Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Aston Martin překvapil vysokou ztrátou. Vlně výprodejů akcií neunikl

Aston Martin překvapil vysokou ztrátou. Vlně výprodejů akcií neunikl
Arnaud 25/Creative Commons/CC BY-SA 4.0
 ČTK

Výrobce luxusních sporťáků značky Aston Martin čelil průtahům při spouštění výroby nového modelu. Výsledkem těchto útrap je neočekávaně vysoká ztráta a nelibost investorů, který horší než očekávaný výsledek hospodaření britské automobilce hned spočítali. Akcie firmy ve středu na londýnské burze odepsaly devět procent.

Britský výrobce luxusních sportovních automobilů Aston Martin vykázal za třetí čtvrtletí překvapivě vysokou provozní ztrátu a kvůli problémům při výrobě nového modelu DB12 snížil odhad celoročního objemu prodeje. Automobilka ve středeční tiskové zprávě oznámila, že její očištěná provozní snížila na 48,4 milionu liber (zhruba 1,4 miliardy korun) z 55,5 milionu liber před rokem. Analytici však podle agentury Reuters očekávali výraznější pokles ztráty, a to na 38 milionů liber.

Čtvrtletní tržby společnosti se meziročně zvýšily o 15 procent na 362,1 milionu liber. Zaostaly ale za očekáváním analytiků, kteří je odhadovali na 370 milionů liber.

Volvo, Lotus a nyní Aston Martin. Čínská automobilka Geely investuje do “bondovské” značky miliardy

Bondovský Aston Martin v minulosti sedmkrát zbankrotoval. S dluhy mu nyní pomůže čínská Geely

Čínská společnost Geely Automobile Holdings Ltd se zavázala investovat do britského výrobce luxusních automobilů Aston Martin Lagonda 234 milionů liber (6,4 miliardy korun) a stane se jeho třetím největším akcionářem. Oznámila to společnosti Aston Martin.

Přečíst článek

Objem prodeje se ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšil o čtyři procenta na 1444 vozů. V celém letošním roce nyní automobilka počítá s prodejem 6700 aut, zatímco dříve celoroční prodej odhadovala na 7000 vozů.

„Vzhledem k počátečním průtahům při rozbíhání výroby vozu DB12 během třetího čtvrtletí jsme mírně upravili výhled celoročního objemu prodeje,“ uvedla firma. Dodala nicméně, že problémy jsou už vyřešeny a že poptávka po novém modelu je velmi silná.

Automobilka Aston Martin byla založena v roce 1913. Její auta proslavil mimo jiné fiktivní tajný agent James Bond. V roce 2018 firma uvedla své akcie na londýnskou burzu. Před rokem, na podzim 2022, vymetaly akcie britské automobilky dno. Letos až na men

Lamborghini Aventador Roadster

Ještě ekologičtější sporťáky. Lamborghini investuje do hybridů 42 miliard

Modely vozů Lamborghini se spalovacím motorem jsou až do konce jejich výroby vyprodané, automobilka přechází na hybridní pohon. S odvoláním na šéfa italského výrobce sportovních vozů, který spadá do koncernu Volkswagen, to napsal deník Die Welt.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Luca de Meo

Luca de Meo končí v čele Renaultu, šéfovat má výrobci luxusního zboží Kering

Přečíst článek
Doporučujeme