Čerstvý koktejl na trhu s nápoji. Majitele vodky Finlandia koupí Coca-Cola HBC

Stáčírna nápojů Coca-Cola HBC koupí od firmy Brown-Forman Netherlands za 220 milionů dolarů, v přepočtu 4,8 miliardy korun, vlastníka značky vodky Finlandia, společnost Brown-Forman Finland. Akvizicí chce Coca-Cola HBC rozšířit své podnikání na trhu prémiových lihovin.
Dokončení transakce se očekává ve druhé polovině letošního roku. Finlandia byla založena v roce 1970 a je přední značkou vodky ve střední a východní Evropě. Brown-Forman vlastní značku této vodky téměř 20 let.
Coca-Cola HBC je už více než 17 let distributorem značky Finlandia. Akvizici uskuteční prostřednictvím své divize CC Beverages Holdings II BV.
Vodku Finlandia destiluje a stáčí skandinávská lihovarnická skupina Anora na základě dlouhodobé smlouvy, která má trvat do roku 2035. Anora je také distributorem značky ve Finsku, Švédsku a Norsku. Brown-Forman původně koupil 45procentní podíl ve značce Finlandia v roce 2000, pak postupně podíl zvyšoval a od roku 2004 je jejím plným vlastníkem.
Americký výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola zvýšil v prvním čtvrtletí tržby meziročně o pět procent na 10,98 miliardy dolarů (bezmála 234 miliard korun), a překonal tak odhady analytiků. Firma to uvedla, že poptávka po jejích nápojích zůstala vysoká navzdory růstu cen, které zvedají dražší suroviny a náklady na dopravu.
Tržby překonaly odhady. Coca-Cola zdražila, ale poptávka zůstala silná
Zprávy z firem
Společnost HBC je výrobce, distributor a prodejce značkových nealkoholických i alkoholických nápojů. Působí ve 29 zemích včetně České republiky, exkluzivně stáčí a prodává nápoje společnosti The Coca-Cola Company. Je také partnerem jiných společností na trhu s nápoji, jejichž produkty prodává, například značky Monster nebo Edrington. V Česku mimo jiné provozuje výrobní závody v Praze-Kyjích a v Teplicích nad Metují.
Investiční firma Berkshire Hathaway miliardáře Warrena Buffetta zvýšila v prvním čtvrtletí provozní zisk meziročně o téměř 13 procent na 8,1 miliardy dolarů, v přepočtu téměř 172 miliard korun. Pomohly jí hlavně výsledky pojišťovnictví. Firma to oznámila na výroční valné hromadě.
Berkshire Hathaway miliardáře Buffetta zvýšila zisk. Dařilo se hlavně pojišťovnictví
Money
Potravinářské giganty McDonald´s a Coca-Cola sice oznámily nad očekávání dobré výsledky za druhé čtvrtletí, obě společnosti se ale potýkaly s poklesem zisku, a to o desítky procent. Důvod? Inflace a růst nákladů, do kterých zejména McDonald´s započítal 1,2 miliardy dolarů kvůli svému odchodu z ruského trhu.
Coca-Cola i McDonald´s hlásí pokles zisku o desítky procent. I kvůli odchodu z Ruska
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.