Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Buduj značku

Buduj značku

Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.

Václav Nedvídek: Téměř každé rozhodnutí ve firmě se týká financí, nepodceňte tedy finanční řízení
podcast

Václav Nedvídek: Téměř každé rozhodnutí ve firmě se týká financí, nepodceňte tedy finanční řízení

Proč je externí finanční řízení ideální právě pro malé a střední firmy? Kdy už nestačí vést účetnictví a rozhodovat intuitivně? Co všechno dělá externí CFO, když přijde do nové firmy? Překrývá se externí finanční řízení s krizovým řízením? Jaké spektrum služeb nabízí My Value Officer? Václav Nedvídek je CEO a zakladatel společnosti My Value Officer, která poskytuje externí finanční řízení s přesahem do strategických rozhodnutí, které pomohou posunout byznys kupředu. My Value Officer poskytuje své služby především pro startupy, malé a střední firmy. 
Přečíst článek
Tomáš Tydlačka: Marketing v realitách je velmi specifický, stále zkoušíme nové metody.
podcast

Tomáš Tydlačka: Marketing v realitách je velmi specifický, stále zkoušíme nové metody.

Jaká byla studijní a profesní dráha, po které Tomáš došel až k Tomas Media? Co ho vedlo k prostředí marketingu v realitách? Jakým klíčem vybírá makléře, se kterými spolupracuje? Jak využívá AI?  Tomáš Tydlačka se pohybuje v digitálním marketingu už od střední školky. Je zakladatel agentury Tomas Media, kde se s kolegy zaměřují na digitální marketing v realitách vytvářením výkonnostně zaměřených kampaní výhradně s realitními makléři a majiteli realitních kanceláří. Tomáše můžete slyšet také v jeho podcastu Tomáš Tydlačka Talk Talk. 
Přečíst článek
37 statistik o podcastech, které byste měli v roce 2024 znát
podcast

37 statistik o podcastech, které byste měli v roce 2024 znát

V novém díle podcastu Buduj značku se podíváme do světa čísel. Budeme se bavit o tom, jak podcasty stále víc ovlivňují marketingové vnímání firem. A řekneme si celkem 37 statistik, které by vás neměly minout. Pomohou vám nastoupit do podcastového vlaku a třeba vám i dodají nápady nebo myšlenky, jak podcast zakomponovat do vaší marketingové komunikace. 
Přečíst článek
Jak vybudovat lidskost v marketingu?
podcast

Jak vybudovat lidskost v marketingu?

Proč je vlastně důležité být autentický ve vašich marketingových aktivitách? Rok 2024 je tady a s ním i nová pravidla, která bude potřeba implementovat v praxi.  Tři klíčové informace z této epizody:  Zapomeňte na všechny marketingové poučky Snažte se mluvit jazykem, kterým mluví vaše cílová skupina Buďte mezi lidmi a propagujte značku přímo s lidmi, kteří jsou vaše cílová skupina
Přečíst článek
Kastner & Palacká: Osobní značky konkrétních lidí začínají být důležitější než značky firem
podcast

Kastner & Palacká: Osobní značky konkrétních lidí začínají být důležitější než značky firem

Firemní branding versus osobní brand. Chtějí stále ještě zaměstnanci pracovat pro velké značky? Nebo je čím dál důležitější "s kým a pro koho" budou ve firmě pracovat?  Firemní branding se začíná čím dál silněji propisovat ke konkrétním zaměstnancům a osobní branding tak roste na své důležitosti. Firmy na to musí reagovat nejen změnou firemní strategie, ale především daleko více ve spolupráci s konkrétními zaměstnanci.  Jiří Kastner zastává jasný názor: "Vše, a tedy i skutečně kvalitní branding je stále více a více závislý na kvalitách a síle osobnosti konkrétních lidí."  O aktuálních trendech v managementu a osobním brandingu si v této epizodě povídáme s Jiřím Kastnerem, kterého si na rozvoj a trénink osobnosti najímají nejen velmi úspěšní manažeři a sportovci, ale také ti kteří svou cestu k úspěchu a silnému brandu teprve zahájili.  Do diskuze se přidala také Martina Palacká, která díky svým velmi úspěšným projektům pro řadu firemních i osobních značek patří již několik let mezi velmi respektované brand specialisty. V současnosti Martina řídí employer branding Komerční banky. 
Přečíst článek
5 největších chyb v B2B obchodě
podcast

5 největších chyb v B2B obchodě

Zajímá vás, jak přistoupit k B2B obchodu, aby byl efektivnější? Je potřeba se vyvarovat chyb, které ve svém životě učinil v nějaké míře asi každý, kdo má s obchodním segmentem své zkušenost. Pojďme se na ně podívat detailněji. 1. Nedostatečný průzkum a nepochopení potřeb klienta: Úspěšný B2B prodej závisí na pochopení podnikání, problémů a potřeb klienta. Pokud neprovedete důkladný průzkum a nepochopíte, co klient skutečně potřebuje, může to vést k navrhování řešení, která nejsou v souladu s jeho skutečnými požadavky. 2. Ignorování důležitosti budování vztahů: B2B prodej je často spíše o dlouhodobých vztazích než o jednorázových transakcích. Zanedbávání budování důvěry a pevného vztahu s klienty může vést ke ztrátě příležitostí a nedostatku opakovaných obchodů. 3. Zaměření se pouze na vlastnosti produktu místo na řešení: Obchodní zástupci se někdy příliš soustředí na vlastnosti svého produktu nebo služby, místo aby se zaměřili na to, jak tyto vlastnosti řeší problémy klienta. Tento přístup může mít neúspěch u klientů, kteří se více zajímají o to, jak jim produkt nebo služba může pomoci dosáhnout jejich cílů. 4. Přehlížení rozhodovacího procesu klienta: V prodeji B2B může být rozhodovací proces složitý a často se na něm podílí více zúčastněných stran. Prodejní týmy, které tento proces nechápou nebo neberou na vědomí, se mohou zaměřit na nesprávné osoby nebo neřešit zájmy klíčových rozhodovacích osob. 5. Zanedbávání poprodejního servisu a podpory: Vztah se zákazníkem B2B nekončí po uskutečnění prodeje. Zanedbání poprodejního servisu a podpory může vést k nespokojenosti a mohlo by poškodit budoucí obchodní příležitosti. Průběžná angažovanost a podpora jsou klíčové pro udržení klienta a získání doporučení.
Přečíst článek
Dušan Klimek: Česko je z hlediska vzdáleností ideální pro elektromobily
podcast

Dušan Klimek: Česko je z hlediska vzdáleností ideální pro elektromobily

S Dušanem Klimkem jsme zbořili několik mýtů o elektromobilitě. Jak jsou na tom dnes elektromobily s dojezdem a servisními nároky? Proč češi stále ještě nevěří elektromobilům? Pro koho jsou dnes elektromobily výhodnější, než auta se spalovacím motorem? A komu by Dušan elektromobil nedoporučil? Dušan Klimek je Corporate Sales & E-mobility Manager v Porsche Česká republika.  Na pozici produktového specialisty v elektromobilitě a automotive se pohybuje od roku 2013, od roku 2021 působí právě v Porsche Česká republika, který je největším importérem osobních a užitkových aut do Česka.
Přečíst článek
Tomáš Sidek: Letadlo jako investice? Může vám vydělávat a zároveň neztrácí na hodnotě
podcast

Tomáš Sidek: Letadlo jako investice? Může vám vydělávat a zároveň neztrácí na hodnotě

Kde a proč vznikl nápad na renovace a investice do letadel? Na které modely se Aircraft Invest specializuje? Jaké úpravy pro klienty zajišťuje? Jak je dnes dostupné letadlo jako individuální dopravní prostředek? Jaké zhodnocení může investor získat při renovaci letounu a jak se investiční letoun využívá?  Tomáš Sidek začínal jako letecký technik, dnes v letectví podniká. Jeho firmy MMS Company Limited a Aircraft Invest nabízí široké spektrum služeb, kromě jiného možnost investovat do starších prověřených letounů, které odbornou renovací výrazně získají na hodnotě.
Přečíst článek
Největší trendy v marketingu pro rok 2024
podcast

Největší trendy v marketingu pro rok 2024

AI a automatizace v marketingu obsahu: Umělá inteligence a automatizační technologie nadále inovativním způsobem vylepšují obsahový marketing, zjednodušují proces tvorby obsahu a nabízejí marketérům nové možnosti. AI v konverzačním marketingu: V konverzačním marketingu roste role AI, přičemž důraz je kladen na využití nástrojů řízených AI pro efektivnější a personalizovanější interakce se zákazníky. Větší poptávka po podcastech: Podcasty jsou stále populárnější, což naznačuje rostoucí poptávku po audio obsahu jako klíčové součásti strategií obsahového marketingu. Příspěvky na sociálních sítích a krátká videa generovaná umělou inteligencí: Využití umělé inteligence pro tvorbu příspěvků na sociálních sítích a krátkých videí, včetně využití platforem, jako je Meta Threads, je rostoucím trendem.
Přečíst článek
Marketing s lidskou tváří. Jak se do něj pustit?
podcast

Marketing s lidskou tváří. Jak se do něj pustit?

Aby byl marketing v roce 2024 úspěšný, tak musí splňovat určité nové parametry. Jedním z takových parametrů je lidskost. Pojďme se podívat na 3 klíčové informace:  Začněte od strategie a toho, co prodáváte a jak to komunikujete. Mějte jasný názor jako firma. Kdo nic nedělá, nic nezkazí.  📣📣📣 Jak nejlépe diverzifikovat své investiční portfolio? Marek Odehnal a Petr Schwank poradí, jakými způsoby diverzifikovat vzhledem k délce investičního horizontu. Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Radek Petr: Inovace zafunguje, pokud ji firma přijme za svoji a nadchne pro ni svoje lidi.
podcast

Radek Petr: Inovace zafunguje, pokud ji firma přijme za svoji a nadchne pro ni svoje lidi.

S jakým přístupem se Radek nejčastěji setkává při implementaci inovací u klienta? Lze poznat, zda je firma na zavádění inovací připravena? Jak odbourat zakořeněné stereotypy? Jaké je při implementaci nových řešení rozdělení rolí na straně klienta a dodavatele? Radek Petr začínal před 15 lety jako vystudovaný, leč, jak sám o sobě říká, velmi průměrný vývojář. Svůj talent našel v umění věci komunikovat a organizovat. Přes kariéru projekťáka a šéfa vývoje se před šesti lety dostal k dnešní roli ve firmě MoroSystems, kde využívá svých zkušeností z oblasti vedení lidí a řízení vývoje. MoroSystems pomáhá firmám zlepšovat spolupráci a zavádět technologické inovace pomocí odborných konzultací a vývoje software.
Přečíst článek
1: Jak vytěžit co možná nejvíc z vaší marketingové strategie?
podcast

1: Jak vytěžit co možná nejvíc z vaší marketingové strategie?

Na závěr roku je běžné dávat dohromady koncepci a plány na rok další. A nejinak tomu je i v marketingu. Pokud přemýšlíte, že do marketingových aktivit šlápnete víc a lámete si hlavu nad tím, jak z nich vytěžit maximum, pak je tato epizoda přesně pro vás. Toto jsou 3 klíčové informace:  Změřte se jen na ty sítě, které považujete za důležité Vysvětlujte, dělejte osvětu, má to smysl Stanovte si reálné cíle a buďte trpěliví
Přečíst článek
Jakub Málek: Novela zákoníku práce vyřešila dilema náhrad nákladů při práci na dálku
podcast

Jakub Málek: Novela zákoníku práce vyřešila dilema náhrad nákladů při práci na dálku

Jakub Málek je Managing Partner advokátní kanceláře PEYTON Legal, která se specializuje především na obchodní a závazkové právo, pracovní právo, korporační právo. V dnešní epizodě se Jakub s Petrem věnují dvěma velkým tématům, kterými jsou: ☑️Novela zákoníku práce ☑️Zákon o ochraně oznamovatelů O jak velkou změnu jde z pohledu zaměstnavatele a zaměstanců? K jakým změnám povedou novinky na poli DPP a DPČ? Nepovede to k rozšíření Švarcsystému? Jak se budou kompenzovat náklady při homeoffice a remote? Hrozí nárůst administrativy spojené s pracovně právními vztahy? 
Přečíst článek
Richard Brulík: firmám trvá průměrně tři měsíce, než odhalí a zabezpečí únik dat
podcast

Richard Brulík: firmám trvá průměrně tři měsíce, než odhalí a zabezpečí únik dat

Cybersecurity ve firmách je dnes zásadní téma. Společnosti musí reagovat na rychle se měnící podmínky. Kvůli covidu došlo k výraznému rozšíření homeoffice a remote, firemní data jsou tedy v mnohem větší míře ukládána a sdílena na cloudu. Nástup AI přináší i možnou hrozbu scamů. Jak tedy přistupovat ke kybernetickým hrozbám? Richard Brulík je CEO společnosti Safetica, která se zabývá ochranou firem před úniky dat a kybernetickými hrozbami. Safetica byla založena v roce 2007, dnes je to rychle rostoucí společnost expandující na zahraniční trhy. 
Přečíst článek
AI a automatizace v prodeji a obchodu: Hrozba, nebo příležitost?
podcast

AI a automatizace v prodeji a obchodu: Hrozba, nebo příležitost?

V dnešním digitálně řízeném světě prodeje se umělá inteligence stává neocenitelným nástrojem, transformujícím způsoby, jakými firmy interagují se svými zákazníky a řídí prodejní procesy. Pokročilé chatboty vybavené AI umožňují efektivnější a personalizovanější zákaznický servis, zatímco prediktivní analýza v prodeji využívá AI k předvídání tržních trendů a chování zákazníků, což umožňuje firmám přizpůsobit své strategie dynamicky měnícímu se trhu. Automatizované generování leadů, využívající AI, pak revolučně zefektivňuje procesy identifikace a kvalifikace potenciálních zákazníků. Avšak, i při všem technologickém pokroku, zůstává klíčovým faktorem lidský prvek, který zajišťuje, že prodejní strategie neztratí osobní přístup a udržují vysokou kvalitu zákaznických zkušeností. 📣📣📣 Marek Odehnal a Petr Schwank v úvodu dnešní epizody hovoří o hodnotovém investování. Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Tipy a triky pro váš marketing na rok 2024
podcast

Tipy a triky pro váš marketing na rok 2024

V dnešním díle se budeme zabývat nejmodernějšími strategiemi pro rok 2023. Zjistěte, jak ovládnout TikTok pro podnikání, přizpůsobit se vyvíjejícímu se algoritmu Instagramu, využít LinkedIn pro úspěch B2B a využít sílu mikroinfluencerů. Ať už jste zkušený marketér, nebo teprve začínáte, tyto poznatky vám poskytnou výhodu v neustále se měnícím digitálním prostředí. 📣📣📣 Marek Odehnal a Petr Schwank v úvodu dnešní epizody hodnotí dluhopisy a jejich roli v roce 2023. Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Tomáš Soukup: Pro velké společnosti dnes největší hrozbu představuje kybernetické riziko
podcast

Tomáš Soukup: Pro velké společnosti dnes největší hrozbu představuje kybernetické riziko

Jak se posunulo vnímání rizika za poslední roky? Když se objeví nový druh rizika, jako bylo třeba kybernetické, jak pojišťovny reagují? Jaká rizika jsou spojena s fotovoltaikou a proč ještě na tomto poli není připravena legislativa?  Tomáš Soukup je Risk Manager a šéf týmu risk managementu ve společnosti RESPECT, která se specializuje na pojištění firem a podnikatelů. Významnou součástí služeb RESPECTu je kvalitní risk management a efektivní systém likvidace škod. Tomáš Soukup má inženýrský titul v oblasti požární ochrany a bezpečnosti, dříve pracoval také jako inspektor vojenského požárního dozoru na Ministerstvu obrany.
Přečíst článek
Budoucnost marketingu: Jaké jsou nové trendy a technologie?
podcast

Budoucnost marketingu: Jaké jsou nové trendy a technologie?

Tento díl podcastu se zabývá čtyřmi klíčovými tématy vyvíjejícího se prostředí marketingových technologií: 1. Virtuální realita (VR) a rozšířená realita (AR) v marketingu 2. Optimalizace hlasového vyhledávání 3. Transparentnost a důvěra Jsou to prázdné fráze? Nebo jsou to nové a klíčové trendy, na které byste si měli dát ve vaší marketingové strategii pozor? I o tom bude aktuální epizoda podcastu Buduj značku.  📣📣📣 Marek Odehnal v předjezdu dnešní epizody hovoří s Petrem Schwankem o evropských akciových trzích, zda, a jak do nich investovat? Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Jiří Panec: doba robustních ERP systémů končí, trendem je více menších spolupracujících aplikací
podcast

Jiří Panec: doba robustních ERP systémů končí, trendem je více menších spolupracujících aplikací

Jak má z pohledu uživatele vypadat moderní informační systém v době umělé inteligence? Mění to roli uživatele? A jak tito reagují na úpravy v podnikovém softwaru? Jak v ERP systémech implementovat změny v rychle se měnícím prostředí? Co dalšího přijde na trh ERP systémů? Jiří Panec působí jako vedoucí oddělení produktového managementu v Asseco Solution CZ. Tato společnost již 30 let vyvíjí a implementuje podnikové systémy pro organizace všech velikostí v nejrůznějších odvětvích, dominantním produktem je ERP systém HELIOS. 
Přečíst článek
Jaroslav Skoták: Zkušený manažer z drobných nestandardností pozná blížící se krizový stav ve firmě
podcast

Jaroslav Skoták: Zkušený manažer z drobných nestandardností pozná blížící se krizový stav ve firmě

Co vše zahrnuje práce interim manažera a jak je v českém prostředí jeho role již ukotvena? Jak firmu v krizi ovlivňuje vnější a vnitřní prostředí? Lze se vyhnout krizi způsobené vnitřními faktory?  Jak vypadá působení interim manažera den po dni krizového řízení? Jaroslav Skoták působí od roku 2010 jako interim a krizový manager ve skotakconsulting.cz , kde nabízí řízení společností s důrazem na finance, nákup, logistiku a personalie. Současně je zkušeným manažerem s více než dvacetiletou zkušeností na exekutivních pozicích v obchodu, nákupu, i jako ředitel společností. 
Přečíst článek

News box

Americký prezident Donald Trump prohlásil, že pokud ruský prezident Vladimir Putin po pátečním summitu obou lídrů na Aljašce nebude souhlasit s ukončením války proti Ukrajině, bude to mít pro Rusko velmi vážné důsledky. Trump tyto důsledky neupřesnil, píše agentura AP. Novinářům řekl, že pokud se schůzka s Putinem vydaří, rád by nedlouho poté uspořádal další, které by se zúčastnil také ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj. Číst více
Prostřednictvím české muniční iniciativy dostala letos Ukrajina již jeden milion kusů velkorážové munice. Po dnešním on-line jednání takzvané koalice ochotných to oznámil premiér Petr Fiala (ODS). Loni pomohla česká muniční iniciativa Ukrajině, jež se čtvrtým rokem brání ozbrojené ruské agresi, dodat 1,5 milionu nábojů. Koalice ochotných je skupina států, které aktivně podporují Ukrajinu v jejím boji proti agresi.
Dolar 💲 na devizových trzích druhým dnem oslabuje. Děje se tak poté, co údaje o inflaci v USA posílily očekávání, že americká centrální banka (Fed) v září sníží základní úrokové sazby, uvedla agentura Reuters
Ceny ropy 🛢 klesají po zprávě o překvapivém růstu zásob suroviny v USA. Severomořská ropa Brent kolem vykazuje pokles o 1,6 procenta a pohybuje se v těsné blízkosti 65 dolarů za barel. Americká lehká ropa West Texas Intermediate (WTI) ztrácí 1,8 procenta a nachází se nedaleko 62 dolarů za barel.

Největšího provozovatele obchodů s nábytkem značky IKEA poprvé nebude řídit Švéd. Novým šéfem společnosti Ingka Group se stane Španěl Juvencio Maeztu, píše Reuters. 

Číst více
Koruna se vůči dolaru vrátila k nejsilnějším hodnotám za poslední roky, když zpevnila o 13 haléřů na 20,86 koruny za dolar. K euru oproti předchozímu závěru přidala dva haléře na 24,45 koruny za euro. 
Pražská burza posílila 💪 třetí den v řadě a opět posunula své historické maximum 🔝. Index PX stoupl o 0,2 procenta na 2299 bodů. Z předních emisí se dařilo hlavně akciím pojišťovny VIG, mírné zisky si připsala Moneta Money Bank a nepatrně posílila i Erste Bank. Cenné papíry Komerční banky stagnovaly a energetický ČEZ nepatrně oslabil. 

Rusko omezí volání přes Telegram a WhatsApp. Připravuje půdu pro svou aplikaci. Aplikaci Telegram vlastní ruský rodák s francouzským občanstvím Pavel Durov. WhatsApp je provozovaný americkou společností Meta, připomněla agentura Reuters.

Číst více
Italská mediální skupina MFE-MediaForEurope rodiny Berlusconiů zvýšila podíl v německé vysílací společnosti ProSiebenSat.1 na téměř 40,4 procenta. Vyplývá to z oznámení MFE. Dnes je poslední den, kdy mají akcionáři možnost přijmout buď nabídku od MFE, nebo od české skupiny PPF. Italové chtějí německou firmu zcela ovládnout, PPF chce dosáhnout podílu 29,99 procenta. Číst více
Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa zvažuje 11 kandidátů, kteří by mohli nahradit současného šéfa americké centrální banky (Fed) Jeroma Powella, jakmile mu v květnu příštího roku skončí funkční období. Informoval o tom server CNBC, který se odvolává na nejmenované představitele administrativy. Dodal, že nový seznam zahrnuje tři kandidáty, o kterých se dosud veřejně nehovořilo. Číst více
Doporučujeme