Reklama

Amazon končí v Číně se čtečkami Kindle i e-shopem

Amazon končí v Číně se čtečkami i e-shopem
Pixabay
Dušan Kütner
duk

Amazon od čtvrtka přestane dodávat maloobchodníkům v Číně své elektronické čtečky Kindle a příští rok tam uzavře své elektronické knihkupectví Kindle. Amazon rozhodnutí oznámil ve čtvrtek na svém oficiálním účtu WeChat s tím, že upravuje strategické zaměření svých operací a že jeho další obchodní linie v Číně budou pokračovat, uvedla agentura Reuters.

Reklama

Elektronické knihkupectví Kindle China přestane prodávat e-knihy od 30. června příštího roku. Zákazníci pak budou moci pokračovat ve stahování zakoupených knih ještě další rok, uvedl Reuters. V roce 2024 pak také odstraní aplikaci Kindle z čínských obchodů s aplikacemi.

Společnost uvedla, že uzavření čínského podnikání společnosti Kindle nebylo způsobeno tlakem vlády nebo cenzurou, upozornil Reuters.

Jeff Bezos, zakladatel Amazonu

Peklo zamrzlo. Amazon se propadl do ztráty, Bezos chudne

Největší internetový obchod světa se propadl do ztráty poprvé od roku 2015. V reakci na zprávu se jeho akcie propadají o deset procent a táhnou s sebou dolů i hodnotu majetku Jeffa Bezose. Důvodem jsou pomalé nárůsty tržeb a velká investice do elektromobility.

Přečíst článek

„Zůstáváme oddáni našim zákazníkům v Číně. Jako globální společnost pravidelně vyhodnocujeme naše nabídky a provádíme úpravy, ať působíme kdekoli," uvedl mluvčí Amazonu v e-mailovém prohlášení. „S naším ostatním portfoliem podniků v Číně budeme pokračovat v inovacích a investování tam, kde můžeme našim zákazníkům poskytnout hodnotu," dodal.

Mezi zbývající podniky Amazonu v Číně patří přeshraniční e-commerce, reklama a cloudové služby. Již v roce 2019 ale uzavřel Amazon svůj čínský internetový obchod.

Reklama

Jack Ma, zakladatel firmy Alibaba

Alibaba narazila v Číně na růstové limity. Prchá proto do Evropy

Čínská společnost Alibaba Group se chystá rozšířit svou divizi Lazada i do Evropy. Uvedla to agentura Reuters, která se odvolává na dva informované zdroje. Lazada se teď zaměřuje na e-commerce v jihovýchodní Asii. Chystaná expanze je součástí snahy čínské firmy o další růst v zahraničí.

Přečíst článek

Agentura Reuters v prosinci loňského roku informovala o hlubokém, desetiletí trvajícím úsilí Amazonu získat přízeň Pekingu, aby chránil a rozvíjel své podnikání v Číně. Obchod Kindle se snažil v Číně se rozšířit, a podle dřívějších zdrojů agentury se Čína měla do konce roku 2017 stát největším globálním trhem pro Kindle, „který tvoří více než 40 procent našeho světa. objem prodeje zařízení“.

Jiné západní internetové společnosti včetně Microsoftu, LinkedIn, Yahoo a Airbnb v posledních měsících přerušily služby v Číně, nebo se z Číny úplně stáhly, a to uprostřed vládní snahy zpřísnit kontrolu nad online obsahem a nových zákonů zaměřených na data, sdílení a soukromí zákazníků, upozornil Reuters.

Reklama

Související

Továrna spotřební elektroniky v Šen-čenu - ilustrační snímek

Technologická éra „Made in China“ uvadá. Apple a spol. se přesouvají do Vietnamu a Indie

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme