Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Air France-KLM těží z postcovidového zájmu o cestování. Ale stačilo to jen na snížení ztráty

Air France-KLM těží z postcovidového zájmu o cestování. Ale stačilo to jen na snížení ztráty
Profimedia
 ČTK

Světové aerolinky těží v posledních měsících z obnoveného zájmu turistů v době po ukončení pandemických proticovidových opatření ve světě, a to i přes obecně stoupající ceny letenek. Mezi nimi je i francouzsko-nizozemská společnost Air France-KLM, které to však stačilo jen na snížení čtvrtletních, opět stamilionových ztrát.

Reklama

Francouzsko-nizozemská letecká společnost Air France-KLM v letošním prvním čtvrtletí snížila ztrátu na 344 milionů eur (zhruba osm miliard korun) z 552 milionů eur před rokem. Firma to oznámila v tiskové zprávě. Její tržby stouply o 42 procent na 6,33 miliardy eur, takže mírně překonaly očekávání analytiků.

Air France-KLM podobně jako další aerolinky těží z růstu poptávky po letecké přepravě po útlumu způsobeném pandemií nemoci COVID-19. Firma v prvním čtvrtletí přepravila 19,7 milionu pasažérů, což představuje meziroční nárůst o 35 procent. Navíc registruje silnou poptávku po letech v letní sezoně, a to navzdory přetrvávající vysoké inflaci a nejistým ekonomickým podmínkám.

„V prvním čtvrtletí Air France-KLM dál těžila z dynamiky oživení v odvětví letecké dopravy," uvedl šéf podniku Benjamin Smith. „Skupina dál vykazovala silný růst tržeb a příliv hotovosti díky velmi povzbudivým prodejům letních letenek," dodal. Upozornil rovněž, že firma již zcela splatila státní pomoc, takže se zbavila souvisejících restrikcí a získala zpět „strategickou autonomii".

Selhal algoritmus. Aerolinka prodávala letenky za zlomek ceny (na snímku Boeing 787 Dreamliner letecké společnosti All Nippon Airways)

Selhal algoritmus. Aerolinka prodávala letenky za zlomek ceny

Rychlí a pozorní cestovatelé mohli tento týden zakoupit letenky s japonskou leteckou společností All Nippon Airways v byznys třídě za méně než cenu třídy ekonomické. Letenky v první třídě pak byly k mání cenu „economy“. Aerolinka zatím ale nerozhodla, zda jsou takto levně vystavené letenky platné.

Přečíst článek

Americká letecká společnost Delta Air Lines v prvním čtvrtletí snížila ztrátu na 363 milionů dolarů.

Aerolinky Delta se zvedají. Snížily čtvrtletní ztrátu, o léto je velký zájem

Americká letecká společnost Delta Air Lines v prvním čtvrtletí snížila ztrátu na 363 milionů dolarů (zhruba 7,7 miliardy korun), silný růst tržeb kompenzovaly vyšší náklady na pohonné hmoty a pracovní sílu. Před rokem ztráta činila 940 milionů dolarů, plyne z výsledkové zprávy. Výhled na druhé čtvrtletí navíc překonal očekávání analytiků. Akcie společnosti po zveřejnění výsledků výrazně posílily.

Přečíst článek

Letoun s registrací G-BBDG v Brooklands Museum

Dvacet let od konce nadzvukových letounů Concorde. A další jsou v nedohlednu

Po téměř třetinu minulého století byla letecká přeprava nadzvukovou rychlostí realitou, ale před dvaceti lety přišel její konec. Návrat dopravních letounů překonávajících rychlost zvuku zůstává i dnes v nedohlednu.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme