Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Apple zvýšil čtvrtletní zisk, v Číně však zaostal za odhady

Apple zvýšil čtvrtletní zisk, jeho tržby se vrátily k růstu
ČTK
 ČTK

Americký technologický gigant Apple v prvním finančním čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně o 13 procent na 33,9 miliardy dolarů (zhruba 775 miliard korun). Její tržby se zvýšily o dvě procenta na 119,6 miliardy dolarů. Zaznamenaly tak první nárůst za posledních pět čtvrtletí, a to zejména díky vyšším tržbám z prodeje telefonů iPhone.

Reklama

Celkové tržby a zisk překonaly očekávání analytiků, za odhady však zaostaly příjmy podniku v Číně. Akcie Applu tak po zveřejnění výsledků ztrácely zhruba procento.

Tržby z prodeje telefonů iPhone se v prvním finančním čtvrtletí, které skončilo 30. prosince, zvýšily o šest procent na 69,7 miliardy dolarů z 65,8 miliardy dolarů před rokem.

Meta na steroidech. Ztrojnásobila čtvrtletní zisk a poprvé vyplatí akcionářům dividendu

Americká internetová společnost Meta Platforms ve čtvrtém čtvrtletí ztrojnásobila čistý zisk na více než 14 miliard dolarů (zhruba 320 miliard korun) ze 4,7 miliardy dolarů před rokem. Firma v rovněž oznámila, že akcionářům poprvé ve své historii vyplatí dividendu. Akcie podniku na zprávu reagovaly výrazným růstem, krátce po jejím zveřejnění si připisovaly zhruba 15 procent.

Přečíst článek

„U iPhonů jsme měli obzvlášť silný růst na rozvíjejících se trzích mimo Čínu,“ řekl agentuře Reuters šéf společnosti Apple Tim Cook. Dodal, že Čína zůstává nejkonkurenčnějším trhem s chytrými telefony na světě.

„Apple mírně překonal odhady trhu v tržbách i v čistém zisku,“ uvedl analytik XTB Tomáš Cverna. „Tržby společnosti pramenící z Číny sice mezičtvrtletně vzrostly o třetinu, nicméně meziročně klesly na 20,8 miliardy dolarů, což bylo významně pod odhady trhu. Výsledky Apple hodnotím jako smíšené,“ dodal.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme