Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Česká spořitelna mění logo i model bonusů pro bankéře. Zaměří se více na finanční kondici klientů

Česká spořitelna
Dušan Kütner / Newstream
 nst
nst

Lednovou kampaní „Jsme první, kdo se stará o vaše finanční zdraví“ se Česká spořitelna (ČS) zaměřuje na změnu finančních návyků, zvyšování finančního zdraví klientů a transformaci firem. V kampani poprvé používá inovované bílé logo a vizuální podobu vycházející z digitálního bankovnictví George.

Banka veřejně komunikuje čtyři závazky, jimiž chce zvýšit finanční zdraví svých klientů do roku 2025, kdy uplyne právě dvě stě let od jejího vzniku.

„S vizí snížit sociální napětí a zvýšit prosperitu jednotlivců a celé společnosti ČS před 200 lety vznikla. Jsem přesvědčen, že tato vize je relevantní i dnes, protože i dnes hrozí porušení sociálního smíru a společnost dělí hluboké socioekonomické bariéry. V této situaci, kdy například polovina našich klientů hospodaří s takřka nulovou rezervou a jen každý druhý si šetří na stáří, vnímáme náš strategický důraz na správné finanční návyky a finanční zdraví klientů jako zásadní podmínku prosperity nejen ČS, ale i celého Česka,“ vysvětluje Tomáš Salomon, generální ředitel ČS.

Banka se do roku 2025 zavázala, že poskytne firemním klientům 50 miliard na zvýšení konkurenceschopnosti a udržení pracovních míst. Klientům z řad spotřebitelů pomůže vytvořit finanční rezervu na nenadálé výdaje. Milionu z nich pomůže šetřit si na důchod. A také zpřístupní kvalitní finanční vzdělávání všem dětem v České republice.

spoření, energie

Kdo dá víc. Velké srovnání termínovaných účtů. Rekord je devítiprocentní sazba

Nejlepší termínovaný účet už má i v Česku devítiprocentní sazbu. Většina sazeb se ale pohybuje mezi pěti až šesti procenty. Na současnou inflaci nestačí ovšem ani ten devítkový. Je ale stále lepší uložit volné peníze tam, než je nechat na běžném účtu bez zhodnocení. Pozor ale na podmínky jednotlivých finančních ústavů, čím vyšší sazba, tím složitější podmínky, platí často. Podívejte se na podrobnou srovnávací tabulku všech účtů.

Přečíst článek

Nový model odměňování bankéřů

 „Za jeden z nejdůležitějších závazků považuji zpřístupnění kvalitního finančního vzdělávání všem dětem v Česku bez rozdílu, protože stejně jako v případě fyzického zdraví je i podmínkou finančního zdraví celoživotní posilování správných návyků,“ uvedl Salomon.

Součástí strategie je nový koncept bankovního poradenství, na jehož základě jsou bankéři hodnoceni a odměňováni také podle toho, jak zvyšují finanční zdraví klientů.

„Odměňování vždy vycházelo převážně z objemu prodejů, kterého bankéři dosáhli. Takový systém odměňování ale může vést k situacím, kdy je dosažení prodeje důležitější než finanční zdraví klienta. To měníme a naši lidé jsou nyní hodnoceni také podle toho, zda svým poradenstvím přispívají k finančnímu zdraví klientů a zda jsou klienti s poradenstvím spokojeni,“ říká Daniela Pešková, členka představenstva ČS.

Pro zajištění bonusu tak dnes nestačí splnit prodejní cíle. Bankéři musí navíc ohodnotit celkovou finanční kondici klienta, a především mu nabídnout řešení, která zlepšují jeho finanční návyky a zdraví a nemají nutně prodejní charakter. „To našim bankéřům usnadňuje nová aplikace, která automaticky vyhodnotí finanční kondici klienta na základě šesti indikátorů finančního zdraví. Toto hodnocení je pak východiskem pro poradenský rozhovor bankéře s klientem a nabídku personalizovaných řešení,“ dodala Pešková.

Aktuální sazby zářijových spořicích účtů. Víme, kde vám dají nejlepší sazbu

Zatímco jedna velká banka sazbu svého spořicího účtu v září snižuje téměř na půlku, při nesplnění podmínek na zvýhodněnou sazbu, jiná velká zase vyrazila atakovat šestiprocentní sazbu. Tu ostatně nabízí v Česku stále několik dalších bank. Složité hry s podmínkami pro výhodné úročení a na garance úrokové sazby tak pokračují. Podívejte se, které banky aktuálně nabízejí na spořicích účtech nejvyšší úrok.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Pobočka České spořitelny

Může jedna banka zlepšit finanční zdraví Čechů? Uvidí se za půl roku

Přečíst článek
Pobočka České spořitelny

Spořitelna slaví 200 let s mírným poklesem zisku. Hypotéky jí ale šlapou jako nikdy

Přečíst článek
Doporučujeme