Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zuckerberg koupil podíl ve výrobci brýlí Ray-Ban

Meta koupila podíl tři procenta ve výrobci brýlí Ray-Ban
ČTK
 ČTK

Společnost Meta Platforms koupila menšinový podíl v největším světovém výrobci brýlí EssilorLuxottica. Mateřská společnost Facebooku získala necelá tři procenta ve výrobci brýlí Ray-Ban. Hodnota podílu při současné tržní ceně je zhruba tři miliardy eur (74 miliard korun), uvedla agentura Bloomberg. Americký technologický gigant se investicí snaží podpořit své aktivity na rychle rostoucím trhu s chytrými brýlemi.

Podle zdrojů Meta zvažuje další investice. Postupem času by se její podíl ve výrobci brýlí mohl zvýšit až na zhruba pět procent.

Zástupci společnosti Meta i EssilorLuxottica se k záležitosti odmítli vyjádřit.

Prohloubení vztahu

Investice prohlubuje vztah mezi oběma společnostmi, které v posledních několika letech spolupracovaly na vývoji chytrých brýlí. Meta v současné době prodává brýle Ray-Ban, které byly poprvé představeny v roce 2021, s vestavěnými kamerami a asistentem umělé inteligence. Minulý měsíc pak uvedla na trh i samostatné brýle značky Oakley ve spolupráci s EssilorLuxottica.

Dohoda zapadá do strategie šéfa společnosti Meta Marka Zuckerberga, pro kterého je umělá inteligence hlavní prioritou a velkou investicí. Chytré brýle jsou klíčovou součástí tohoto plánu, protože Metě umožňují vyvíjet vlastní hardware a nezáviset na telefonech konkurence. Partnerství jí navíc dává přístup k výrobním znalostem a globální distribuci, což je zásadní pro masové uvedení chytrých brýlí na trh.

Pro firmu EssilorLuxottica znamená dohoda větší přítomnost v technologickém světě, což by mohlo být výhodné, pokud se futuristické sázky firmy Meta vyplatí. Meta sází na to, že lidé jednou budou pracovat a bavit se s chytrými brýlemi nebo náhlavními zařízeními, tzv. headsety.

Makr Zuckerberg

Zuckerbergův tým pro umělou superinteligenci má další úlovek. Tentokrát z Applu

Společnost Meta Platforms sestavuje tým největších odborníků na vývoj umělé superinteligence. Jeho členové si ročně přijdou na desítky milionů dolarů, díky čemuž se Marku Zuckerbergovi daří získávat velmi zvučná jména od konkurence. Do týmu nyní přijde Ruoming Pang, který vedl oddělení AI v Apple, uvedla agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Zakladatel a bývalý CEO Scale AI Alexandr Wang přešel do Mety

Když Meta nakupuje, ostatní prchají. Scale AI přichází o klienty

Meta získala téměř poloviční podíl ve Scale AI a posílila svou pozici v oblasti umělé inteligence. Tento krok ale vyvolal vlnu nevole mezi konkurenty – Google, Microsoft nebo xAI přerušují se Scale AI spolupráci. Firma čelí nejisté budoucnosti a na scénu vstupují noví hráči.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme