OBRAZEM: Jak vypadají a za kolik se prodávají nejdražší vily v Praze?
RealityRůzná místa a odlišné architektonické styly. Přesto mají tyto vily něco společného. A sice to, že patří k těm nejdražším nemovitostem na pražském realitním trhu.
Různá místa a odlišné architektonické styly. Přesto mají tyto vily něco společného. A sice to, že patří k těm nejdražším nemovitostem na pražském realitním trhu.
Praha a její městské části aktuálně spravují pouze něco kolem 30 tisíc bytů. Jejich privatizace se sice téměř zastavila, ale nových moc nepřibývá. Ročně něco kolem šedesáti.
V centru Prahy je mnohdy rychlejší hodit batoh s nářadím na záda a vyrazit za prací na kole než jet autem. Mobilní údržbář Jaroslav Slabý tak zvládne opravit kapající kohoutek, vyměnit žárovku či vodovodní baterii dřív, než by stihl najít místo k zaparkování.
Skupina Fidurock se pouští do developmentu na zelené louce a rovnou v jedné z nejatraktivnějších lokalit v Praze.
Další etapa projektu Savarin má zelenou. Po rekonstrukci barokního paláce developerská skupina Crestyl začne chystat proměnu zatím uzavřeného nádvoří a také obnovu historické jízdárny.
Vltava je srdcem Prahy, přesto ji většina z nás vnímá spíše jen jako pozadí každodenního života. Mosty přejíždíme na cestě do práce, řeku míjíme při procházkách, málokdy si ji však vychutnáme zblízka. Právě pohled z vody nabízí městu novou, intimní perspektivu – třeba během soukromé plavby, kterou pro své hosty nabízí hotel Mandarin Oriental.
I ve spleti turistů stojí za to na Pražský hrad zamířit za dobrým jídlem a zážitkem. Třeba restaurace Lví Dvůr nebo Kuchyň nabízí kromě kvalitní české kuchyně, k níž samozřejmě patří dobře načepované pivo, i krásný výhled.
Budovy, které navrhl architekt Karel Prager, se začnou rekonstruovat. Cena generální přestavby se má podle odhadu vyšplhat až k 1,4 miliardy korun. Většinu prostředků poskytne Magistrát hlavního města Prahy.
Vrcholů tuzemská architektura měla hned několik, říká architekt Marek Tichý, spoluzakladatel ateliéru TaK Architects. Za jeden z nich považuje období první republiky, kdy Češi měli obrovskou společenskou ambici a nespokojili se s pouhým průměrem.
Pokutovat je oblíbená činnost. Nedodržel si naše pravidla, zaplať pokutu, kterou jsme si usmysleli. Jaksi se z městských dopravních prostředků po celé zemi vytratila slušnost. Ne, že by přibývalo černých pasažérů. Naopak, chybí slušnost ze strany dopravních firem. Ty jsi, vážený cestující, náš klient, a my se k tobě budeme chovat slušně. Tak takhle to bohužel nefunguje.
Na úpatí kopce v pražské Troji, v tamní ukázkové zástavbě ohraničené tramvajovou tratí, se dlouhá léta nacházela nezastavěná malá proluka. Teď tam stojí novostavba přísně minimalistické betonové vily.