Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Buduj značku

Buduj značku

Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.

Radek Petr: Na začátku bývá myšlenka, vize. Otázkou je, jak ji distribuovat
podcast

Radek Petr: Na začátku bývá myšlenka, vize. Otázkou je, jak ji distribuovat

Jak hovoří o tématu propojení exekuce týmu se strategií firmy? Jak propojit vizi lídra firmy s tím, co se děje v těch týmech? Jak hovoří o digitální transformaci? Jak reálně funguje propojování vizí a strategií jednotlivých týmů? Dá se nad projektem přemýšlet produktově – a co to znamená? Radek Petr začínal před 15 lety jako vystudovaný a sám o sobě říká velmi průměrný vývojář. Svůj talent našel v tom, jak věci komunikovat a organizovat a přes kariéru projekťáka a šéfa vývoje se před šesti lety dostal k dnešní roli ve firmě MoroSystems, kde využívá svých zkušeností z oblasti vedení lidí a řízení vývoje a firmám pomáhá zavádět inovace, které je posouvají na další level.
Přečíst článek
Petr Zápotocký: Z realizační agentury se překlápíme na „poradenskou"
podcast

Petr Zápotocký: Z realizační agentury se překlápíme na „poradenskou"

Jaké jsou jeho marketingové začátky? Jak těžké je pro něj sledovat trendy? Jak těžké je dnes najít kvalitního člověka? Jak hovoří o čtyřdenním pracovním týdnu? Jaké jsou začátky spolupráce s klienty? Jaké aktuální výzvy řeší? Jak vnímá umělou inteligenci? Kam by se rád se svou agenturou posunul?  Petr Zápotocký začínal před 12 lety jako tzv. holka pro všechno v marketingové agentuře ANT studio. Tvořil obsah a komunikoval s klienty. Postupně se dostával i do problematiky SEO a vytvořil na ni celé jedno oddělení. Od roku 2022 se posunul do vedoucí role v celé agentuře a působí jako její CEO. 
Přečíst článek
Lenka Michalská: Doufám, že se přestanou řešit dluhy covidu a minulosti
podcast

Lenka Michalská: Doufám, že se přestanou řešit dluhy covidu a minulosti

Jak vidí současnou situaci na trhu s e-shopy? Jak se firmy, s nimiž spolupracuje, staví k automatizaci a digitalizaci? K čemu všemu je dobrý chytrý produktový katalog? Chová se český zákazník stejně jako španělský či portugalský? Co očekává na trhu e-commerce? Jak hovoří o umělé inteligenci? Lenka Michalská se přes 20 let pohybuje ve světě IT. Pracovala ve velkých firmách i vývojářském studiu. Před osmi lety ale společně s dalšími založila společnost, která se specializuje na vývoj chytrého produktového katalogu WisePorter. Ten e-shopům pomáhá zvýšit prodeje a automatizovat cenotvorbu.
Přečíst článek
Síla vyprávění příběhů v B2B prodeji a marketingu
podcast

Síla vyprávění příběhů v B2B prodeji a marketingu

Proč je potřeba ovládat vyprávění příběhů? A jaký to má dopad na vaše podnikání?  Toto jsou hlavní témata nového dílu podcastu Buduj značku:  Vytváření přesvědčivých příběhů: Diskutujte o procesu tvorby přesvědčivých příběhů v kontextu B2B. Prozkoumejte, jak identifikovat a pochopit bolestivé body zákazníků, sladit je s řešením a efektivně komunikovat nabídku hodnoty prostřednictvím technik vyprávění příběhů, které mají ohlas u B2B publika. Budování důvěry a důvěryhodnosti: Zdůrazněte roli vyprávění příběhů při budování důvěry a důvěryhodnosti u potenciálních zákazníků a zákaznic B2B. Diskutujte o důležitosti sdílení příběhů úspěšných zákazníků, prezentování odborných znalostí a vytváření vůdčích myšlenkových pozic prostřednictvím vyprávění příběhů, aby se značka odlišila a posílila důvěru. Kanály a formáty pro B2B storytelling: Prozkoumejte různé kanály a formáty, které jsou účinné pro vyprávění příběhů B2B, jako jsou případové studie, webové semináře, podcasty a videozáznamy. Proberte silné stránky a aspekty jednotlivých formátů a poskytněte tipy pro jejich využití v prodejním a marketingovém úsilí B2B. --- Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o aktuálním dění na finančních trzích, přesněji o jednotlivých přístupech k investování. Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Jiří Cmíral: Největší výzvou je změna myšlení lidí
podcast

Jiří Cmíral: Největší výzvou je změna myšlení lidí

Jak hovoří o svých začátcích? Proč odešel od strojařiny? Jak se obchod v jeho oboru dělal v minulosti a jak nyní? Proč se rozhodl pro partnerský prodej? Jaké chyby firmy dělají? Jak dokážou zpříjemnit práci účetním? Jak ulehčit práci se smlouvami? Kolik aktualizací aplikací ročně vydávají? Co je z hlediska výzev pro firmy důležité? Jaké má plány do budoucna? Jiří Cmíral se věnuje především obchodu v IT odvětví. Posledních osm let potom vede obchodní aktivity ve společnosti SOCOS IT a patří mezi vedoucí na trhu v oblasti řešení pro správu dokumentů u nás.  
Přečíst článek
Budoucnost B2B prodeje: Nové trendy a technologie
podcast

Budoucnost B2B prodeje: Nové trendy a technologie

Prozkoumejte aplikace umělé inteligence v B2B prodeji, jako je prediktivní analýza, lead scoring a chatboti. Diskutujte o tom, jak mohou poznatky a automatizace založené na umělé inteligenci zvýšit efektivitu, zlepšit rozhodování a personalizovat interakce se zákazníky v procesu B2B prodeje. To vše v nové epizodě podcastu Buduj značku.  --- Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o aktuálním dění na finančních trzích. Co nepodcenit při investování v letošním roce? Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Martin Pučálka: Pes a kočka se stále více stávají členy domácnosti
podcast

Martin Pučálka: Pes a kočka se stále více stávají členy domácnosti

Jak se dostal ke krmivům? Co by dnes udělal jinak? Co bylo pro vývoj jeho značky důležité? V čem vnímá důležitost partnerství se zavedenými značkami? Jak hovoří o budování vztahů? Jak se mění potřeby zákazníků? O jaké doplňky stravy chovatelé domácích mazlíčků stojí?  Martin Pučálka ještě než vstoupil do podnikání, věnoval se vrcholově tenisu. V roce 2008 začal dovážet krmení pro psy z Ameriky. O čtyři roky později založil vlastní brand krmiv pro psy a kočky MARP, ke kterému postupně začal připojovat i další brandy. 
Přečíst článek
Využití sociálních sítí pro generování potenciálních zákazníků B2B
podcast

Využití sociálních sítí pro generování potenciálních zákazníků B2B

Sociální sítě dokážou generovat zákazníky i v B2B sektoru. Je to jiné, možná náročnější a rozhodně běh na delší trať než v B2C. Ale výsledky vám mohou přinášet pravidelný úsměv na tváři. Jak na to?  Toto jsou 3+1 klíčových informací, které byste si měli odnést z dnešního dílu podcastu Buduj značku:  1. Sdílejte hodnotný obsah: Sdílejte hodnotný obsah, který rezonuje s vaší cílovou skupinou. Může mít podobu příspěvků na blogu, videí, infografik nebo bílých knih. Zaměřte se na poskytování hodnoty a na to, abyste se prezentovali jako myšlenkový lídr ve svém oboru. 2. Zapojte své publikum: Zapojte se do komunikace se svým publikem tím, že budete reagovat na komentáře a zprávy a účastnit se relevantních konverzací na sociálních sítích. To vám může pomoci vybudovat vztahy a získat důvěryhodnost u cílového publika. 3. Optimalizujte své profily na sociálních sítích: Optimalizujte své profily na sociálních sítích, abyste zajistili jejich úplnost, aktuálnost a konzistentnost na všech platformách. Uveďte kontaktní informace o své společnosti a odkazy na své webové stránky nebo vstupní stránky. 4. Sledujte své výsledky: Sledujte metriky svých sociálních médií, jako je zapojení, kliknutí a konverze. Využijte tyto údaje k optimalizaci své strategie a zaměřte své úsilí na kanály a taktiky, které přinášejí nejlepší výsledky. --- Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří nejen o správě investičního portfolia. Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Lubomír Petráš, Radek Klouda: Důvěra v e-commerce v České republice je velmi vysoká
podcast

Lubomír Petráš, Radek Klouda: Důvěra v e-commerce v České republice je velmi vysoká

Jak se posouvá e-commerce? Kolik objednávek se podle nich tvoří přes marketplace? Proč u nás marketplace nemají takovou tradici? Jak by měly e-shopy přistupovat k marketplace? Co vše může stát za špatnými obchodními výsledky?   Lubomír Petráš vede společnost Czech Online Services, která pomáhá e-shopům se zalistováním na českých i zahraničních marketplace. Radek Klouda je CEO společnosti BaseLinker. Jde o startup, který zefektivňuje e-commerce a nabízí více než 800 integrací pro e-shopy různých velikostí. V nabídce mají kromě jiného i 120 marketplace.
Přečíst článek
Jak si vytvořit seznam leadů v B2B salesu?
podcast

Jak si vytvořit seznam leadů v B2B salesu?

V dnešním díle podcastu Buduj značku se budeme zaměřovat primárně na obchodní pipeliny. Tady jsou tři klíčové informace, které byste si měli odnést z poslechu epizody: 1. Definujte profil ideálního zákazníka: Definujte jasně profil ideálního zákazníka, včetně demografických údajů, odvětví, velikosti společnosti a bolestivých bodů.  2. Kvalifikujte své potenciální zákazníky: Ne všechny potenciální zákazníky jsou stejné. Kvalifikujte své potenciální zákazníky tím, že porozumíte jejich potřebám, rozpočtu a časovému plánu. 3. Vychovávejte své potenciální zákazníky: Ne všichni potenciální zákazníci jsou připraveni k okamžitému nákupu. Používejte taktiky péče o potenciální zákazníky, jako je e-mailový marketing, webináře a personalizovaný obsah, abyste si vybudovali vztah s potenciálními zákazníky a udrželi svou firmu v popředí zájmu. --- Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o aktuálním dění na finančních trzích. Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už čtyři roky specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než 50 klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Branislav Blaškovič: Náš byznys je postaven na mnoha malých klientech
podcast

Branislav Blaškovič: Náš byznys je postaven na mnoha malých klientech

Jak se dostal ke svému projektu? Proč měl kouče a mentory? Jak se dívá na e-commerce trh jako takový? Jak hovoří o automatizaci? Jaké výzvy a problémy musí řešit? Má expanzivní choutky? Proč nemíří na velké hráče? Dá se na česko-slovenském trhu ještě dále růst? Branislav Blaškovič v roce 2015 se pustil do světa e-shopů, založil značku Brani.cz, se kterou pomáhá především majitelům e-shopů zautomatizovat procesy, šetřit čas, analyzovat přenos dat atd. 
Přečíst článek
3 účinné strategie pro budování vztahu s B2B zákazníky
podcast

3 účinné strategie pro budování vztahu s B2B zákazníky

Pokud se pohybujete v B2B segmentu, tak už jste určitě zjistili klíčové rozdíly mezi B2B a B2C. V následující epizodě podcastu se podíváme na taktiky, které vám mohou pomoci vybudovat si pevné vztahy s vašimi odběrateli. A z nich se v B2B prostoru generuje nejvíc byznysu.  Tady jsou 3 klíčové informace, které byste si měli odnést z dnešního dílu podcastu Buduj značku:  1. Pochopte podnikání svého zákazníka: Pro budování silných vztahů je důležité porozumět podnikání, cílům a problémům zákazníka. To vám pomůže přizpůsobit vaše produkty nebo služby jejich specifickým potřebám a nabídnout hodnotu přesahující pouhou transakci. 2. Vybudujte si důvěru a důvěryhodnost: Budování důvěry a důvěryhodnosti u vašich zákazníků vyžaduje čas a úsilí. Buďte při jednání transparentní, plňte své sliby a přebírejte odpovědnost za případné chyby nebo problémy. 3. Zaměřte se na dlouhodobý horizont: Budování pevných vztahů vyžaduje čas a dlouhodobou perspektivu. Namísto soustředění se na krátkodobé zisky se zaměřte na budování důvěry a poskytování hodnoty v průběhu času. --- Jakub Málek, partner právní kanceláře PEYTON legal, hovoří v úvodu této epizody o prodloužení dočasné ochrany občanů Ukrajiny.
Přečíst článek
3 tipy, jak zůstat optimistou v podnikání
podcast

3 tipy, jak zůstat optimistou v podnikání

Když začínáte s podnikáním, většinou máte optimismu na rozdávání. Jenže s postupujícími měsíci a roky se může dostavit rozčarování. Z nezdarů, problémů, lidí... Abyste byli schopni neustále překonávat nástrahy, je potřeba si zachovat alespoň určitou míru optimismu. A právě o tom je další díl podcastu Buduj značku. Tři nejdůležitější informace z poslechu dnešního dílu:    Nepřehánět to (s optimismem) "Ono to nějak dopadne" mindset Prožívat malé úspěchy --- Jakub Málek, partner právní kanceláře PEYTON legal, hovoří v úvodu této epizody o tzv. Zprávě o vztazích a o její důležitosti.
Přečíst článek
Vladislav Hanák: V dnešní moderní a rychlé době je potřeba využívat umělou inteligenci
podcast

Vladislav Hanák: V dnešní moderní a rychlé době je potřeba využívat umělou inteligenci

Jak se dostal k finančnímu řízení? Jak se z technických pozic posouval do pozic byznysových? Jakým výzvám čelil? V jakých aspektech aplikace Apollo pomáhá jeho zákazníkům? Odkud se berou data pro podkladové plánování? Jak hovoří o Excelu? Vladislav Hanák se zabývá finančním řízením. Nedávno založil novou firmu, která se věnuje implementaci aplikace Apollo. Její klíčovou schopností je podpora finančního plánování a řízení firem.
Přečíst článek
Je lepší budovat velkou firmu nebo one-man show?
podcast

Je lepší budovat velkou firmu nebo one-man show?

Co všechno hraje roli ve chvíli, kdy zakládáte firmu? Jednou z věcí může být i ujasnění si, co vlastně od společnosti očekáváte. Jestli bude jednou obrovskou firmou, nebo spíš butikovým obchodem.  Tohle jsou tři klíčové informace z poslechnu dnešního dílu podcastu: Ujasnění priorit ideálně hned na začátku firmy Čas a peníze by měli fungovat asynchronně Limity one-man show a risk korporace --- Jakub Málek, partner právní kanceláře PEYTON legal, hovoří v úvodu dnešní epizody o aktualitách v připravovaném zákoně o whistleblowingu.
Přečíst článek
Proměny Linkedinu v roce 2023
podcast

Proměny Linkedinu v roce 2023

Linkedin stále patří mezi nejvýznamnější B2B sítě. Pokud máte klientelu z tohoto sektoru, tak se stále vyplatí být na Linkedinu aktivní. Jenže i Linkedin se mění. V roce 2023 opět přijdou na přetřes změny a my všichni na ně budeme muset reagovat. Pojďme se podívat na to, co stále na Linkedinu platí a proč je dobré na něm budovat značku. --- Jakub Málek, partner právní kanceláře PEYTON legal, hovoří v úvodu dnešní epizody o aktualitách v novelizaci zákoníku práce.
Přečíst článek
Michal Rádek: Mám klienty, kteří i bez ohledu na to, že je krize, rostou
podcast

Michal Rádek: Mám klienty, kteří i bez ohledu na to, že je krize, rostou

Jak se dostal ke krizovému managementu? Jaké problémy firmy často trápí? Co je sedm symptomů? Roste počet firem, které se do krize dostávají? A proč se tak děje? Proč říká, že firma je odrazem majitele? Co vše probírá s majiteli firem? Proč je důležitá komunikace uvnitř firmy? Michal Rádek se téměř sedm let věnoval krizovému managementu, dnes pracuje především jako externí krizový konzultant, který se věnuje komplexní práci s vrcholovým managementem u firem, které se ocitly na pokraji pádu. Před šesti lety založil projekt léčení firem, který vychází z Michalových zkušeností interim manažera.
Přečíst článek
Existuje ideální věk na začátek podnikání?
podcast

Existuje ideální věk na začátek podnikání?

Začít ve dvaceti? V padesáti? Když je ekonomika nahoře nebo když je ekonomika dole? A má smysl se tím vůbec zaobírat, když chcete s podnikáním začít?  To jsou některé z otázek, na které odpovíme v novém díle podcastu. Poslechněte si, co je opravdu klíčové při startu byznysu.  Toto jsou 3 nejdůležitější informace z dnešní epizody:  Věk většinou nehraje roli Zkušenosti většinou nehrají roli Načasování a úvodní kapitál roli hrát může --- Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o výhodách a nevýhodách nemovitostních fondů. Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už čtyři roky specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než 50 klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Jak vám AI pomůže v marketingu?
podcast

Jak vám AI pomůže v marketingu?

Často skloňované téma posledních měsíců je automatizace a umělá inteligence. Skoro se zdá, jako kdyby se už už chystala nahradit většinu marketingových týmů. Jaká realita? A v čem vám už dnes může umělá inteligence pomoci při plánování marketingových aktivit? V nové epizodě Buduj značku se dozvíte, jakým způsobem využít umělou inteligenci ve vaší firmě už dnes. --- Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří (nejen) o rozdílu mezi ETF a podílovými fondy. Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už čtyři roky specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než 50 klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Funguje e-mail marketing v B2B byznysu?
podcast

Funguje e-mail marketing v B2B byznysu?

Mailing je často rozporuplnou součástí marketingového mixu B2B firmy. Zatímco v retailu se běžně používá a mnoho prodejců na něm staví, v B2B je situace s mailingem sofistikovanější. Může fungovat? Funguje stále? A na co si dát pozor, pokud se do mailingu ve své vlastní firmě chcete pustit? Nejen o tom bude nový díl podcastu Buduj značku. --- Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o aktuálně krachujících bankách a souvislostech s akciovými trhy. Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už čtyři roky specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než 50 klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek

News box

Spojené státy obnovily 🙏 dodávky vojenské pomoci Ukrajině, potvrdil dnes ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj ve večerním vystoupení na sociálních sítích. Upozornil, že se připravují se i nové balíky evropské pomoci.
Americký dolar 💲 na závěr týdne posiluje vůči většině hlavních měn. Reaguje tak na další oznámení amerického prezidenta Donald Trump o clech, což vyvolalo zájem o bezpečnější investice. Trump zvýšil cla na dovoz z Kanady a uvedl, že do pátku obdrží dopis o výši cel i Evropská unie. 
Ceny ropy 🛢 dnes rostou a připisují si více než dvě procenta. Investoři zvažují mezi tím, zda krátkodobě zůstane trh napjatý, nebo zda se letos naopak objeví velký přebytek nabídky, jak odhaduje Mezinárodní agentura pro energii.
Pařížské státní zastupitelství dnes uvedlo, že ve středu zahájilo vyšetřování 📜 sociální sítě X a jejího vedení kvůli podezření ze zkreslení algoritmu platformy za účelem zahraničního vměšování. Podle agentury AFP to uvedla pařížská státní zástupkyně Laure Beccuauová.
Česká měna v závěru obchodního týdne mírně oslabila 👎 k euru i dolaru. Vůči evropské měně ztratila čtyři haléře na 24,68 koruny za euro, proti dolaru si pohoršila o dva haléře, když se dnes kolem 17:00 obchodovala na 21,11 koruny za dolar. 
Pražská burza v uplynulém týdnu opět 💪 posílila, během něj se ocitla blízko maxima. Index PX stoupl o 0,8 procenta na 2169,5 bodu. Nejvíce se zhodnotily akcie bankovní skupiny Erste, naopak nejvýraznější oslabení zaznamenaly akcie Primoco. V předchozím týdnu burza rovněž rostla, když index PX připsal 0,8 procenta. 
Německý automobilový koncern Volkswagen 🚗 a jeho čínský partner SAIC  ukončili výrobu v čínském závodě ve městě Nan-ťing kvůli slábnoucí poptávce po automobilech se spalovacím motorem, závod bude uzavřen. Agentuře AFP to dnes řekl mluvčí Volkswagenu. V závodě se vyráběly také vozy Škoda. 
Ruská invaze na Ukrajinu v roce 2022 vyhnala z domovů téměř 🔟 milionů lidí. Asi 3,8 milionu se přesunulo jinam na Ukrajině, 5,6 milionu uprchlo do zahraničí. Uvedla to zástupkyně Úřadu vysokého komisaře OSN pro uprchlíky (UNHCR) pro Ukrajinu.
Vydavatelství Economia loni skončilo  ve ztrátě zhruba 18,5 milionu korun, zatímco o rok dříve vykázalo zisk 12,3 milionu korun. Tržby společnosti, pod kterou patří Hospodářské noviny, týdeník Ekonom nebo servery Aktuálně.cz a Centrum.cz, meziročně klesly o 91,6 milionu na 561,9 milionu.
Evropská komise má v plánu více  zatlačit na členské státy EU, které porušují demokratické normy. V novém víceletém rozpočtu by chtěla propojit výplaty miliard eur s dodržováním evropských standardů, vyplývá z dokumentu, do kterého nahlédl bruselský server Politico. 
Doporučujeme