Hybrid za babku. Čínská Chery vyrazila dobýt český trh

Společnost Chery, která je největším vývozcem osobních aut z Číny, oficiálně vstoupila na český trh na základě partnerské smlouvy se společností Astana Motors. Prodej v České republice má začít letos na podzim.
Prvními dostupnými modely v Česku budou SUV Chery Tiggo 7 a Chery Tiggo 8 ve verzích plug-in hybrid i v klasické benzinové motorizaci, uvedla automobilka v tiskové zprávě.
„Vnímáme stabilní poptávku po ekologických a cenově dostupných vozech a chceme českým zákazníkům nabídnout moderní hybridní crossovery, které spojují špičkové technologie, hospodárný provoz a vysoký komfort,“ řekl ředitel Chery pro ČR Alex Čang.
Chery působí ve více než 110 zemích a regionech a jeho vozidly jezdí přes 15 milionů uživatelů, z toho 4,5 milionu mimo Čínu. V rámci pokračující mezinárodní expanze uvede Chery ještě letos na několika evropských trzích sériové modely rodiny Tiggo.
V Číně se stupňuje cenová válka automobilek. Jednička tamního trhu, BYD, sráží ceny svých modelů až o 35 procent. Například její elektro-hatchback Seagull bude k mání v přepočtu za necelých 170 tisíc korun.
Automobilka BYD dramaticky zlevní své elektromobily. Ceny klesnou pod 200 tisíc
Money
S Astana Motors spolupracuje firma Chery od roku 2021 a díky ní se značka Chery stala nejprodávanější čínskou značkou v Kazachstánu. Rozsáhlá síť 26 oficiálních dealerství v 17 městech nabízí sedm modelových řad.
„Chery dokazuje, že inovace a dostupnost mohou jít ruku v ruce. Sdílíme tyto hodnoty a těšíme se na jejich prosazování na nových trzích,“ uvedl Beknur Nesipbayev, generální ředitel Astana Motors.
V Česku začaly v posledním roce působit významné čínské značky, jako je největší čínská automobilka BYD, Xpeng, DongFeng, BAIC nebo LeapMotor. Již delší dobu se v tuzemsku prodávají vozy MG a část v tuzemsku prodávaných vozů Tesla a Honda je rovněž čínské provenience.
Sedmdesát miliard korun. O tolik předčila v tržbách čínská automobilka BYD svého rivala, americkou Teslu. Děje se tak vůbec poprvé v historii značky. Co do počtu prodaných aut ovšem Tesla dál kraluje globálnímu trhu s automobily na čistě elektrický pohon.
Čínská BYD poprvé v tržbách překonala Teslu
Zprávy z firem
Na český trh vstoupila další čínská automobilka Xpeng Motors. Do tří let chce ovládnout desetinu tuzemského trhu elektrických vozů. Do konce příštího roku plánuje prodej 1000 aut.
V Česku začala prodávat své elektromobily další čínská automobilka
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.