB v prvním čtvrtletí 2025 stoupl meziročně o sedm procent na 4,4 miliardy korun. Objem aktiv pod její správou se zvýšil o devět procent na 416 miliard korun.
Provozní výnosy ČSOB v prvním kvartále vzrostly o šest procent na 11,7 miliardy korun. Provozní náklady bez bankovních daní činily 5,5 miliardy korun, což bylo meziroční zvýšení o čtyři procenta. Objem úvěrů stoupl o osm procent na 1,009 bilionu korun. Celkové vklady se jí zvýšily o 13 procent na 1,593 bilionu korun.
„Jakkoli jsou v současné turbulentní době domácnosti, firmy i podnikatelé obezřetní při rozhodování o svých prostředcích a správě svého majetku, ve skupině ČSOB pozorujeme stabilně silnou důvěru všech skupin klientů. Díky tomu nadále rosteme v hlavních oblastech vkladů, investic, úvěrů a pojištění a udržujeme silnou kapitálovou pozici a vynikající likviditu,“ shrnul generální ředitel skupiny ČSOB Aleš Blažek.
Energetická skupina ČEZ v prvním čtvrtletí letošního roku vydělala 12,8 miliardy korun, čistý zisk skupiny tak meziročně klesl přibližně o šest procent. Provozní výnosy naopak vzrostly o šest miliard na 93,4 miliardy korun. V hospodaření se projevila zejména loňská akvizice plynárenské distribuční společnosti GasNet. Vedení ČEZ zároveň navrhlo dividendu ve výši 47 korun na akcii, což odpovídá 80 procentům z loňského očištěného zisku.
ČEZ snížil čistý zisk o šest procent
Zprávy z firem
Počet klientů stoupl
Počet aktivních klientů ČSOB stoupl meziročně o 67 tisíc. Počet aktivních uživatelů mobilního bankovnictví ČSOB Smart narostl na 1,49 milionu, což znamená meziroční nárůst o 11 procent.
Klienti ČSOB si v prvním čtvrtletí pořídili hypoteční úvěry za 19,4 miliardy korun, meziročně o 69 procent více, a úvěry ze stavebního spoření v objemu 3,9 miliardy korun. To byl meziroční nárůst o více než sto procent. Více než 54 procent všech nových hypoték uzavírají klienti do 36 let. „Poptávku podporují meziroční pokles sazeb, odložená poptávka kupujících, vysoká zaměstnanost a růst reálných mezd,“ upozornil Blažek.
Banky postupně snižují úroky u spořicích účtů. Dvě banky nyní nabízejí čtyřprocentní úročení, vážou se k tomu ale složitější podmínky pro získání. U ostatních spořicích účtů jsou sazby vesměs kolem tří procent. Důvodem je snižování sazeb České národní banky (ČNB). Vyplývá to z analýzy společnosti Portu. ČNB ve středu rozhodla o snížení sazeb o čtvrt bodu na 3,5 procenta.
Analýza: Banky snižují sazby spořicích vkladů, vesměs je úročí do čtyř procent
Money
Hospodářské výsledky za první kvartál již zveřejnily konkurenční banky. Česká spořitelna vykázala letos v prvním čtvrtletí čistý zisk 5,7 miliardy korun, meziročně o 0,3 procenta vyšší. Čistý zisk Komerční banky stoupl o 49,3 procenta na 4,2 miliardy korun, Moneta Money Bank o 14 procent na 1,5 miliardy korun, Raffeisenbank o 21 procent na 1,7 miliardy korun a UniCredit Bank o 4,9 procenta na 2,7 miliardy korun.
Do skupiny ČSOB patří ČSOB, Hypoteční banka, ČSOB stavební spořitelna, ČSOB Penzijní společnost, ČSOB Leasing a ČSOB Factoring. ČSOB je součástí mezinárodní bankovní a pojišťovací skupiny KBC, která aktivně působí v Belgii a zemích střední a východní Evropy.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.