Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Buduj značku

Buduj značku

Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.

Miroslav Vaško: hledejte talenty i v době, kdy nenabíráte!
podcast

Miroslav Vaško: hledejte talenty i v době, kdy nenabíráte!

Jak má firma úspěšně komunikovat s pracovním trhem? Jakou roli dnes hraje chování firmy při náběru talentů? Jak přesně změnil hiring freeze situaci na trhu? Jaká je role employer brandingu? Miroslav Vaško je co-founder české recruitment agentury Nymble, kde už téměř 20 let zabývá náborem a relokací IT profesionálů pro startupy i přední technologické firmy jako například Microsoft či Skype.
Přečíst článek
Riva Karo, Martin Mára: V byznys hubu Opero směřujeme k naplnění vize moderního Česka
podcast

Riva Karo, Martin Mára: V byznys hubu Opero směřujeme k naplnění vize moderního Česka

V dnešním rozhovoru se budeme věnovat pražskému byznys hubu Opero a jeho aktivitám, které mají za cíl podpořit nejen české podnikatele a podnikatelky. Bavit se dnes budeme o mentoringovém programu DoToho!, startupovém akcelerátoru Ment2Grow a také o programu Yodas, který umožňuje zkušeným majitelům firem řešit klíčové otázky jejich byznysu a do kterého je také právě teď možné se přihlásit. To jsou témata, která s hosty rozebereme v dnešní epizodě podcastu Buduj značku. Riva Karo i Martin Mára jsou zkušenými hráči na poli eventů. Riva je programovou manažerkou akcelerátoru Ment2Grow a zároveň řídí partnerství v Operu, Martin je programový manažer DoToho!, jeho práci ale můžete znát i z reklamního prostředí, nebo například z Metronome festivalu.
Přečíst článek
Trendy v B2B salesu, na které si dát v roce 2024 pozor
podcast

Trendy v B2B salesu, na které si dát v roce 2024 pozor

Jaká bude budoucnost B2B prodeje? Poslechněte sinejnovější díl podcastu Buduj značku - Trendy B2B prodeje v roce 2024, na které si dejte pozor. Ponoříme se do nejmodernějších strategií, technologického pokroku a vyvíjejících se očekávání zákazníků, které utvářejí prostředí B2B. Udržte si náskok v prodejním procesu  i v roce 2024. 📣 Zveme vás na online masterclass Řízení projektů v době AI od SHINE Consulting. Registrace na kurz probíhá ZDE 
Přečíst článek
Karel Hrdlička, Ivana Bartoňková: Řízení firmy v Odoo je intuitivní, ušetří vám čas a bude vás bavit
podcast

Karel Hrdlička, Ivana Bartoňková: Řízení firmy v Odoo je intuitivní, ušetří vám čas a bude vás bavit

Jaký je příběh vzniku Origamis? V čem spočívají domény a klíčové výhody systému Odoo? Jakou přidanou hodnotu přidává Origamis při implementaci? Pro jaké typy společností Origamis implementuje tento ERP?  Karel Hrdlička i Ivana Bartoňková působí v Origamis, kde na českém trhu implementují řešení na bázi Odoo. To je open sourcový ERP systém k digitálnímu firemnímu řízení od startupů až ke korporacím. 
Přečíst článek
Trendy v marketingu v roce 2024, na které si dát pozor
podcast

Trendy v marketingu v roce 2024, na které si dát pozor

Dnes se ponoříme do budoucnosti marketingu! V této epizodě prozkoumáme trendy roku 2024, od digitální transformace a rostoucího vlivu umělé inteligence až po nejnovější změny ve strategiích sociálních médií. Získejte náskok ještě teď. 
Přečíst článek
Václav Nedvídek: Téměř každé rozhodnutí ve firmě se týká financí, nepodceňte tedy finanční řízení
podcast

Václav Nedvídek: Téměř každé rozhodnutí ve firmě se týká financí, nepodceňte tedy finanční řízení

Proč je externí finanční řízení ideální právě pro malé a střední firmy? Kdy už nestačí vést účetnictví a rozhodovat intuitivně? Co všechno dělá externí CFO, když přijde do nové firmy? Překrývá se externí finanční řízení s krizovým řízením? Jaké spektrum služeb nabízí My Value Officer? Václav Nedvídek je CEO a zakladatel společnosti My Value Officer, která poskytuje externí finanční řízení s přesahem do strategických rozhodnutí, které pomohou posunout byznys kupředu. My Value Officer poskytuje své služby především pro startupy, malé a střední firmy. 
Přečíst článek
Tomáš Tydlačka: Marketing v realitách je velmi specifický, stále zkoušíme nové metody.
podcast

Tomáš Tydlačka: Marketing v realitách je velmi specifický, stále zkoušíme nové metody.

Jaká byla studijní a profesní dráha, po které Tomáš došel až k Tomas Media? Co ho vedlo k prostředí marketingu v realitách? Jakým klíčem vybírá makléře, se kterými spolupracuje? Jak využívá AI?  Tomáš Tydlačka se pohybuje v digitálním marketingu už od střední školky. Je zakladatel agentury Tomas Media, kde se s kolegy zaměřují na digitální marketing v realitách vytvářením výkonnostně zaměřených kampaní výhradně s realitními makléři a majiteli realitních kanceláří. Tomáše můžete slyšet také v jeho podcastu Tomáš Tydlačka Talk Talk. 
Přečíst článek
37 statistik o podcastech, které byste měli v roce 2024 znát
podcast

37 statistik o podcastech, které byste měli v roce 2024 znát

V novém díle podcastu Buduj značku se podíváme do světa čísel. Budeme se bavit o tom, jak podcasty stále víc ovlivňují marketingové vnímání firem. A řekneme si celkem 37 statistik, které by vás neměly minout. Pomohou vám nastoupit do podcastového vlaku a třeba vám i dodají nápady nebo myšlenky, jak podcast zakomponovat do vaší marketingové komunikace. 
Přečíst článek
Jak vybudovat lidskost v marketingu?
podcast

Jak vybudovat lidskost v marketingu?

Proč je vlastně důležité být autentický ve vašich marketingových aktivitách? Rok 2024 je tady a s ním i nová pravidla, která bude potřeba implementovat v praxi.  Tři klíčové informace z této epizody:  Zapomeňte na všechny marketingové poučky Snažte se mluvit jazykem, kterým mluví vaše cílová skupina Buďte mezi lidmi a propagujte značku přímo s lidmi, kteří jsou vaše cílová skupina
Přečíst článek
Kastner & Palacká: Osobní značky konkrétních lidí začínají být důležitější než značky firem
podcast

Kastner & Palacká: Osobní značky konkrétních lidí začínají být důležitější než značky firem

Firemní branding versus osobní brand. Chtějí stále ještě zaměstnanci pracovat pro velké značky? Nebo je čím dál důležitější "s kým a pro koho" budou ve firmě pracovat?  Firemní branding se začíná čím dál silněji propisovat ke konkrétním zaměstnancům a osobní branding tak roste na své důležitosti. Firmy na to musí reagovat nejen změnou firemní strategie, ale především daleko více ve spolupráci s konkrétními zaměstnanci.  Jiří Kastner zastává jasný názor: "Vše, a tedy i skutečně kvalitní branding je stále více a více závislý na kvalitách a síle osobnosti konkrétních lidí."  O aktuálních trendech v managementu a osobním brandingu si v této epizodě povídáme s Jiřím Kastnerem, kterého si na rozvoj a trénink osobnosti najímají nejen velmi úspěšní manažeři a sportovci, ale také ti kteří svou cestu k úspěchu a silnému brandu teprve zahájili.  Do diskuze se přidala také Martina Palacká, která díky svým velmi úspěšným projektům pro řadu firemních i osobních značek patří již několik let mezi velmi respektované brand specialisty. V současnosti Martina řídí employer branding Komerční banky. 
Přečíst článek
5 největších chyb v B2B obchodě
podcast

5 největších chyb v B2B obchodě

Zajímá vás, jak přistoupit k B2B obchodu, aby byl efektivnější? Je potřeba se vyvarovat chyb, které ve svém životě učinil v nějaké míře asi každý, kdo má s obchodním segmentem své zkušenost. Pojďme se na ně podívat detailněji. 1. Nedostatečný průzkum a nepochopení potřeb klienta: Úspěšný B2B prodej závisí na pochopení podnikání, problémů a potřeb klienta. Pokud neprovedete důkladný průzkum a nepochopíte, co klient skutečně potřebuje, může to vést k navrhování řešení, která nejsou v souladu s jeho skutečnými požadavky. 2. Ignorování důležitosti budování vztahů: B2B prodej je často spíše o dlouhodobých vztazích než o jednorázových transakcích. Zanedbávání budování důvěry a pevného vztahu s klienty může vést ke ztrátě příležitostí a nedostatku opakovaných obchodů. 3. Zaměření se pouze na vlastnosti produktu místo na řešení: Obchodní zástupci se někdy příliš soustředí na vlastnosti svého produktu nebo služby, místo aby se zaměřili na to, jak tyto vlastnosti řeší problémy klienta. Tento přístup může mít neúspěch u klientů, kteří se více zajímají o to, jak jim produkt nebo služba může pomoci dosáhnout jejich cílů. 4. Přehlížení rozhodovacího procesu klienta: V prodeji B2B může být rozhodovací proces složitý a často se na něm podílí více zúčastněných stran. Prodejní týmy, které tento proces nechápou nebo neberou na vědomí, se mohou zaměřit na nesprávné osoby nebo neřešit zájmy klíčových rozhodovacích osob. 5. Zanedbávání poprodejního servisu a podpory: Vztah se zákazníkem B2B nekončí po uskutečnění prodeje. Zanedbání poprodejního servisu a podpory může vést k nespokojenosti a mohlo by poškodit budoucí obchodní příležitosti. Průběžná angažovanost a podpora jsou klíčové pro udržení klienta a získání doporučení.
Přečíst článek
Dušan Klimek: Česko je z hlediska vzdáleností ideální pro elektromobily
podcast

Dušan Klimek: Česko je z hlediska vzdáleností ideální pro elektromobily

S Dušanem Klimkem jsme zbořili několik mýtů o elektromobilitě. Jak jsou na tom dnes elektromobily s dojezdem a servisními nároky? Proč češi stále ještě nevěří elektromobilům? Pro koho jsou dnes elektromobily výhodnější, než auta se spalovacím motorem? A komu by Dušan elektromobil nedoporučil? Dušan Klimek je Corporate Sales & E-mobility Manager v Porsche Česká republika.  Na pozici produktového specialisty v elektromobilitě a automotive se pohybuje od roku 2013, od roku 2021 působí právě v Porsche Česká republika, který je největším importérem osobních a užitkových aut do Česka.
Přečíst článek
Tomáš Sidek: Letadlo jako investice? Může vám vydělávat a zároveň neztrácí na hodnotě
podcast

Tomáš Sidek: Letadlo jako investice? Může vám vydělávat a zároveň neztrácí na hodnotě

Kde a proč vznikl nápad na renovace a investice do letadel? Na které modely se Aircraft Invest specializuje? Jaké úpravy pro klienty zajišťuje? Jak je dnes dostupné letadlo jako individuální dopravní prostředek? Jaké zhodnocení může investor získat při renovaci letounu a jak se investiční letoun využívá?  Tomáš Sidek začínal jako letecký technik, dnes v letectví podniká. Jeho firmy MMS Company Limited a Aircraft Invest nabízí široké spektrum služeb, kromě jiného možnost investovat do starších prověřených letounů, které odbornou renovací výrazně získají na hodnotě.
Přečíst článek
Největší trendy v marketingu pro rok 2024
podcast

Největší trendy v marketingu pro rok 2024

AI a automatizace v marketingu obsahu: Umělá inteligence a automatizační technologie nadále inovativním způsobem vylepšují obsahový marketing, zjednodušují proces tvorby obsahu a nabízejí marketérům nové možnosti. AI v konverzačním marketingu: V konverzačním marketingu roste role AI, přičemž důraz je kladen na využití nástrojů řízených AI pro efektivnější a personalizovanější interakce se zákazníky. Větší poptávka po podcastech: Podcasty jsou stále populárnější, což naznačuje rostoucí poptávku po audio obsahu jako klíčové součásti strategií obsahového marketingu. Příspěvky na sociálních sítích a krátká videa generovaná umělou inteligencí: Využití umělé inteligence pro tvorbu příspěvků na sociálních sítích a krátkých videí, včetně využití platforem, jako je Meta Threads, je rostoucím trendem.
Přečíst článek
Marketing s lidskou tváří. Jak se do něj pustit?
podcast

Marketing s lidskou tváří. Jak se do něj pustit?

Aby byl marketing v roce 2024 úspěšný, tak musí splňovat určité nové parametry. Jedním z takových parametrů je lidskost. Pojďme se podívat na 3 klíčové informace:  Začněte od strategie a toho, co prodáváte a jak to komunikujete. Mějte jasný názor jako firma. Kdo nic nedělá, nic nezkazí.  📣📣📣 Jak nejlépe diverzifikovat své investiční portfolio? Marek Odehnal a Petr Schwank poradí, jakými způsoby diverzifikovat vzhledem k délce investičního horizontu. Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Radek Petr: Inovace zafunguje, pokud ji firma přijme za svoji a nadchne pro ni svoje lidi.
podcast

Radek Petr: Inovace zafunguje, pokud ji firma přijme za svoji a nadchne pro ni svoje lidi.

S jakým přístupem se Radek nejčastěji setkává při implementaci inovací u klienta? Lze poznat, zda je firma na zavádění inovací připravena? Jak odbourat zakořeněné stereotypy? Jaké je při implementaci nových řešení rozdělení rolí na straně klienta a dodavatele? Radek Petr začínal před 15 lety jako vystudovaný, leč, jak sám o sobě říká, velmi průměrný vývojář. Svůj talent našel v umění věci komunikovat a organizovat. Přes kariéru projekťáka a šéfa vývoje se před šesti lety dostal k dnešní roli ve firmě MoroSystems, kde využívá svých zkušeností z oblasti vedení lidí a řízení vývoje. MoroSystems pomáhá firmám zlepšovat spolupráci a zavádět technologické inovace pomocí odborných konzultací a vývoje software.
Přečíst článek
1: Jak vytěžit co možná nejvíc z vaší marketingové strategie?
podcast

1: Jak vytěžit co možná nejvíc z vaší marketingové strategie?

Na závěr roku je běžné dávat dohromady koncepci a plány na rok další. A nejinak tomu je i v marketingu. Pokud přemýšlíte, že do marketingových aktivit šlápnete víc a lámete si hlavu nad tím, jak z nich vytěžit maximum, pak je tato epizoda přesně pro vás. Toto jsou 3 klíčové informace:  Změřte se jen na ty sítě, které považujete za důležité Vysvětlujte, dělejte osvětu, má to smysl Stanovte si reálné cíle a buďte trpěliví
Přečíst článek
Jakub Málek: Novela zákoníku práce vyřešila dilema náhrad nákladů při práci na dálku
podcast

Jakub Málek: Novela zákoníku práce vyřešila dilema náhrad nákladů při práci na dálku

Jakub Málek je Managing Partner advokátní kanceláře PEYTON Legal, která se specializuje především na obchodní a závazkové právo, pracovní právo, korporační právo. V dnešní epizodě se Jakub s Petrem věnují dvěma velkým tématům, kterými jsou: ☑️Novela zákoníku práce ☑️Zákon o ochraně oznamovatelů O jak velkou změnu jde z pohledu zaměstnavatele a zaměstanců? K jakým změnám povedou novinky na poli DPP a DPČ? Nepovede to k rozšíření Švarcsystému? Jak se budou kompenzovat náklady při homeoffice a remote? Hrozí nárůst administrativy spojené s pracovně právními vztahy? 
Přečíst článek
Richard Brulík: firmám trvá průměrně tři měsíce, než odhalí a zabezpečí únik dat
podcast

Richard Brulík: firmám trvá průměrně tři měsíce, než odhalí a zabezpečí únik dat

Cybersecurity ve firmách je dnes zásadní téma. Společnosti musí reagovat na rychle se měnící podmínky. Kvůli covidu došlo k výraznému rozšíření homeoffice a remote, firemní data jsou tedy v mnohem větší míře ukládána a sdílena na cloudu. Nástup AI přináší i možnou hrozbu scamů. Jak tedy přistupovat ke kybernetickým hrozbám? Richard Brulík je CEO společnosti Safetica, která se zabývá ochranou firem před úniky dat a kybernetickými hrozbami. Safetica byla založena v roce 2007, dnes je to rychle rostoucí společnost expandující na zahraniční trhy. 
Přečíst článek
AI a automatizace v prodeji a obchodu: Hrozba, nebo příležitost?
podcast

AI a automatizace v prodeji a obchodu: Hrozba, nebo příležitost?

V dnešním digitálně řízeném světě prodeje se umělá inteligence stává neocenitelným nástrojem, transformujícím způsoby, jakými firmy interagují se svými zákazníky a řídí prodejní procesy. Pokročilé chatboty vybavené AI umožňují efektivnější a personalizovanější zákaznický servis, zatímco prediktivní analýza v prodeji využívá AI k předvídání tržních trendů a chování zákazníků, což umožňuje firmám přizpůsobit své strategie dynamicky měnícímu se trhu. Automatizované generování leadů, využívající AI, pak revolučně zefektivňuje procesy identifikace a kvalifikace potenciálních zákazníků. Avšak, i při všem technologickém pokroku, zůstává klíčovým faktorem lidský prvek, který zajišťuje, že prodejní strategie neztratí osobní přístup a udržují vysokou kvalitu zákaznických zkušeností. 📣📣📣 Marek Odehnal a Petr Schwank v úvodu dnešní epizody hovoří o hodnotovém investování. Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek

News box

Ministerstvo vnitra v dopisu Evropské komisi požádá o úplné  osvobození od solidárních příspěvků. Úřad o tom informoval na síti X v reakci na první výroční zprávu unijní exekutivy o migraci a azylu. Podle Evropské komise spadá ČR kvůli vysokému počtu uprchlíků z Ukrajiny do kategorie zemí, které zažívají významnou migrační situaci, proto si může požádat o vynětí z mechanismu solidarity.

Americký dolar 📉 oslabuje ke koši měn. Mohou za to obavy ze zhoršování situace na trhu práce po zprávě o snižování pracovních míst v soukromém sektoru. Objem obchodování je však dnes nízký, protože kvůli svátku je uzavřen americký trh s dluhopisy.

Pražská burza dnes znovu zakončila na své dosud 📈 nejvyšší hodnotě, popáté za sebou. Index PX stoupl o 0,87 procenta na 2484,25 bodu. Rostly akcie bank, cenné papíry energetické společnosti ČEZ po zveřejnění výsledků firmy za tři čtvrtletí naopak klesly. Česká koruna dnes posílila k euru i dolaru.

Počet nelegálních překročení hranic EU se za poslední rok 📉 snížil o 35 procent, uvedla dnes Evropská komise ve své první výroční zprávě o migraci a azylu. Komise rozhodla rovněž o takzvaném mechanismu solidarity, tedy které země EU jsou pod migračním tlakem a jak by jim ostatní státy měly v rámci solidarity pomoci.
České dráhy v minulých dnech v Královéhradeckém kraji dokončily letošní dodávku deseti dvouvozových vlakových jednotek 🚆 RegioFox. V kraji jich nyní na lokálních tratích jezdí 26, sdělil mluvčí Českých drah Filip Medelský. Pořizování nových vlaků RegioFox pro tratě v Královéhradeckém kraji skončí v roce 2026, kdy jich bude v regionu 33.
Kratom a jeho extrakt se budou moci od středy v Česku prodávat  jen dospělým ve speciálních obchodech s licencí. Prodej v automatech bude zakázaný. Začne platit nařízení vlády, které látku řadí na seznam psychomodulačních látek s regulovaným prodejem. ČTK o tom informoval Think tank Racionální politiky závislostí. 
Ve velkochovu kachen ve Valdíkově na Třebíčsku se objevila ptačí chřipka. Ministerstvo zemědělství dnes informovalo, že nákazu potvrdily laboratorní testy. V chovu společnosti AGRO-V utratí přes 20 tisíc 🪿🪿🪿 mladých i vykrmených kachen . Likvidaci připravují veterináři společně s hasiči a policií. 

Moskva připravuje odvetná opatření v reakci na to, že Evropská komise minulý týden  zpřísnila vízová pravidla pro občany Ruské federace. Dnes to podle agentury TASS řekl náměstek ruského ministra zahraničí Dmitrij Ljubinskij. EU přestala ruským občanům vydávat víza pro opakovaný vstup.

Prezident 👨 Petr Pavel dnes opět vyzval končící vládu Petra Fialy (ODS) k předložení návrhu rozpočtu na příští rok nové Sněmovně, která by ho jinak nemohla projednat. Řekl to dnes na tiskové konferenci na závěr své návštěvy v Karlovarském kraji.

Poskytovatel flexibilních 🏢 kanceláří Scott.Weber Workspace otevřel v Ostravě první centrum mimo Prahu. V administrativní budově Organica v ostravské městské čtvrti Nová Karolina nabízí 4407 metrů čtverečních víceúčelové plochy s 556 pracovními místy. Firma předpokládá, že prostory plně obsadí do půl roku. Aktuálně má zadáno 25 procent. 

Doporučujeme