Bilionové fúzi již nestojí nic v cestě. Stvoří datového obra, na nějž spoléhá Wall Street
Evropská komise zřejmě schválí plán poskytovatele finančních informací S&P Global na převzetí konkurenta IHS Markit za 44 miliard dolarů (zhruba 970 miliard korun).
Firma podle zdrojů agentury Reuters obeznámencých se situací rozptýlila obavy Evropské komise z negativních dopadů transakce na hospodářskou soutěž nabídkou, že některé aktivity IHS prodá. Transakce má spojit dva z největších poskytovatelů finančních informací pro Wall Street.
Společnost S&P Global oznámila dohodu o převzetí IHS loni v listopadu. Evropská komise se k informacím agentury Reuters odmítla vyjádřit. Své předběžné přezkoumání transakce by měla dokončit do 22. října. Dohodu nyní zkoumá také britský antimonopolní úřad, který by měl rozhodnout do 19. října.
Sektor v současnosti disponuje odpovídajícím kapitálovým polštářem, který umožňuje absorbovat i silně negativní šoky, uvádí centrální banka. ČNB zároveň mění pravidla pro povinné rezervy. České banky by přečkaly propad ekonomiky, ukázaly testy ČNB
Money
Společnost S&P Global vlastní mimo jiné přední ratingovou agenturu S&P Global Ratings a její kořeny sahají až do druhé poloviny 19. století. Firma poskytuje také informace z kapitálových a komoditních trhů po celém světě.
Společnost IHS Markit je na trhu nováčkem - vznikla v roce 2016, kdy americká IHS koupila britskou Markit. Její aktivity sahají od prodeje dat o automobilovém a technologickém sektoru po vydávání časopisu o vojenských a firemních záležitostech Jane's Defence Weekly.
V Silicon Valley založila dvě úspěšné firmy. Prodej jedné z nich jí a investorům vynesl 225 milionů dolarů. Teď Barbora Paldusová, americká vědkyně a podnikatelka s českými kořeny, svoje znalosti z vědy uplatňuje při vývoji a výrobě přírodní kosmetiky.Přišla s technologií na urychlení výroby vakcín. Teď vyvíjí kosmetiku
Leaders
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?