Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zuckerberg koupil podíl ve výrobci brýlí Ray-Ban

Meta koupila podíl tři procenta ve výrobci brýlí Ray-Ban
ČTK
 ČTK

Společnost Meta Platforms koupila menšinový podíl v největším světovém výrobci brýlí EssilorLuxottica. Mateřská společnost Facebooku získala necelá tři procenta ve výrobci brýlí Ray-Ban. Hodnota podílu při současné tržní ceně je zhruba tři miliardy eur (74 miliard korun), uvedla agentura Bloomberg. Americký technologický gigant se investicí snaží podpořit své aktivity na rychle rostoucím trhu s chytrými brýlemi.

Podle zdrojů Meta zvažuje další investice. Postupem času by se její podíl ve výrobci brýlí mohl zvýšit až na zhruba pět procent.

Zástupci společnosti Meta i EssilorLuxottica se k záležitosti odmítli vyjádřit.

Prohloubení vztahu

Investice prohlubuje vztah mezi oběma společnostmi, které v posledních několika letech spolupracovaly na vývoji chytrých brýlí. Meta v současné době prodává brýle Ray-Ban, které byly poprvé představeny v roce 2021, s vestavěnými kamerami a asistentem umělé inteligence. Minulý měsíc pak uvedla na trh i samostatné brýle značky Oakley ve spolupráci s EssilorLuxottica.

Dohoda zapadá do strategie šéfa společnosti Meta Marka Zuckerberga, pro kterého je umělá inteligence hlavní prioritou a velkou investicí. Chytré brýle jsou klíčovou součástí tohoto plánu, protože Metě umožňují vyvíjet vlastní hardware a nezáviset na telefonech konkurence. Partnerství jí navíc dává přístup k výrobním znalostem a globální distribuci, což je zásadní pro masové uvedení chytrých brýlí na trh.

Pro firmu EssilorLuxottica znamená dohoda větší přítomnost v technologickém světě, což by mohlo být výhodné, pokud se futuristické sázky firmy Meta vyplatí. Meta sází na to, že lidé jednou budou pracovat a bavit se s chytrými brýlemi nebo náhlavními zařízeními, tzv. headsety.

Makr Zuckerberg

Zuckerbergův tým pro umělou superinteligenci má další úlovek. Tentokrát z Applu

Společnost Meta Platforms sestavuje tým největších odborníků na vývoj umělé superinteligence. Jeho členové si ročně přijdou na desítky milionů dolarů, díky čemuž se Marku Zuckerbergovi daří získávat velmi zvučná jména od konkurence. Do týmu nyní přijde Ruoming Pang, který vedl oddělení AI v Apple, uvedla agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Zakladatel a bývalý CEO Scale AI Alexandr Wang přešel do Mety

Když Meta nakupuje, ostatní prchají. Scale AI přichází o klienty

Meta získala téměř poloviční podíl ve Scale AI a posílila svou pozici v oblasti umělé inteligence. Tento krok ale vyvolal vlnu nevole mezi konkurenty – Google, Microsoft nebo xAI přerušují se Scale AI spolupráci. Firma čelí nejisté budoucnosti a na scénu vstupují noví hráči.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme