Uber spojuje. Jeho nákladní divize koupí za miliardy přepravní firmu Transplace
Nákladní divize provozovatele alternativní taxislužby Uber koupí za 2,25 miliardy dolarů (téměř 49 miliard korun) přepravní společnost Transplace.
Převezme ji od firmy soukromého kapitálu TPG Capital. Transakce se uskuteční částečně převodem akcií a částečně v hotovosti, vzniknout by měla přední platforma logistických technologií.
Nákladní divize firmy Uber Frieght propojuje nákladní dopravu s přepravci. „Transakce by měla urychlit cestu společnosti Uber Freight k ziskovosti,” uvedl Uber. Dohodu ještě musejí schválit regulační orgány.
Výsledky Netflixu naznačují, že jednu z nejatraktivnějších firem uplynulé dekády čekají trable.
Stanislav Šulc: Kauza Netflix aneb Když zisky nejsou nic
Názory
Hlavní podnikání Uberu loni i letos strádá vinou pandemie. Firma se v uplynulém roce zbavovala projektu létajících taxíků a místo toho investovala miliardy do služby na donášku jídla Uber Eats. Získala společnost na rozvoz alkoholu Drizly a konkurenční službu na donášku jídla Postmates.
Uber je stále v čisté ztrátě. V prvním čtvrtletí ji snížil na 108 milionů dolarů (2,3 miliardy korun) z téměř tří miliard dolarů před rokem.
Sdílená ekonomika má svět zachránit před nedostatkem zdrojů a plýtváním. Ve skutečnosti jde o byznys, který za image bohulibé činnosti schovává mnoho problémů.
Byznys za maskou sdílení
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.