Akcie Sony postihl výprodej. Může za to herní akvizice Microsoftu
Na trhu herních konzolí se formuje nové rozložení sil. Platforma Xbox od Microsoftu by díky v úterý oznámené akvizici vydavatele videoher Activision Blizzard mohla mít brzy citelně navrch vůči konkurenční platformě PlayStation firmy Sony. Zpráva o převzetí vyvolala výprodej akcií japonské společnosti na tokijské burze. Titul ve středu oslabil o téměř 13 procent.
Microsoft je výrobcem herních konzolí Xbox. Díky hrám společnosti Activision Blizzard, jako jsou Call of Duty či World of Warcraft, by platforma Xbox mohla získat výhodu vůči konkurenční platformě PlayStation firmy Sony.
Transakce, kterou firmy Microsoft a Activision Blizzard oznámily v úterý, je největším převzetím ve videoherním průmyslu. Microsoft se již dříve dohodl na převzetí herní společnosti ZeniMax Media za 7,5 miliardy dolarů. ZeniMax Media vlastní vydavatele počítačových her Bethesda Softworks, který stojí za herními hity, jako jsou střílečka Doom a série The Elder Scrolls.
Poptávka po videohrách v době pandemie prudce vzrostla. Lidé, kteří byli kvůli uzávěrám nuceni zůstat doma, totiž více hráli počítačové hry, aby se nějak zabavili.
Herní konzole od společnosti Sony je vyprodaná na měsíce dopředu, a když se dostane do nabídky e-shopů, je během sekund pryč. Na sekundárním trhu je cena konzolí podle zjištění redakce Newstream až dvojnásobná proti běžným obchodům.
Největší hit letošních Vánoc? Playstation 5, akorát jej neseženete
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.