Alzu napadli podvodníci. Chtějí okrást její klienty a lákají osobní údaje
Největší tuzemský e-shop čelí nájezdu podvodníků. Alza miliardáře Aleše Zavorala proto varuje zákazníky, aby si dali pozor, kde vlastně nakupují.
Povánoční slevy jsou příležitostí, jak si pořídit vysněné zboží za trochu výhodnějších podmínek než před Vánoci. Nicméně jde také o „příležitost“ pro nejrůznější vykuky, jak podvést spotřebitele a vymámit z nich peníze.
Takovému nájezdu podvodníků momentálně čelí největší tuzemský e-shop Alza miliardáře Aleše Zavorala.
„Upozorňujeme zákazníky na podvodnou stránku, která zneužívá jméno naší firmy a naše slevové akce. Tato stránka nemá se společností Alza.cz a.s. nic společného a důrazně před ní varujeme. Veškeré oficiální akce našeho e-shopu probíhají výhradně na naší adrese https://www.alza.cz - a třeba právě akce Cenové trháky nebo Alza dny na našem e-shopu zahrnují tisíce produktů, nikoliv pouze plenky,“ uvádí pravá Alza.
Jedná se o stránku na poméně alzacz tečka pro. Po jejím zadání (což důrazně nedoporučujeme) se objeví vizuální klon stránek Alzy. V nabídce jsou však zejména dětské pleny.
Typický podvod
„Důrazně varujeme před pokusy na ní nakoupit. Jedná se o poměrně zdařilou imitaci, která ale vykazuje typické varovné znaky internetových podvodů:
1) Nesprávná adresa
2) Časový nátlak formou odpočtu
3) Jazykové chyby nebo vícejazyčné nadpisy,“ dodává Alza.
Nic nezadávejte
Typickým rysem podvodných stránek pak podle Alzy je snaha co nejdříve vylákat z klienta osobní údaje. Na podobné stránky rozhodně řádné údaje nezadávejte.
I Ježíšek se může netrefit. Jak naložit s dárkem, který se prostě nepovedl? Samozřejmě jej lze vrátit, má to však svá pravidla, která se od příštího roku navíc výrazně promění. Zatím však platí stávající úprava. E-shopy však již výrazně mění podmínky. Často ku prospěchu zákazníka.
Poradna: Jak naložit se špatným dárkem? Vrátit lze i voucher
Enjoy
S rozmachem moderních platebních metod experti prorokovali soumrak hotovosti. Říkalo se, že bankovky z našeho života brzo vymizí. Je to ale už pár let a nic takového se v Česku nekoná. Období covidové pandemie s tím sice trochu zahýbalo, ale bankovky tu jsou pořád. Podle průzkumu Euronetu existují totiž vybrané skupiny lidí a obchodníků, kteří dávají hotovosti přednost. Kdo jsou Češi, kteří chtějí mít mince a bankovky po kapsách a placení kartou se brání?
Čtvrtina Čechů stále odmítá platby kartou. Kteří to jsou a proč
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.