Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.
podcast
Adam Koudelka: AI nám bude stále více pomáhat, ideálně v kombinaci s reálným člověkem
Adam Koudelka je Sales & Marketing Director pro český, slovenský a maďarský trh ve společnosti Konecta. Ta nabízí technologická řešení v oblasti zákaznické zkušenosti, zaměstnanecké zkušenosti či v digitálním marketingu. Adam působí také jako místopředseda představenstva ADMEZ, tedy Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu.
Josef Dvořáček, Dušan Klimek: elektromobil jako dostupný a ekonomicky výhodný prostředek
Josef Dvořáček je jednatel a spolumajitel společnosti SONNENTOR, průkopníka ve výrobě kvalitních bioproduktů v oblasti bylin, čajů a koření s velkým ohledem k životnímu prostředí. Josef je také velkým příznivcem elektromobility, a právě o ní se v dnešním rozhovoru bavíme spolu s Dušanem Klimkem.
Dušan Klimek působí jako Corporate Sales & E-mobility Manager značky Volkswagen v Porsche Česká republika. V pozici produktového specialisty v elektromobilitě a automotive je již více než 10 let, od roku 2021 působí právě v Porsche Česká republika, největšího importéra osobních a užitkových aut na český trh.
Ondřej Svačina: trh se stavebninami se několikrát proměnil, umíme se přizpůsobit
Ondřej Svačina je spolumajitel a jednatel společnosti Meffert ČR, dceřiné společnosti Meffert AG, která představuje špičku mezi výrobci stavební chemie. Ondřej od nástupu v roce 2002 v Meffert prošel téměř všemi pracovními pozicemi. Mezi hlavními produkty patří interiérové a fasádní barvy, omítky a zateplovací systémy.
Jak se za 34 let proměnilo prostředí a jaké byly milníky Meffert na českém trhu? Lze dnes v tomto odvětví ještě proniknout na trh jako úplně nový hráč? Na jakých hodnotách a pracovním prostředí Meffert ČR staví svou strategii?
Hana Wallenfelsová: cílem mobilní aplikace Partners Banky je poskytnout komplexní finanční službu
Hana Wallenfelsová je šéfka digitálních kanálů ve finanční skupině Partners. V Partners Bance stojí spolu se svým týmem za vznikem první mobile-only banky na českém trhu. Vede design tým, vývoj klientských procesů, obecné funkcionality a nebankovní produkty v této mobilní aplikaci.
Jak probíhá vývoj bankovní mobilní aplikace? V čem se procesně liší od klasického internetového bankovnictví? Hodí se AI do zákaznické komunikace v online bankovnictví? Jaké funkce a produkty sdružuje mobilní apka Partners Banky?
David Chour, Jiří Kastner: Jak být úspěšným manažerem silné značky?
David Chour je výkonným ředitelem a místopředsedou představenstva skupiny CSG. Jde již o jeho druhou úspěšnou misi, kdy se pod jeho manažerským vedením proměnila česká firma v globálního hráče s úspěšnou expanzí na světové trhy.
Je pro něj typický otevřený, věcný a lidský styl vedení, který staví na důvěře, odpovědnosti a dlouhodobých vztazích. Právě z jeho iniciativy vznikla Nadace CSG, která rozvíjí hodnoty skupiny směrem k veřejně prospěšným projektům.
Jiří Kastner pracuje už od roku 1999 jako sparring partner a mentor úspěšných manažerů a manažerek. Pod jeho vedením dosahují klienti výrazných úspěchů v oblasti firemního managementu, byznysu, ale i v počátcích svého podnikání či kariéry. Je znám svým zaměřením na viditelný růst a konkrétní výsledky, stejně jako na maximální radost ze života a Lifefulness.
Roman Čupka: S digitální transformací bude kyberbezpečnost stále větším tématem
Roman Čupka je odborník v oblasti kybernetické bezpečnosti, CEO a spoluzakladatel Synapsa Networks a také CSO v IstroSec. Má více než 20 let zkušeností v ICT v regionu EMEA pro soukromý sektor i státní a veřejné instituce. Jaké jsou tedy dnes nejčastější výzvy a hrozby v oblasti kybernetické bezpečnosti?
Jiří Havlíček: největší téma v zákaznické péči je dnes jednoznačně AI
Jiří Havlíček je CEO technologické společnosti Daktela, která nabízí cloudovou omnichannel službu pro kontaktní centra v mnoha různých odvětvích. Jedna aplikace sdružuje volání, sms, e-maily, webchat i zprávy na sociálních a komunikačních sítích. To vše s rozšiřující se podporou AI.
Jaké jsou dnes trendy v oblasti customer care a jaká jsou zákaznická očekávání? Kde leží další příležitosti v tomto segmentu?
David Kolář, Michal Rejmon: na LinkedInu buďte transparentní a sladění s vaší cílovou skupinou
LinkedIn už dávno není jen o nabídkách práce, dnes slouží jako komunikační kanál obchodních příležitostí v b2b a k budování brandu. V Česku má LinkedIn 2 miliony registrovaných uživatelů a nadále poroste. Jak tedy správně uchopit komunikační strategii na této síti? Patří na LinkedIn "soukromé" příspěvky? A jak poznat relevanci dosahu příspěvku?
Dnešními hosty jsou David Kolář a Michal Rejmon z CreatiCom & GetLeads. David je Account manažer a LinkedIn specialista v GetLeads, Michal je zakladatelem kreativní marketingové agentury CreatiCom a s ní souvisejících brandů GetLeads, který se specializuje na LinkedIn marketing, a Influencom, který pomáhá budovat brandy prostřednictvím influencer marketingu.
Michal Sztemon působí jako marketingový konzultant ve společnosti AMD, specializuje se na lokalizaci a a tvorbu marketingových materiálů a komunikace s prodejci a distributory v Česku a na Slovensku. Celý život se pohybuje kolem informačních technologií, od roku 2008 je jeho kariéra spojena právě se značkou AMD.
Lukáš Chládek: podnikání je jen o vás, za nikoho se neschováte
"Klíčová role manažera je nechat své lidi podílet se na byznysu" říká náš dnešní host Lukáš Chládek. Věří, že každý z nás má v sobě potenciál podnikat. A tento podnikatelský potenciál dnes pomáhá rozvíjet. 15 let působil v korporátním prostředí, konkrétně v Komerční bance a v Allianz pojišťovně, od roku 2021 vede zemské ředitelství 4fin. S týmem čítajícím 160 kolegyň a kolegů dnes klientům spravují více než 6 miliard korun. Jaký byl jeho přechod z korporátu k podnikání? Proměnila se práce s lidmi? Co dnes nejvíce definuje roli manažera?
Michal Rejmon: největší výzva? najít ty pravé lidi a správně je motivovat
Michal Rejmon je expert na online marketing a digitální obchod, zakladatel kreativní marketingové agentury CreatiCom, GetLeads a Influencom. CreatiCom vytváří digitální obchodní strategie, které přináší relevantní a předehřáté leady a pomáhá klientům zvýšit jejich obrat. S Michalem probíráme vývoj CreatiComu od založení v roce 2018 až po současnost, způsob řízení kreativní komunity a sledování trendů v dynamickém prostředí online marketingu.
Martin Remeš: učím své klienty zajistit se na důchod a se nespoléhat na stát
Martin Remeš je specialistou na komplexní finanční plánování pro jednotlivce a rodiny, jako finanční poradce je součástí skupiny Partners, v tomto oboru působí od roku 2019. Jaké je ve společnosti povědomí o finanční gramotnosti a jakou pověst dnes mají finanční poradci? Jaké nejčastější finanční problémy řeší klienti? Jak se vyvarovat podvodných investic?
JUDr. David Kuboň je Managing Partner v KLB Legal. Specializuje se na právo v oblasti kapitálového trhu, správy aktiv, finančních transakcí a nakládání s majetkem. David Kuboň má bohaté zkušenosti z předchozího působení v oblasti investičního bankovnictví a private equity ve Wood & Company či Patria Finance. KLB Legal se kromě finančního práva věnuje také náhradám škod či hromadným žalobám.
Martin Leitgeb: Laserové značení jako moderní a ekonomicky efektivní řešení v FMCG
Martin Leitgeb je CEO a Business Development Director společnosti Laser Innovation & Solutions. Ta se specializuje na inovativní a udržitelný způsob laserového značení výrobků například v segmentu FMCG. Oproti inkoustovému značení a etiketovacím strojům nabízí laserová technologie větší efektivitu a menší provozní náklady. Laser Innovation & Solutions je v Česku a na Slovensku výhradním partnerem pro prodej a servis strojů CAJO Technologies.
Matěj Koval o logistickém auditu jako mostu mezi managementem a pracovníky
Matěj Koval má 15 let praxe v logistice, prošel téměř všemi pozicemi od skladníka, dispečera až po manažerské pozice. Dnes je CEO a zakladatel VALEX Consulting, společnosti, která se specializuje na logistický audit, poradenství ve skladování, dopravě, výrobě a v logistických procesech. VALEX také rozšířil své portfolio na gastronomické služby a Matěj Koval dovedně propojuje tyto dva zdánlivě nesouvisející obory.
Lukáš Gross: nechte vaše zaměstnance zažít s AI úspěch
Jak ve firmě začít s AI? Nastavte správná očekávání. Nezačínejte od obřího procesu. Najděte si malý proces, který děláte několikrát denně, s AI vám ušetří desítky minut, a zažijte úspěch pomocí umělé inteligence. To říká Lukáš Gross, AI Business Development Director ve společnosti Seyfor. Ta poskytuje vysoce specializované služby v oblasti informačních technologií a implementuje podniková řešení včetně komplexních AI služeb. A právě správné zavedení umělé inteligence do podnikových procesů je tématem dnešní epizody Buduj značku.
Martin Maštalír: AI vám pomůže být efektivnější a věnovat se core business
Se správnou podporou technologií budou firmy schopny efektivněji využít hodnotu svých lidských zdrojů. Kdo do tohoto vlaku včas nenaskočí, bude velmi rychle někým předběhnutý. To v dnešní epizodě Buduj značku shrnuje Martin Maštalír, generální ředitel Dell Technologies Slovakia a současně Sales Lead pro český trh. Martin Maštalír je rovněž prezidentem American Chamber of Commerce Slovakia. V dnešním rozhovoru probíráme právě umělou inteligenci a její výrazný vliv na digitalizaci a efektivitu řízení společností napříč všemi segmenty trhu.
Jan Molnár: EDI jako bezpečná a efektivní forma digitalizace a automatizace administrativních procesů
Jan Molnár je CEO společnosti EDI Coordinator, je odborníkem na digitalizaci, automatizaci a elektronickou komunikaci. EDI - Electronic Data Interchange neboli elektronická výměna dat je nástroj pro plně automatizovanou výměnu standardizovaných obchodních, finančních a logistických dat v dodavatelsko-odběratelských řetězcích v různých odvětvích. Zavedením EDI firmám odpadá časově náročné ruční zpracování velkého množství dokumentů jako jsou odvolávky, objednávky, dodací listy nebo faktury.
Karel Smetana o aspektech prodeje firem a otázce nástupnictví
Jaké jsou rozdíly mezi předáním velké a malé společnosti? Na čem může prodej firmy ztroskotat? Jak při prodeji ochránit duševní vlastnictví, především průmyslová práva?
Karel Smetana je auditor a expert na transkační poradenství, zakladatel účetní a poradenské společnosti SM-DATA a také golfový nadšenec. SM-DATA působí na trhu již od roku 1991.
Jan Novák: koupit umí každý. Koupit dobře je umění
Jan Novák je Managing partner MAM Private Equity Fund. Strategií tohoto otevřeného fondu je investovat do obchodních a výrobních firem v Česku a na Slovensku, především v oblasti telekomunikací, energetiky, zdravotnictví a infrastruktury.
Jaké segmenty trhu jsou dnes atraktivní pro investory? Jak ve firmách rozpoznat dobře fungující management? Kolik procent společností se majitelům podaří prodat? A jaké jsou důvody úspěchu či selhání při prodeji? Jakou roli hraje otázka nástupnictví?
Americký prezident Donald Trump dnes pohrozil Rusku uvalením velmi vysokých cel, pokud nebude do 50 dní uzavřena dohoda o ukončení války s Ukrajinou a zopakoval, že je velmi nespokojen s ruským prezidentem Vladimirem Putinem.
Ceny ropy 🛢 na začátku týdne mírně oslabují, drží se ale poblíž tříletého maxima. Investoři čekají na další americké sankce vůči Rusku, které mohou ovlivnit globální dodávky. Trhy se také potýkají s nejistotou ohledně cel. Cena severomořské ropy Brent ztrácí 0,2 procenta na asi 70,20 dolaru za barel. Americká lehká ropa WTI odepisuje 0,4 procenta, obchoduje se kolem 68,20 dolaru za barel.
Česká měna zakončila dnešní obchodování téměř beze změn kurzu. K euru proti pátečnímu závěru posílila 💪 o haléř na 24,67 koruny za euro, vůči dolaru o haléř oslabila na 21,12 koruny za dolar.
Americký miliardář Elon Musk vyloučil spojení výrobce elektromobilů Tesla se svou společností xAI, která působí v oblasti umělé inteligence (AI). Uvedl nicméně, že plánuje uskutečnit hlasování akcionářů Tesly o tom, že by automobilka do firmy xAI investovala, píše Reuters.
Členské státy Evropské unie považujíhrozbu třicetiprocentních cel ze strany amerického prezidenta Donalda Trumpa za absolutně nepřijatelnou. Po dnešním jednání v Bruselu to uvedl dánský ministr zahraničí Lars Lökke Rasmussen.
Číst více
Dodavatel elektřiny ⚡ a zemního plynu 🔥 E.ON Energie loni v Česku zvýšil tržby o 14,8 procenta na 79,25 miliardy korun. Čistý zisk meziročně klesl o 9,2 procenta na 3,19 miliardy korun. Vyplývá to z její výroční zprávy ve Sbírce listin, na kterou upozornil server Ekonomický deník.
Podmínky, které italská vláda stanovila bankovní skupině UniCredit pro dokončení akvizice domácího rivala Banco BPM, by mohly porušovat nařízení EU o fúzích a další ustanovení evropského práva. V dopise adresovaném vládě v Římě to uvedla Evropská komise (EK), informují tiskové agentury.
Maďarská nízkonákladová letecká společnost Wizz Air ✈ po šesti letech opouští Abú Zabí. Uvedla to v oznámení zveřejněném na platformě X. Počínaje 1. zářím tak ruší všechny lety a opouští společný podnik s místním partnerem, kterým je státní fond Abu Dhabi Developmental Holding Company.
Číst více
Český automobilový průmysl a chemie čelí kvůli americkým clům vyšším rizikům, zatímco odvětví strojírenství, stavebnictví a spotřební zboží vykazují odolnost i při clech 15 a 25 procent. Vyplývá to z analýzy společnosti Quantic Financial Solutions, která zkoumala více než 9000 českých firem.
Čínský regulační úřad s podmínkami schválil záměr výrobce softwaru pro návrh čipů Synopsys převzít americkou softwarovou společnost Ansys, píše Reuters. Transakci za 35 miliard dolarů (740,7 miliardy korun) firmy oznámily v lednu loňského roku a už dříve ji schválili regulátoři v Evropské unii a ve Spojených státech.
Číst více