Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Česká spořitelna mění logo i model bonusů pro bankéře. Zaměří se více na finanční kondici klientů

Česká spořitelna
Dušan Kütner / Newstream
 nst
nst

Lednovou kampaní „Jsme první, kdo se stará o vaše finanční zdraví“ se Česká spořitelna (ČS) zaměřuje na změnu finančních návyků, zvyšování finančního zdraví klientů a transformaci firem. V kampani poprvé používá inovované bílé logo a vizuální podobu vycházející z digitálního bankovnictví George.

Reklama

Banka veřejně komunikuje čtyři závazky, jimiž chce zvýšit finanční zdraví svých klientů do roku 2025, kdy uplyne právě dvě stě let od jejího vzniku.

„S vizí snížit sociální napětí a zvýšit prosperitu jednotlivců a celé společnosti ČS před 200 lety vznikla. Jsem přesvědčen, že tato vize je relevantní i dnes, protože i dnes hrozí porušení sociálního smíru a společnost dělí hluboké socioekonomické bariéry. V této situaci, kdy například polovina našich klientů hospodaří s takřka nulovou rezervou a jen každý druhý si šetří na stáří, vnímáme náš strategický důraz na správné finanční návyky a finanční zdraví klientů jako zásadní podmínku prosperity nejen ČS, ale i celého Česka,“ vysvětluje Tomáš Salomon, generální ředitel ČS.

Banka se do roku 2025 zavázala, že poskytne firemním klientům 50 miliard na zvýšení konkurenceschopnosti a udržení pracovních míst. Klientům z řad spotřebitelů pomůže vytvořit finanční rezervu na nenadálé výdaje. Milionu z nich pomůže šetřit si na důchod. A také zpřístupní kvalitní finanční vzdělávání všem dětem v České republice.

spoření, energie

Kdo dá víc. Velké srovnání termínovaných účtů. Rekord je devítiprocentní sazba

Nejlepší termínovaný účet už má i v Česku devítiprocentní sazbu. Většina sazeb se ale pohybuje mezi pěti až šesti procenty. Na současnou inflaci nestačí ovšem ani ten devítkový. Je ale stále lepší uložit volné peníze tam, než je nechat na běžném účtu bez zhodnocení. Pozor ale na podmínky jednotlivých finančních ústavů, čím vyšší sazba, tím složitější podmínky, platí často. Podívejte se na podrobnou srovnávací tabulku všech účtů.

Přečíst článek

Nový model odměňování bankéřů

 „Za jeden z nejdůležitějších závazků považuji zpřístupnění kvalitního finančního vzdělávání všem dětem v Česku bez rozdílu, protože stejně jako v případě fyzického zdraví je i podmínkou finančního zdraví celoživotní posilování správných návyků,“ uvedl Salomon.

Součástí strategie je nový koncept bankovního poradenství, na jehož základě jsou bankéři hodnoceni a odměňováni také podle toho, jak zvyšují finanční zdraví klientů.

„Odměňování vždy vycházelo převážně z objemu prodejů, kterého bankéři dosáhli. Takový systém odměňování ale může vést k situacím, kdy je dosažení prodeje důležitější než finanční zdraví klienta. To měníme a naši lidé jsou nyní hodnoceni také podle toho, zda svým poradenstvím přispívají k finančnímu zdraví klientů a zda jsou klienti s poradenstvím spokojeni,“ říká Daniela Pešková, členka představenstva ČS.

Pro zajištění bonusu tak dnes nestačí splnit prodejní cíle. Bankéři musí navíc ohodnotit celkovou finanční kondici klienta, a především mu nabídnout řešení, která zlepšují jeho finanční návyky a zdraví a nemají nutně prodejní charakter. „To našim bankéřům usnadňuje nová aplikace, která automaticky vyhodnotí finanční kondici klienta na základě šesti indikátorů finančního zdraví. Toto hodnocení je pak východiskem pro poradenský rozhovor bankéře s klientem a nabídku personalizovaných řešení,“ dodala Pešková.

Aktuální sazby zářijových spořicích účtů. Víme, kde vám dají nejlepší sazbu

Zatímco jedna velká banka sazbu svého spořicího účtu v září snižuje téměř na půlku, při nesplnění podmínek na zvýhodněnou sazbu, jiná velká zase vyrazila atakovat šestiprocentní sazbu. Tu ostatně nabízí v Česku stále několik dalších bank. Složité hry s podmínkami pro výhodné úročení a na garance úrokové sazby tak pokračují. Podívejte se, které banky aktuálně nabízejí na spořicích účtech nejvyšší úrok.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Peníze přes telefonní číslo už umí posílat sedm bank. Češi se platby na kontakt ale stále učí

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme