Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Český 3D tisk míří do USA. Do roka tam chceme být největším výrobcem tiskáren, uvedl Průša

Josef Průša z Prusa Research
Prusa Research
 ČTK

Firma Prusa Research českého vývojáře a podnikatele Josefa Průši začne v červenci vyrábět své 3D tiskárny a materiály pro tisk v USA. Produkovat je bude prostřednictvím své americké dceřiné společnosti Printed Solid, kterou koupila před dvěma lety. Hlavním cílem je lépe uspokojit potřeby amerických zákazníků a firem.

„Našim cílem je stát se do roka největším výrobcem 3D tiskáren a filamentů v USA,“ uvedl Průša. Vedle tiskáren bude jeho firma v USA vyrábět i svůj materiál pro 3D tisk pod značkou Prusament. Zatím půjde jen o vybrané barvy a materiály, do budoucna se ale chystá další rozšíření výroby.

V Printed Solid se budou tiskárny i filamenty, tedy tiskové struny, vyrábět pomocí shodných procesů a nástrojů jako v Praze. Už v minulosti také Prusa Research prostřednictvím Printed Solid spustila své první zahraniční servisní centrum, kde poskytuje zákazníkům opravy tiskáren a lokální podporu.

Designérka Karolína Petřeková

Designérka Karolína Petřeková: Mycelium je materiál budoucnosti. Lze z něj postavit cokoli

Petriho misky, podhoubí a odpad, ideálně třeba nerecyklovatelný papír ze sádrokartonu. To stačí k výrobě materiálu se stejnými a v mnoha případech i lepšími vlastnostmi, než má polystyren. Jeho využití se testuje, zatím třeba při výrobě nábytku, potenciál mycelia je ale mnohem větší. „Je to jeden z nejekologičtějších materiálů, co znám,“ říká Karolína Petřeková, designérka, která se podílí na vývoji mycelia a jeho využití na výrobu nábytku a ve stavitelství obecně.

Přečíst článek

V sídle Prusa Research v pražských Holešovicích se na vývoji a výrobě tiskáren Original Prusa podílí téměř 1000 lidí. V americkém Delaware, v sídle společnosti Printed Solid, pak zaměstnává společnost přibližně 30 lidí a plánuje nabírat další.

Obě společnosti plánují během letošního roku přidat více výrobních linek pro Prusament a rozšířit i výrobu samotných tiskáren, včetně důrazu na podporu místních dodavatelů komponent.

Dětská stavebnice Lego bývá nečekaným pomocníkem vědců v laboratoři

Chytrý nápad ušetří: Dětská stavebnice Lego bývá nečekaným pomocníkem vědců v laboratoři

Šikovné děti možná právě dostaly za vysvědčení některou ze stavebnic Lego. Ale totéž by mohlo potěšit také vědce – ukazuje se totiž, že soupravy z této řady mnohým z nich pomáhají i při složitém výzkumu. Vlastně jsou dokladem toho, že dobrý nápad může nahradit i velmi drahou techniku.

Přečíst článek

„V době, kdy se 3D tisk stává stále důležitějším nástrojem v rozvoji inovací a vyžaduje tak co nejvyšší ochranu duševního vlastnictví, věříme, že pro dlouhodobou udržitelnost a bezpečnost je lokální výroba prakticky nezbytná. Náš přístup je založen na transparentnosti a důvěře: náš software je open-source a plně auditovatelný a naše výrobní prostory v Praze jsou otevřené pro návštěvy. Lokalizací výroby nejen snižujeme bezpečnostní rizika, ale také podporujeme inovace, místní ekonomiky a budujeme důvěru v tuto transformativní technologii,“ dodal Průša.

Prusa Research byla založena v roce 2012 a patří mezi největší výrobce stolních 3D tiskáren na světě. V roce 2022 vykázala čistý obrat 2,6 miliardy korun a zisk 269 milionů korun.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme