Bolt chce rychleji rozvážet potraviny. Od investorů na to získal 600 milionů eur
Estonský provozovatel alternativní přepravy Bolt získal od investorů 600 milionů eur (15,3 miliardy korun). Získané peníze chce použít na expanzi v rychlém doručování potravin.
Bolt si chce upevnit postavení na rychle rostoucím, ale silně konkurenčním trhu, rozvozu potravin, píše agentura Reuters.
Peníze od investorů ohodnocují Bolt na více než čtyři miliardy eur, což je více než dvojnásobek proti tomu, na kolik investoři ohodnotili firmu v v předchozím kole financování. Bolt získal peníze od nových investorů Sequoia, Tekne a Ghisallo, ale také od stávajících investorů G Squared, D1 Capital a Naya.
Bolt v nadcházejících měsících plánuje spustit novou službu dodávky potravin do 15 minut nazvanou Bolt Market. Dostupná má být v deseti evropských zemích.
Nákladní divize provozovatele alternativní taxislužby Uber koupí za 2,25 miliardy dolarů (téměř 49 miliard korun) přepravní společnost Transplace. Uber spojuje. Jeho nákladní divize koupí za miliardy přepravní firmu Transplace
Zprávy z firem
Firma původně začala fungovat jako alternativní taxi, postupně však expandovala do dalších služeb a v současnosti nabízí také rozvoz jídla, sdílení aut a elektrických koloběžek a pronájem kol. Doufá, že díky rozšiřující se nabídce služeb se stane první evropskou superaplikací.
Společnost Bolt podle svých internetových stránek působí ve 30 zemích, kde má registrovaných více než 50 milionů zákazníků a 1,5 milionu partnerských řidičů. Založena byla v roce 2013, původně se jmenovala Taxify. Od roku 2015 působí také v České republice.
Největší čínský provozovatel alternativní taxislužby Didi Chuxing chce z plánované primární veřejné nabídky akcií (IPO) ve Spojených státech získat více než čtyři miliardy dolarů (85,3 miliardy korun). Vyplývá to z prohlášení pro americkou Komisi pro cenné papíry a burzy (SEC). Didi plánuje největší IPO čínské firmy na Wall Street od dob Alibaby
Zprávy z firem
Sdílená ekonomika má svět zachránit před nedostatkem zdrojů a plýtváním. Ve skutečnosti jde o byznys, který za image bohulibé činnosti schovává mnoho problémů.Byznys za maskou sdílení
Money
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?