Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Čerstvý koktejl na trhu s nápoji. Majitele vodky Finlandia koupí Coca-Cola HBC

Čerstvý koktejl na trhu s nápoji. Coca-Cola HBC koupí majitele vodky Finlandia
Profimedia
 ČTK

Stáčírna nápojů Coca-Cola HBC koupí od firmy Brown-Forman Netherlands za 220 milionů dolarů, v přepočtu 4,8 miliardy korun, vlastníka značky vodky Finlandia, společnost Brown-Forman Finland. Akvizicí chce Coca-Cola HBC rozšířit své podnikání na trhu prémiových lihovin.

Dokončení transakce se očekává ve druhé polovině letošního roku. Finlandia byla založena v roce 1970 a je přední značkou vodky ve střední a východní Evropě. Brown-Forman vlastní značku této vodky téměř 20 let.

Coca-Cola HBC je už více než 17 let distributorem značky Finlandia. Akvizici uskuteční prostřednictvím své divize CC Beverages Holdings II BV. 

Vodku Finlandia destiluje a stáčí skandinávská lihovarnická skupina Anora na základě dlouhodobé smlouvy, která má trvat do roku 2035. Anora je také distributorem značky ve Finsku, Švédsku a Norsku. Brown-Forman původně koupil 45procentní podíl ve značce Finlandia v roce 2000, pak postupně podíl zvyšoval a od roku 2004 je jejím plným vlastníkem.

Americký výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola zvýšil v prvním čtvrtletí tržby meziročně o pět procent na 10,98 miliardy dolarů.

Tržby překonaly odhady. Coca-Cola zdražila, ale poptávka zůstala silná

Americký výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola zvýšil v prvním čtvrtletí tržby meziročně o pět procent na 10,98 miliardy dolarů (bezmála 234 miliard korun), a překonal tak odhady analytiků. Firma to uvedla, že poptávka po jejích nápojích zůstala vysoká navzdory růstu cen, které zvedají dražší suroviny a náklady na dopravu.

Přečíst článek

Společnost HBC je výrobce, distributor a prodejce značkových nealkoholických i alkoholických nápojů. Působí ve 29 zemích včetně České republiky, exkluzivně stáčí a prodává nápoje společnosti The Coca-Cola Company. Je také partnerem jiných společností na trhu s nápoji, jejichž produkty prodává, například značky Monster nebo Edrington. V Česku mimo jiné provozuje výrobní závody v Praze-Kyjích a v Teplicích nad Metují.

Americký miliardář a filantrop Warren Buffett odchází z rady Nadace Gatesových.

Berkshire Hathaway miliardáře Buffetta zvýšila zisk. Dařilo se hlavně pojišťovnictví

Investiční firma Berkshire Hathaway miliardáře Warrena Buffetta zvýšila v prvním čtvrtletí provozní zisk meziročně o téměř 13 procent na 8,1 miliardy dolarů, v přepočtu téměř 172 miliard korun. Pomohly jí hlavně výsledky pojišťovnictví. Firma to oznámila na výroční valné hromadě.

Přečíst článek

McDonald´s

Coca-Cola i McDonald´s hlásí pokles zisku o desítky procent. I kvůli odchodu z Ruska

Potravinářské giganty McDonald´s a Coca-Cola sice oznámily nad očekávání dobré výsledky za druhé čtvrtletí, obě společnosti se ale potýkaly s poklesem zisku, a to o desítky procent. Důvod? Inflace a růst nákladů, do kterých zejména McDonald´s započítal 1,2 miliardy dolarů kvůli svému odchodu z ruského trhu.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme