Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.
podcast
Nejčastější manažerské chyby, které vás nejspíš také potkají
Často se v podcastu Buduj značku bavíme o marketingu a obchodu a o tom, jak jsou společně provázané. Faktem ale je, že za vším jsou další lidé. A jak to udělat, aby vše běželo jako po másle? A jde to vůbec? V této epizodě se zaměříme na 3 nejčastější manažerské chyby, které existují a o kterých často uslyšíte i v předchozích epizodách tohoto podcastu.
Které to jsou? Poslechněte si dnešní díl podcastu a dozvíte se je.
📣📣📣
Získejte exkluzivní slevu pro posluchače podcastu Buduj značku ve výši 35% na nákup modulů Podcastové akademie! Stačí použít kód: MUZUZATO na našem webu podcastova-akademie.cz
📣📣📣
Marek Odehnal v předjezdu dnešní epizody hovoří s Petrem Schwankem o propadech trhů, jak se při nich zachovat a jak je využít.
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Nebojte se jasně vyhraněných názorů. Pomůžou vám v komunikaci
Nebát se říct, co si myslíte. Zní to jednoduše, že? Ale pokud to vztáhneme na firemní komunikaci, může to být mnohem složitější. Chceme se zalíbit všem. Je to ale chyba, protože výsledkem velmi jednoduše může být, že si k nám nenajde cestu nikdo. Pokud budete ve firmě jasně komunikovat vaše názory a hodnoty, mnoho lidí pravděpodobně odradíte. Spoustu z nich ale přilákáte a stanou se z nich věrní zákazníci. A to za to stojí.
📣📣📣
Získejte exkluzivní slevu pro posluchače podcastu Buduj značku ve výši 35% na nákup modulů Podcastové akademie! Stačí použít kód: MUZUZATO na našem webu podcastova-akademie.cz
📣📣📣
Marek Odehnal v předjezdu dnešní epizody hovoří s Petrem Schwankem o Euru a o možných výhodách jeho případného přijetí pro investory.
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Vojtěch Schwangmaier: Čím je byznys větší, tím je těžší, ale zároveň zajímavější
Co stálo u zrodu jeho podnikání a u prvního naprogramovaného e-shopu? Jak naučil čechy nakupovat penumatiky na internetu? Ovlivnily události posledních let trh s prodejem pneumatik?
Vojtěch Schwangmaier je majitelem a jednatelem společnosti ONIO s.r.o., která provozuje specializované e-shopy. ONIO je s obratem přesahujícím jednu miliardu korun největším prodejcem pneumatik v segmantu B2C na českém trhu. Vlajkovou lodí je právě e-shop pneumatiky.cz .
Tomáš Soukup: Prevence je v kontrole, baterie nechte pravidelně kontrolovat.
Jaká rizika spatřuje v oblasti elektromobility a ukládání elektřiny obecně? Co rozhodně nedělat s bateriemi? Jak nastavit pravidla mezi firmou a zaměstnanci v použití donesených zařízení s akumulátory? Kdo je ve vztahu majitel / provozovatel / uživatel zodpovědný za dobíjecí stanice na elektromobily?
Tomáš Soukup je Risk Manager a šéf týmu risk managementu ve společnosti RESPECT, která se specializuje na pojištění firem a podnikatelů. Významnou součástí služeb RESPECTu je kvalitní risk management a efektivní systém likvidace škod. Tomáš Soukup má inženýrský titul v oblasti požární ochrany a bezpečnosti, dříve pracoval také jako inspektor vojenského požárního dozoru na Ministerstvu obrany.
Soňa Nedomová: Na pracovišti se potkají až čtyři generace. Komunikaci trénujte na společných tématech
Jaké třecí plochy mohou nastat při komunikaci v práci? Jak sladit několik generací pod střechou jedné společnosti? Co mají firmy při náboru komunikovat směrem k mladým lidem? Mají firmy při náboru předsudky?
Soňa Nedomová vlastní a vede české a slovenské zastoupení Thomas International. V této společnosti působila od poloviny devadesátých let do roku 2007 jako konzultantka a lektorka, následně se na 10 let osamostatnila. Nakonec se v roce 2018 do Thomas International vrátila a české a slovenské zastoupení dokonce odkoupila. Klíčovým produktem je online diagnostika pracovních kompetencí a jejich rozvoj.
Honza Dolejš: Do pár let většina AI toolů upadne v zapomnění.
Naučily se firmy pracovat s AI? Je dnes na tomto poli dostatečná nabídka vzdělávání? Na co vše lze ve firmě použít plug-iny do ChatGPT? Kolik času dokáže AI firmě ušetřit? Jak změnit mindset zaměstnanců, kteří vidí AI jako ohrožení jejich pozic?
Honza Dolejš je CEO v Digiskills.cz a lektorem osobní produktivity a moderních nástrojů. Věnuje se tedy komplexnímu vzdělávání v oblasti digitálního prostředí a inovací. Ať už jde o firemní školení, či kurzy pro veřejnost, neváhejte se Honzovi ozvat například na www.honzadolejs.cz
Očekávání zákazníků v B2B prostoru: jak se mění a co to znamená pro vaši firmu
Podniky se mění, technologie se rozvíjejí a očekávání zákazníků rostou. Už nejde jen o dlouhodobé smlouvy, ale i o osobní přístup a personalizaci.
Tři klíčové informace z poslechu dnešní epizody:
1. Proměna podnikání: V posledních letech se očekávání zákazníků v B2B prostoru výrazně změnilo. Zákazníci dnes očekávají personalizovaný přístup, rychlé reakce a flexibilitu od svých dodavatelů.
2. Vliv technologií: Nástup technologií a e-commerce ovlivnil očekávání zákazníků i v tomto oboru. Zákazníci se dnes spoléhají na aplikace, chat boty a personalizovaná doporučení založená na jejich prohlížení a historii.
3. Důležnost kvality služeb: Kvalita služby je pro zákazníky stále důležitější. Partnerství a osobní vztah s dodavatelem sice zůstává, ale zákazníci si stále více uvědomují výhody a hodnotu, kterou jim poskytovaná služba přináší.
📣📣
Jaká je investiční gramotnost v České republice? Marek Odehnal v předjezdu dnešní epizody rozebírá toto ožehavé téma.
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
📣📣
Z podcastu se stává plnohodnotný audiovizuální formát, nároky na kvalitu rostou. Stejně tak ale roste i obchodní a marketingový potenciál podcastu. Ve firmách začíná být standardem mít svůj podcastový kanál. To ale vyžaduje know-how a pořádnou přípravu.
Spouštíme nový unikátní projekt: podcastovou akademii! Online program, který vás provede celým procesem výroby a hlavně marketingu nového podcastového kanálu. Podcastovou akademii vydáváme 3. října, už teď si ale jednotlivé moduly akademie můžete předobjednat se slevou 23% na www.podcastova-akademie.cz
Petr Hortvík: Věděl jsem, že musím vyrobit něco, co se nebude líbit všem
Jak se z muzikanta stane renomovaný výrobce akustických prvků? Jaké tři MVP pomohly Petrovi prorazit? Kdo byl první velký klient? Čím se Ekustik odlišuje od konkurence? Jak mají s bratrem rozdělené role ve firmě?
Petr Hortvík společně se svým bratrem Davidem založili firmu Ekustik, s.r.o., která se zabývá výrobou akustických řešení na míru, která najdou uplatnění nejen v nahrávacích studiách, ale v jakémkoli interiéru. Veškeré produkty jsou ručně vyráběny v Česku s důrazem na použití trvale udržitelných či recyklovaných materiálů.
📣
Z podcastu se stává plnohodnotný audiovizuální formát, nároky na kvalitu rostou. Stejně tak ale roste i obchodní a marketingový potenciál podcastu. Ve firmách začíná být standardem mít svůj podcastový kanál. To ale vyžaduje know-how a pořádnou přípravu.
Spouštíme nový unikátní projekt: podcastovou akademii! Online program, který vás provede celým procesem výroby a hlavně marketingu nového podcastového kanálu. Podcastovou akademii vydáváme 3. října, už teď si ale jednotlivé moduly akademie můžete předobjednat se slevou 23% na www.podcastova-akademie.cz
Jiří Dobeš: Hierarchické řízení se přežilo, dnes je potřeba více naslouchat a méně velet
Jaké byly počátky IT v realitě devadesátých let v Česku? Jak nahlíží na jednotlivé role, které lze "hrát" ve firmě? A kterou by rád zastával? Jak dělí čas mezi práci, rodinu a koníčky?
Jiří Dobeš působí přes 20 let ve společnosti DNS a.s., která zajišťuje kompletní cyklus přípravy a realizace náročných IT projektů s řešeními od renomovaných výrobců. Jiří Dobeš konkrétně působí jako Business Unit Manager v DELL division, vede šestnáctičlenný tým, který vytváří stamilionové obraty. Je diplomovaný teoretický fyzik. V devadesátých letech také působil jako policejní rada.
📣
Z podcastu se stává plnohodnotný audiovizuální formát, nároky na kvalitu rostou. Stejně tak ale roste i obchodní a marketingový potenciál podcastu. Ve firmách začíná být standardem mít svůj podcastový kanál. To ale vyžaduje know-how a pořádnou přípravu.
Spouštíme nový unikátní projekt: podcastovou akademii! Online program, který vás provede celým procesem výroby a hlavně marketingu nového podcastového kanálu. Podcastovou akademii vydáváme 3. října, už teď si ale jednotlivé moduly akademie můžete předobjednat se slevou 23% na www.podcastova-akademie.cz
V tomto podcastu se zaměříme na roli marketingu v prodejním cyklu. Ačkoliv je marketing klíčovou složkou, je pouze jednou z mnoha částí komplexního prodejního procesu. Zjistíte, co se stane, když chybí další kritické komponenty tohoto cyklu, a proč marketing sám o sobě nemůže nikdy plně fungovat, pokud není podpořený ostatními prveky. Kromě toho se dozvíte, jak marketing primárně vzbuzuje zájem, buduje důvěru a rozšiřuje okruh lidí, kteří vás znají. Připojte se k nám a dozvíte se více o tom, jak maximalizovat potenciál vašeho marketingu v kontextu celého prodejního cyklu.
Tři klíčové informace z poslechu tohoto dílu podcastu Buduj značku:
Marketing je pouze jednou ze složek prodejního cyklu
Chybí-li zbylé položky prodejního cyklu, marketing nemůže nikdy fungovat
Marketing primární vzbuzuje zájem, důvěru a rozšiřuje okruh lidí, kteří vás znají
🟡⚫️🟡
Marek Odehnal a Petr Schwank hovoří v úvodu dnešního dílu o výhodách investování do ETF.
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
V této podcastové epizodě se zaměříme na jednu z nejčastějších otázek v oblasti marketingu: Jak dlouho trvá, než začnou marketingové aktivity fungovat?
Zjistíte, proč není všechno jen otázkou rozpočtu, a proč cílová skupina a produkt hrají klíčovou roli.
Naučíte se také, proč je kreativita spojená s poznáním vaší cílové skupiny zásadní pro úspěch vaší marketingové strategie.
Přidejte se k nám a zjistěte, jak efektivně dosáhnout marketingových cílů ve svém podnikání.
🟡⚫️🟡
Marek Odehnal a Petr Schwank rozebírají v předjezdu této epizody ideální investiční nástroje pro začátečníky. Chcete začít s investováním? Tento spot je určený právě pro vás!
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Radek Petr: V práci mě to baví, protože to tam baví ostatní.
Co je pro Radka ztělesněním firemní kultury? Jak ve firmě nastavit ideální mindset? Co se stane, když leadera přestane práce bavit? Jaká je role moderního manažera?
Radek Petr začínal před 15 lety jako vystudovaný a (jak sám o sobě říká) velmi průměrný vývojář. Svůj talent našel v tom, jak věci komunikovat a organizovat. Přes kariéru projekťáka a šéfa vývoje se před šesti lety dostal k dnešní roli ve firmě MoroSystems, kde využívá svých zkušeností z oblasti vedení lidí a řízení vývoje. MoroSystems pomáhá firmám zavádět inovace, které je posouvají na další level.
Pavel Peňáz: Jako první musí přijít uvědomění, že chcete firmu řídit přes čísla.
V čem dělají začínající firmy nejčastější chyby ve finančním řízení? A co vše se vlastně vejde pod pojem finanční řízení? Dokdy lze firmu řídit v Excelu?
Pavel Peňáz se pohybuje ve finančním řízení přes 15 let. Svou kariéru začal jako účetní, postupně se propracoval na pozici finančního ředitele. Od roku 2018 je zakladatelem a CEO v Controlling Solutions, kde pomáhá malým a středním společnostem s nastavením finančního řízení a plánování.
Stále platí, že video hraje nedílnou součást vašich obsahových aktivit. Pravdou ale je, že přístup k němu se v čase změnil. Jak se vlastně má zacházet s videem v roce 2023? Řekneme si v aktuální epizodě podcastu.
Tři věci, které byste si měli odnést z dnešního dílu podcastu Buduj značku:
Video dnes už jako standard
Video jako podpora obchodu
Krátká videa a jejich frekvence
---
Marek Odehnal v dnešní epizody hovoří s Petrem Schwankem o dividendovém investování.
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Josef Scharfen: Podnikat ve Spojených státech je mnohem snažší. Rozdíl je ve schopnosti prodat se.
Jaké byly podnikatelské začátky ve Spojených státech? Se kterými specifiky se podnikatel nejčastěji setká při vstupu na US trh? S jakými činnostmi podnikatelům pomáhá Hydra Consulting? Co je největší rozdíl v přístupu k zaměstnávání proti evropským trhům?
Josef Scharfen je konzultant a od roku 2017 také zakladatel a CEO společnosti Hydra Consulting, která pomáhá úspěšným (nejen) českým firmám proniknout na americký trh. Josef sám již 17 let ve Spojených státech žije a podniká.
Pokud jste někdy pracovali v B2B marketingu, tak určitě víte, že to je časově i finančně pěkná řehole. Vaše aktivity se obvykle projeví až se zpožděním a mnohdy nejsou ani dobře měřitelné.
V dnešní době se ale situace mění. Hodně k tomu přispěl covid. A tak se vlastně stalo, že se B2B marketing ocitl ve velmi výhodné pozici. Proč? To si rozebereme v dnešní epizodě.
Tři klíčové informace z poslechu dnešní epizody
nemusíte platit za účasti na veletrzích
nemusíte chodit a rozesílat letáky
nemusíte trávit čas cold callingy
---
Marek Odehnal v předjezdu dnešního dílu hovoří s Petrem Schwankem o výnosech z akciových trhů a jaké jsou scénáře s různě dlouhými investičními horizonty.
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Petr Macek: Zákazníci jsou čím dál namlsanější. Zřejmě je to dobou
Kde se zrodil nápad k aplikaci, kterou vyvíjí? Kdy s vývojem systému začali a bylo to v příhodné době? Setkávají se s neochotou lidí se měnit? Jaké časté bolístky vidí? Co si myslí o digitalizaci a automatizaci? Jak vnímá vývoj u jednotlivých firem?
Petr Macek dříve působil jako projektový manažer v různých firmách. Od roku 2015 si svůj čas spravuje sám. A to nejen pro sebe, tak i pro jiné společnosti. Jeho inovativní nástroj CAFLOU je vyvinut pro time management, projektové řízení a správu cash flow pro malé firmy. V současnosti ho využívají stovky firem nejen v České republice.
Ondřej Horák, Pavel Svetík: IT specialisty zajímá projekt, technologie, peníze a flexibilita.
Čím se Andrew Paulsen liší od ostatních agentur? V čem je specifický nábor v IT? Hrají stále peníze zásadní roli ve výběru? A jaká je dnes situace na trhu práce v IT?
Ondřej Horák a Pavel Svetík jsou recruiteři, kteří si během více než deseti let prošli manažerskými pozicemi v několika velkých společnostech. V roce 2019 se jejich cesty opět spojily, když společně založili agenturu Andrew Paulsen, kde se věnují recruitingu v IT. Jsou experty na vyhledávání IT specialistů i IT pozic.
To, jak se přistupuje ve firmách k marketingu, se velmi proměňuje. A to především proto, že i samotný marketingový terén se neustále vlní. Novinky a trendy se rychle střídají. Co platilo včera, už dnes může být zastaralé. V letošním roce dělají firmy marketing opět trochu jinak. A to s sebou nese i mnoho častých chyb. Pojďme se na ně podívat.
3 klíčové informace z poslechu dnešního dílu:
žádným způsobem nereaguji na vzestup videa
nechci se dělit o to, co dělám, do hloubky
všechno vsadím na umělou inteligenci
---
Marek Odehnal v předjezdu dnešní epizody hovoří s Petrem Schwankem o trendech a budoucnosti odpovědného investování.
Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Michal Bača, Marek Růžička: popularita bankovní identity stoupá, přesáhli jsme tři miliony uživatelů
Bankovní identita je digitální ověření uživatelů poskytované bankami, v Česku funguje pod názvem BankID. V jakém stavu se nyní nachází implementace bankovní identity? V čem konkrétně nám bankovní identita pomůže a ušetří čas? Co motivuje uživatele k používání bankovní identity a jak ji vnímají?
Michal Bača pracuje v MONETA Money Bank od roku 2020 a v současnosti zastává pozici Senior manager of Integration and Middleware. Hraje důležitou roli v implementaci bankovní identity. Má bohatou zkušenost s projektovými a manažerskými posty.
Marek Růžička také zastává řídící role. Dříve ve společnostech O2 a Datasys, od srpna 2021 působí jako CEO v Bankovní identita a.s., kde se stará o úspěšnou implementaci a rozvoj tohoto nástroje.
Tento rozhovor vznikl v rámci spolupráce s MONETA Money Bank.
Schodek státního rozpočtu v dubnu vzrostl 📈 na 126,1 miliardy korun z březnových 91,2 miliardy korun. Dnes o tom informovalo ministerstvo financí. Deficit ke konci dubna je čtvrtý nejhlubší od vzniku Česka, loni byl ve stejném období 153,1 miliardy korun.
Největší americké těžební koncerny Chevron a ExxonMobil zaznamenaly v prvním čtvrtletí ↘ pokles zisku, Exxon ale překonal odhady analytiků. Chevron vytvořil upravený čistý zisk 3,81 miliardy dolarů (83,7 miliardy korun) proti zisku 5,42 miliardy dolarů před rokem. Exxonu klesl zisk na 7,71 miliardy dolarů z 8,22 miliardy dolarů před rokem.
Polské brokerské společnosti XTB v prvním čtvrtletí 📉 klesl čistý zisk na 46,3 milionu eur (1,15 miliardy korun) ze 70,1 milionu eur ve stejném období loni. Za poklesem je nárůst provozních nákladů na 75,5 milionu eur. Konsolidované výnosy vzrostly meziročně o 7,8 procenta na 138,7 milionu eur. Společnost, která působí i v Česku, to uvedla v tiskové zprávě.
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 💶 530 milionů eur (13,2 miliardy korun) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU.
Číst více
Světové ceny potravin se v dubnu dál zvyšovaly 📈, zejména kvůli zdražení obilovin, masa a mléčných produktů. Ve své zprávě to dnes uvedla Organizace OSN pro výživu a zemědělství (FAO).
Americký velvyslanec při NATO varoval, že prezident Donald Trump by mohl vynechat blížící se summit aliance, pokud ostatní spojenci nenavýší ⬆ výdaje na obranu. Na svých internetových stránkách o tom napsal německý Der Spiegel. Trumpova administrativa požaduje, aby členské státy na obranu platily 5️⃣ procent hrubého domácího produktu ročně.
Míra nezaměstnanosti v Evropské unii v březnu podle sezonně přepočtených údajů činila 5,8 procenta, a zůstala tak stejná ➡ jako v únoru. Ve své zprávě to dnes uvedl statistický úřad Eurostat. Nejnižší míru nezaměstnanosti měla podle něj Česká republika, a sice 2,6 procenta.
Spotřebitelské ceny v eurozóně se v dubnu meziročně zvýšily 📈 o 2,2 procenta, což je stejným tempem jako v předchozím měsíci. Inflace tak zůstala mírně nad dvouprocentním cílem Evropské centrální banky.
Škoda Auto zvýšila ↗ v prvním čtvrtletí celosvětové dodávky zákazníkům o 8,2 procenta na 238 600 vozů 🚘. Z toho 36 900 aut představovaly elektrické modely zahrnující elektromobily a plug-in hybridní vozidla, což znamená meziroční zdvojnásobení prodejů a dosažení rekordního podílu 15 procent na celkových dodávkách. Škoda to oznámila v tiskové zprávě.
Dceřiná společnost Českých drah ČD Bus plánuje koupit 122 nových autobusů 🚌. Zajistí náhradní autobusovou dopravu při výlukách. Předpokládaná hodnota zakázky je téměř 800 milionů korun. V tendru na dodavatele ČD Bus požaduje, aby nové autobusy mohly jezdit na ekologické palivo HVO, tedy syntetickou naftu. České dráhy to dnes uvedly v tiskové zprávě.