Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Didi plánuje největší IPO čínské firmy na Wall Street od dob Alibaby

Rival Uberu, firma Didi, plánuje největší IPO čínské firmy na Wall Street od dob burzovního vstupu Alibaby.
ČTK
 ČTK

Největší čínský provozovatel alternativní taxislužby Didi Chuxing chce z plánované primární veřejné nabídky akcií (IPO) ve Spojených státech získat více než čtyři miliardy dolarů (85,3 miliardy korun). Vyplývá to z prohlášení pro americkou Komisi pro cenné papíry a burzy (SEC).

Reklama

Nabídka bude největším prodejem akcií čínské firmy na burze v USA od roku 2014, kdy na burzu v New Yorku vstoupila společnost Alibaba, a zatím největší nabídkou v USA v letošním roce.

Za jednu akcii ve formě depozitní poukázky ADS chce firma 13 až 14 dolarů. S akciemi se začne obchodovat ve středu a konečná cena bude stanovena v úterý po skončení obchodování v USA. Tržní kapitalizace společnosti Didi tak bude činit nejméně 60 miliard dolarů, což je méně, než firma původně plánovala. Podle zdrojů za to mohou obavy o výhled růstu a hrozba přísnější regulace čínských technologických firem. Původní odhady počítaly s hodnotou v rozmezí 80 až 100 miliard dolarů.

Didi plánuje nabídnout 288 milionů ADS. Tento počet by se ale mohl zvýšit až na 331 milionů, pokud bude využita opce.

Didi původně zvažovala primární nabídku v Hongkongu. Nakonec se rozhodla pro New York, částečně kvůli obavám, že by její žádost v Hongkongu mohla narazit na přísnější kontrolu jejích obchodních aktivit ze strany regulátorů, včetně využití aut bez licence a řidičů pracujících na částečný úvazek.

Kromě Číny působí společnost Didi v dalších 15 zemích a má více než 493 milionů aktivních uživatelů ročně. Firmu podporují největší asijské technologické investiční společnosti, včetně SoftBank Group, Alibaba Group a Tencent Holdings.

Americká alternativní taxislužba Uber prodala v roce 2016 firmě Didi svou čínskou součást výměnou za podíl 17,5 procenta v Didi. Uber nyní vlastní v Didi podíl 12,8 procenta, uvedla agentura Reuters.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme