Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.
podcast
Klíč k úspěšnému salesu i úspěšnému marketingu. Co to je?
Klíč k úspěšnému salesu a marketingu je vlastně mnohdy stejný. A to speciálně v B2B segmentu. Jednotlivá pravidla jsou si navzájem podobná a když se podle nich zařídíme, tak je dost možné, že v relativně krátké době zažijeme nárůst zájmu o naši službu nebo produkt.
3 klíčové informace z poslechu této epizody podcastu Buduj značku:
Věnujte pozornost osobě, která je pro vás cílová
Zaměřte se na to, abyste byli hlavně prospěšní
Ve vhodný moment se nebojte zeptat
---
Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o aktualitách na poli fintech společností a očekávání investorů v roce 2023.
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Platí zásady influencer marketingu i v prostředí B2B byznysu? To je ústředním tématem nové epizody podcastu Buduj značku.
Toto jsou 3 klíčové informace z poslechu podcastu:
Identifikujte influencery, kteří odpovídají hodnotám vaší značky a cílové skupině.
Stanovte jasných cílů a úkolů pro spolupráci s influencery. Vytváření oboustranně výhodných partnerství prostřednictvím autentické a smysluplné tvorby obsahu.
Spíš než influenceři jsou to v B2B vaši obchodní partneři, kteří vám dělají kontstantní kampaň.
---
Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o možnostech investic mimo Evropu, konkrétně například na asijském trhu.
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Petr Klapka: Informační systém, který neroste s firmou, zahnije
Jak se mění vztah firem k ERP za posledních několik dekád? Co to vůbec ERP je? Proč podle jeho slov žijeme v revoluční době? Které kategorii se lidově říká krabicový software? Co vše se dá ve firmách zautomatizovat? Jak náročný je proces zavádění ERP systému? Jak by měl vypadat ideální přístup k ERP?
Petr Klapka žije podnikovými systémy, a to už třicet let. Je jedním ze zakladatelů firmy Vision software, která právě zavádění informačních systémů řeší.
Funkční a nefunkční nástroje pro hledání nových leadů v B2B
Dostat se k novým leadům je speciálně v B2B sektoru obtížné. Často musíte překonat hned několik bariér a ne vždycky na vás potenciální zákazník čeká s otevřenou náručí. Často ani neví, že by mu vaše služba mohla pomoci. I proto najdete na internetu velké množství nástrojů, které se snaží obchodníkům a marketérům v B2B ulehčit život. Ale najdete i takové, které slibují nesplnitelné.
Hledejte nástroje, které vám neslibují okamžitý recept na úspěch
Buďte kreativní a přizpůsobte se zásadám trhu, na kterém působíte
Neustále mějte před sebou KPI a měřte jejich úspěšnost
---
Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o kryptoměnách a možnostech investování na tomto poli.
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Tomáš Zrubecký: Chtěl jsem v práci být tím, kým jsem, ne si každé ráno nasazovat masku
Jak se dostal k HR? Jak pro něj bylo těžké se prosadit na trhu? Co dělá dobrý tým dobrým týmem? Jak mít spokojené zaměstnance? Na jakých kritériích stojí projekt Supertalent? Lze sestavit ideální tým? Jak hovoří o generaci Z a mileniálech? Jaké trendy v oblasti trhu práce vnímá?
Tomáš Zrubecký působí několik let na poli startupů. Byl například v projektu Creative Dock, nebo působí jako mentor v organizaci, která pomáhá ženám v kariérním rozvoji. V červnu 2020 spustil projekt Supertalent, který se věnuje odhalování talentů pomocí behaviorálních testů. Služba pomáhá především firmám, které se chtějí rozhodnout pro nejvhodnějšího kandidáta.
Jaký potenciál se dá vytěžit z obsahového marketingu v B2B?
Proč má vlastně vůbec smysl tvořit obsah na sítích? A to navíc ještě tehdy, když jsem z B2B světa?
Tři nejdůležitější informace z poslechu tohoto dílu podcastu Buduj značku:
Vývoj strategie obsahového marketingu pro podniky B2B
Vytváření hodnotného a poutavého obsahu pro B2B publikum
Měření dopadu a návratnosti investic do obsahového marketingu v B2B segmentu
---
Jakub Málek, partner právní kanceláře PEYTON legal, hovoří v úvodu této epizody o nové evropské směrnici o transparentním odměňování, která má odstranit tzv. gender pay gap.
Raul Stuchlík, Ivan Richtár: V Marlence bylo nejdůležitější rozhodnutí o růstu
Jakým způsobem Marlenka implementovala e-shopové řešení od společnosti Dextrum? Kolikáté výročí Marlenka slaví? Jaké byly její klíčové milníky? Jaké produkty vyrábí? Jakým způsobem se vyvíjí povědomí, že se ve firmách musí automatizovat?
Raul Stuchlík je executive director ve společnosti Marlenka. Ivan Richtár je CEO ve společnosti Dextrum.
---
Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o aktuálním dění na finančních trzích, přesněji inflaci v letošním roce.
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Jak maximalizovat výkonnost sociálních sítí v B2B marketingu
Výkonnost sociálních sítí je něco, s čím se potýká mnoho majitelů či manažerů ve firmách. Jak ji co možná nejvíc maximalizovat, aby vám přinášela zajímavé leady a příležitosti nazpět?
Tři nejdůležitější informace z dnešní epizody:
Využití sítí LinkedIn, Twitter a Facebook pro generování potenciálních zákazníků v oblasti B2B
Vytváření přesvědčivého obsahu pro platformy sociálních médií
Využití reklamy v sociálních médiích pro B2B kampaně
---
Jakub Málek, partner právní kanceláře PEYTON legal, hovoří v úvodu dnešní epizody o GDPR, konkrétně o aspektech použití kamerových systémů.
Petra Marková: Mám radost z toho, že se lidé chtějí o své peníze starat
Jak vzpomíná na své začátky? Co pro ni bylo největší výzvou? Proč její rodiče byli proti jejímu podnikání? Proč se věnuje začínajícím podnikatelům? Podle čeho pozná, že daný člověk se pro podnikání hodí? Kolik cílů by si měl člověk napsat, než začne podnikat? Kdo – typograficky – podle jejího sledování spíš uspěje, kdo spíš neuspěje?
Petra Marková působí ve finančním byznysu přes 15 let. Z toho téměř celou svou podnikatelskou dráhu v barvách Partners. Dnes se zaměřuje především na práci s lidmi. Vyhledává nové podnikatelské talenty, franšízanty, nebo řídí manažerské týmy.
Ivan Lukšíček, Michal Jordán: Kvalitní ochrana brandu a nápadů není pro amatéry
Jak se ke svému oboru dostali? S jakými mýty ohledně patentového práva se setkávají? Co vše patenty chrání? Jak správně budovat zahraniční ochranu? Proč je důležité si nejprve dobře připravit přihlášku vynálezu, či průmyslových práv, a teprve poté jít na úřad?
Michal Jordán i Ivan Lukšíček jsou oba patentoví zástupci a spolumajitelé patentové kanceláře PatentEnter.
Michal Jordán velkou část svého profesního života pracoval v návrhu a vývoji, kde nesl zodpovědnost za průmyslově právní strategii i za úspěch několika vývojových projektů. Proto kromě patentového práva dobře rozumí i dalším prioritám firem a dokáže vše pragmaticky propojit.
Ivan Lukšíček se problematice patentové ochrany začal věnovat již během svých studií před 20 lety. Od té doby získal bohaté zkušenosti v oblasti patentového vzorového i známkového práva, a to jak v České republice, tak i v zahraničí. Dnes je členem představenstva Komory patentových zástupců. V profesním životě rád poznává nové věci a řeší složité problémy, aby co nejlépe pomohl klientům.
Vždy platí, že starat se o současné zákazníky je mnohem jednodušší a levnější než hledat nové. A právě o tom, jak poskytovat co možná nejlepší servis a snažit se být o krok napřed, bude nový díl podcastu Buduj značku.
---
Jakub Málek, partner právní kanceláře PEYTON legal, hovoří v úvodu této epizody o několika aspektech protisoutěžního jednání, kterým se zabývá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Martin Stojka, Gerasim Farafonov: Ve světě dokázaly startupy vyvinout elektromobily v rekordním čase
Jaké změny pozorují v oblasti automotive? Jaké trendy spatřují? Jak hodně se rozvíjí Android automotive? Jaký rozvoj car sharingu spatřují? Jak elektromobilita rozhýbe byznys modely automobilek?
Martin Stojka pracoval několik let jako produktový manažer, až se v lednu 2020 pustil s kolegy do vlastního projektu Jimmy Technologies. Jde o vývojářské studio, které nabízí outscourcing IT služeb a vývoje produktů. Dnes se specializuje především na automotive, fintech a mobility segment.
Gerasim Farafonov v oblasti IT projektového řízení je od roku 2012. Pracoval jako portfolio manažer ve velké petrolejářské společnosti, kde měl na starosti digitalizaci a optimalizaci výroby. Čtyři roky strávil v automotive, kde se opět věnoval vývoji a digitalizaci. Patří k zakladatelům Jimmy Technologies.
Stanislava Hejnová: každý proces má svého lidského ownera, s použitím AI se to nezmění.
Dnešním tématem bude především umělá inteligence a její využití v obchodním procesu. Jaký je pohled na využití AI a transparentnosti jejího používání vůči klientovi? Ovlivní chystaná směrnice Evropské komise využití AI v byznysu? Bude třeba implementovat upozornění na aktivitu AI? A jak nakládat s osobními údaji?
Stanislava Hejnová je od roku 2020 ředitelkou compliance v MONETA Money Bank, kde zodpovídá za zajištění toho, že členové Skupiny MONETA postupují v souladu se všemi právními požadavky a etickými standardy. Zároveň je ombudsmankou pro klienty Skupiny MONETA.
Podcast vznikl v rámci společné podnikatelské minisérie s MONETA Money Bank.
Má analytika v B2B prodeji smysl?
Měření a analýza ukazatelů prodejní výkonnosti, jako jsou konverzní poměry, celoživotní hodnota zákazníka a rychlost prodeje, s cílem identifikovat oblasti pro zlepšení a optimalizovat prodejní strategie. O tom pojednává nový díl podcastu Buduj značku.
---
Jakub Málek, partner právní kanceláře PEYTON legal, hovoří v úvodu dnešní epizody o aktualitách v Zákonu o ochraně oznamovatelů, který nabývá účinnosti již za několik týdnů.
Josef Hajkr: Nežijte v iluzi, že si rozumíte - naučte se projektově myslet
Dnešní svět je plný změn. Je stále více projektový, jednorázový, digitální. Řízení projektů kdysi bylo téma pro specialisty. Dnes už tomu tak ale není. Je to užitečný mindset pro každého, a osvojit si jednoduché projektové návyky, naučit se projektově myslet, se skutečně vyplatí. Josef Hajkr a Shine Consulting v tom mohou pomoci...
Josef Hajkr je výkonným ředitelem společnosti Shine Consulting, Ta se zabývá především poradenstvím v oblasti projektového řízení.
Jaroslav Otcovský: V případě útoků častěji selhává lidský faktor než technika
Narostl význam kyberbezpečnosti? Jak hovoří o ChatGPT? Proč je nebezpečný phishing? Jak rozlišuje útoky na lidský potenciál a infrastrukturu? Jakou roli v ochraně hraje síla hesel? Co je multifaktorová autentizace? Zajímají se lidé o kyberbezpečnost? Co by v otázce kyberbezpečnosti poradil společnostem?
Jaroslav Otcovský se na poli IT managementu a IT bezpečnosti pohybuje přes 20 let. Vedl společnost NZ Servis, která následně přešla pod Asseco Solutions. Zde působí přes 10 let a poslední čtyři roky potom jako vedoucí celého IT oddělení.
Josef Hajkr: V době umělé inteligence a automatizace nemá smysl platit lidi čistě za hodinu práce
Řízení projektů se díky rychlému nástupu umělé inteligence a automatizace zcela zásadně a rychle mění. Jenom si toho ještě řada firem a lidí nevšimla....Všichni se soustředí na možnosti nových technologií, co už generativní AI umí a co dokážeme zvládnout pomocí automatizece, low code a no-code. Ale zcela vzadu a opomíjená je otázka, jak vlastně smysluplně motivovat a odměňovat člověka, který díky tomu, že nové technologie zvládne zásadně zvýší svoji produktivitu.
Josef Hajkr je výkonným ředitelem společnosti SHINE Consulting. Ta se zabývá především poradenstvím v oblasti projektového řízení.
Radek Petr: Na začátku bývá myšlenka, vize. Otázkou je, jak ji distribuovat
Jak hovoří o tématu propojení exekuce týmu se strategií firmy? Jak propojit vizi lídra firmy s tím, co se děje v těch týmech? Jak hovoří o digitální transformaci? Jak reálně funguje propojování vizí a strategií jednotlivých týmů? Dá se nad projektem přemýšlet produktově – a co to znamená?
Radek Petr začínal před 15 lety jako vystudovaný a sám o sobě říká velmi průměrný vývojář. Svůj talent našel v tom, jak věci komunikovat a organizovat a přes kariéru projekťáka a šéfa vývoje se před šesti lety dostal k dnešní roli ve firmě MoroSystems, kde využívá svých zkušeností z oblasti vedení lidí a řízení vývoje a firmám pomáhá zavádět inovace, které je posouvají na další level.
Petr Zápotocký: Z realizační agentury se překlápíme na „poradenskou"
Jaké jsou jeho marketingové začátky? Jak těžké je pro něj sledovat trendy? Jak těžké je dnes najít kvalitního člověka? Jak hovoří o čtyřdenním pracovním týdnu? Jaké jsou začátky spolupráce s klienty? Jaké aktuální výzvy řeší? Jak vnímá umělou inteligenci? Kam by se rád se svou agenturou posunul?
Petr Zápotocký začínal před 12 lety jako tzv. holka pro všechno v marketingové agentuře ANT studio. Tvořil obsah a komunikoval s klienty. Postupně se dostával i do problematiky SEO a vytvořil na ni celé jedno oddělení. Od roku 2022 se posunul do vedoucí role v celé agentuře a působí jako její CEO.
Lenka Michalská: Doufám, že se přestanou řešit dluhy covidu a minulosti
Jak vidí současnou situaci na trhu s e-shopy? Jak se firmy, s nimiž spolupracuje, staví k automatizaci a digitalizaci? K čemu všemu je dobrý chytrý produktový katalog? Chová se český zákazník stejně jako španělský či portugalský? Co očekává na trhu e-commerce? Jak hovoří o umělé inteligenci?
Lenka Michalská se přes 20 let pohybuje ve světě IT. Pracovala ve velkých firmách i vývojářském studiu. Před osmi lety ale společně s dalšími založila společnost, která se specializuje na vývoj chytrého produktového katalogu WisePorter. Ten e-shopům pomáhá zvýšit prodeje a automatizovat cenotvorbu.
Americký dolar dnes oslabuje 👎, protože známky uvolnění obchodního napětí zvýšily zájem investorů o rizikovější aktiva. Část ztrát však smazal poté, co nejnovější statistika ukázala, že největší světová ekonomika vytvořila minulý měsíc více nových pracovních míst, než se očekávalo.
Ceny ropy 🛢 dnes na světových trzích prudce ⬇ klesají a směřují k přibližně sedmiprocentní celotýdenní ztrátě. Severomořská ropa Brent kolem 18:00 SELČ vykazovala pokles ceny o 1,61 procenta na 61,13 dolaru za barel. Barel americké lehké ropy WTI ve stejnou dobu zlevňoval o 1,9 procenta na 58,12 dolaru.
Pražská burza dnes po čtvrtečním svátečním dni posílila 📈, index PX stoupl o 2,01 procenta na 2059,94 bodu. Dařilo se hlavně energetické společnosti ČEZ, jejíž cenné papíry zdražily zhruba o sedm procent. Finanční tituly obchodovaly smíšeně.
Koruna dnes mírně posílila 💪 vůči oběma hlavním světovým měnám. Oproti předchozímu závěru zpevnila k euru o tři haléře na 24,92 koruny za euro, k dolaru o dva haléře na 21,92 koruny za dolar.
Šéf NATO Mark Rutte navrhuje, aby členské země aliance zvýšily ↗ své výdaje na obranu ⚔ na 3,5 procenta hrubého domácího produktu a dalších 1,5 procenta HDP dávaly na položky s obranou související, čímž by se vyhovělo požadavku amerického prezidenta Donalda Trumpa na pětiprocentní výdaje na obranu.
Francouzská společnost EDF podala u Krajského soudu v Brně žalobu 📜 proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který zamítl její námitky k jadernému tendru na nové bloky v Dukovanech. Firma o tom informovala v tiskovém prohlášení.
Číst více
Americká ekonomika mimo zemědělský sektor v dubnu vytvořila 177 000 pracovních míst, což je více 👍, než se čekalo. Míra nezaměstnanosti pak zůstala na 4,2 procenta, uvedlo tamní ministerstvo práce.
Schodek státního rozpočtu v dubnu vzrostl 📈 na 126,1 miliardy korun z březnových 91,2 miliardy korun. Dnes o tom informovalo ministerstvo financí. Deficit ke konci dubna je čtvrtý nejhlubší od vzniku Česka, loni byl ve stejném období 153,1 miliardy korun.
Největší americké těžební koncerny Chevron a ExxonMobil zaznamenaly v prvním čtvrtletí ↘ pokles zisku, Exxon ale překonal odhady analytiků. Chevron vytvořil upravený čistý zisk 3,81 miliardy dolarů (83,7 miliardy korun) proti zisku 5,42 miliardy dolarů před rokem. Exxonu klesl zisk na 7,71 miliardy dolarů z 8,22 miliardy dolarů před rokem.
Polské brokerské společnosti XTB v prvním čtvrtletí 📉 klesl čistý zisk na 46,3 milionu eur (1,15 miliardy korun) ze 70,1 milionu eur ve stejném období loni. Za poklesem je nárůst provozních nákladů na 75,5 milionu eur. Konsolidované výnosy vzrostly meziročně o 7,8 procenta na 138,7 milionu eur. Společnost, která působí i v Česku, to uvedla v tiskové zprávě.