Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Buduj značku

Buduj značku

Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.

Síla vyprávění příběhů v B2B prodeji a marketingu
podcast

Síla vyprávění příběhů v B2B prodeji a marketingu

Proč je potřeba ovládat vyprávění příběhů? A jaký to má dopad na vaše podnikání?  Toto jsou hlavní témata nového dílu podcastu Buduj značku:  Vytváření přesvědčivých příběhů: Diskutujte o procesu tvorby přesvědčivých příběhů v kontextu B2B. Prozkoumejte, jak identifikovat a pochopit bolestivé body zákazníků, sladit je s řešením a efektivně komunikovat nabídku hodnoty prostřednictvím technik vyprávění příběhů, které mají ohlas u B2B publika. Budování důvěry a důvěryhodnosti: Zdůrazněte roli vyprávění příběhů při budování důvěry a důvěryhodnosti u potenciálních zákazníků a zákaznic B2B. Diskutujte o důležitosti sdílení příběhů úspěšných zákazníků, prezentování odborných znalostí a vytváření vůdčích myšlenkových pozic prostřednictvím vyprávění příběhů, aby se značka odlišila a posílila důvěru. Kanály a formáty pro B2B storytelling: Prozkoumejte různé kanály a formáty, které jsou účinné pro vyprávění příběhů B2B, jako jsou případové studie, webové semináře, podcasty a videozáznamy. Proberte silné stránky a aspekty jednotlivých formátů a poskytněte tipy pro jejich využití v prodejním a marketingovém úsilí B2B. --- Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o aktuálním dění na finančních trzích, přesněji o jednotlivých přístupech k investování. Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Jiří Cmíral: Největší výzvou je změna myšlení lidí
podcast

Jiří Cmíral: Největší výzvou je změna myšlení lidí

Jak hovoří o svých začátcích? Proč odešel od strojařiny? Jak se obchod v jeho oboru dělal v minulosti a jak nyní? Proč se rozhodl pro partnerský prodej? Jaké chyby firmy dělají? Jak dokážou zpříjemnit práci účetním? Jak ulehčit práci se smlouvami? Kolik aktualizací aplikací ročně vydávají? Co je z hlediska výzev pro firmy důležité? Jaké má plány do budoucna? Jiří Cmíral se věnuje především obchodu v IT odvětví. Posledních osm let potom vede obchodní aktivity ve společnosti SOCOS IT a patří mezi vedoucí na trhu v oblasti řešení pro správu dokumentů u nás.  
Přečíst článek
Budoucnost B2B prodeje: Nové trendy a technologie
podcast

Budoucnost B2B prodeje: Nové trendy a technologie

Prozkoumejte aplikace umělé inteligence v B2B prodeji, jako je prediktivní analýza, lead scoring a chatboti. Diskutujte o tom, jak mohou poznatky a automatizace založené na umělé inteligenci zvýšit efektivitu, zlepšit rozhodování a personalizovat interakce se zákazníky v procesu B2B prodeje. To vše v nové epizodě podcastu Buduj značku.  --- Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o aktuálním dění na finančních trzích. Co nepodcenit při investování v letošním roce? Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Martin Pučálka: Pes a kočka se stále více stávají členy domácnosti
podcast

Martin Pučálka: Pes a kočka se stále více stávají členy domácnosti

Jak se dostal ke krmivům? Co by dnes udělal jinak? Co bylo pro vývoj jeho značky důležité? V čem vnímá důležitost partnerství se zavedenými značkami? Jak hovoří o budování vztahů? Jak se mění potřeby zákazníků? O jaké doplňky stravy chovatelé domácích mazlíčků stojí?  Martin Pučálka ještě než vstoupil do podnikání, věnoval se vrcholově tenisu. V roce 2008 začal dovážet krmení pro psy z Ameriky. O čtyři roky později založil vlastní brand krmiv pro psy a kočky MARP, ke kterému postupně začal připojovat i další brandy. 
Přečíst článek
Využití sociálních sítí pro generování potenciálních zákazníků B2B
podcast

Využití sociálních sítí pro generování potenciálních zákazníků B2B

Sociální sítě dokážou generovat zákazníky i v B2B sektoru. Je to jiné, možná náročnější a rozhodně běh na delší trať než v B2C. Ale výsledky vám mohou přinášet pravidelný úsměv na tváři. Jak na to?  Toto jsou 3+1 klíčových informací, které byste si měli odnést z dnešního dílu podcastu Buduj značku:  1. Sdílejte hodnotný obsah: Sdílejte hodnotný obsah, který rezonuje s vaší cílovou skupinou. Může mít podobu příspěvků na blogu, videí, infografik nebo bílých knih. Zaměřte se na poskytování hodnoty a na to, abyste se prezentovali jako myšlenkový lídr ve svém oboru. 2. Zapojte své publikum: Zapojte se do komunikace se svým publikem tím, že budete reagovat na komentáře a zprávy a účastnit se relevantních konverzací na sociálních sítích. To vám může pomoci vybudovat vztahy a získat důvěryhodnost u cílového publika. 3. Optimalizujte své profily na sociálních sítích: Optimalizujte své profily na sociálních sítích, abyste zajistili jejich úplnost, aktuálnost a konzistentnost na všech platformách. Uveďte kontaktní informace o své společnosti a odkazy na své webové stránky nebo vstupní stránky. 4. Sledujte své výsledky: Sledujte metriky svých sociálních médií, jako je zapojení, kliknutí a konverze. Využijte tyto údaje k optimalizaci své strategie a zaměřte své úsilí na kanály a taktiky, které přinášejí nejlepší výsledky. --- Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří nejen o správě investičního portfolia. Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už pět let specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než sedmdesáti klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Lubomír Petráš, Radek Klouda: Důvěra v e-commerce v České republice je velmi vysoká
podcast

Lubomír Petráš, Radek Klouda: Důvěra v e-commerce v České republice je velmi vysoká

Jak se posouvá e-commerce? Kolik objednávek se podle nich tvoří přes marketplace? Proč u nás marketplace nemají takovou tradici? Jak by měly e-shopy přistupovat k marketplace? Co vše může stát za špatnými obchodními výsledky?   Lubomír Petráš vede společnost Czech Online Services, která pomáhá e-shopům se zalistováním na českých i zahraničních marketplace. Radek Klouda je CEO společnosti BaseLinker. Jde o startup, který zefektivňuje e-commerce a nabízí více než 800 integrací pro e-shopy různých velikostí. V nabídce mají kromě jiného i 120 marketplace.
Přečíst článek
Jak si vytvořit seznam leadů v B2B salesu?
podcast

Jak si vytvořit seznam leadů v B2B salesu?

V dnešním díle podcastu Buduj značku se budeme zaměřovat primárně na obchodní pipeliny. Tady jsou tři klíčové informace, které byste si měli odnést z poslechu epizody: 1. Definujte profil ideálního zákazníka: Definujte jasně profil ideálního zákazníka, včetně demografických údajů, odvětví, velikosti společnosti a bolestivých bodů.  2. Kvalifikujte své potenciální zákazníky: Ne všechny potenciální zákazníky jsou stejné. Kvalifikujte své potenciální zákazníky tím, že porozumíte jejich potřebám, rozpočtu a časovému plánu. 3. Vychovávejte své potenciální zákazníky: Ne všichni potenciální zákazníci jsou připraveni k okamžitému nákupu. Používejte taktiky péče o potenciální zákazníky, jako je e-mailový marketing, webináře a personalizovaný obsah, abyste si vybudovali vztah s potenciálními zákazníky a udrželi svou firmu v popředí zájmu. --- Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o aktuálním dění na finančních trzích. Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už čtyři roky specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než 50 klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Branislav Blaškovič: Náš byznys je postaven na mnoha malých klientech
podcast

Branislav Blaškovič: Náš byznys je postaven na mnoha malých klientech

Jak se dostal ke svému projektu? Proč měl kouče a mentory? Jak se dívá na e-commerce trh jako takový? Jak hovoří o automatizaci? Jaké výzvy a problémy musí řešit? Má expanzivní choutky? Proč nemíří na velké hráče? Dá se na česko-slovenském trhu ještě dále růst? Branislav Blaškovič v roce 2015 se pustil do světa e-shopů, založil značku Brani.cz, se kterou pomáhá především majitelům e-shopů zautomatizovat procesy, šetřit čas, analyzovat přenos dat atd. 
Přečíst článek
3 účinné strategie pro budování vztahu s B2B zákazníky
podcast

3 účinné strategie pro budování vztahu s B2B zákazníky

Pokud se pohybujete v B2B segmentu, tak už jste určitě zjistili klíčové rozdíly mezi B2B a B2C. V následující epizodě podcastu se podíváme na taktiky, které vám mohou pomoci vybudovat si pevné vztahy s vašimi odběrateli. A z nich se v B2B prostoru generuje nejvíc byznysu.  Tady jsou 3 klíčové informace, které byste si měli odnést z dnešního dílu podcastu Buduj značku:  1. Pochopte podnikání svého zákazníka: Pro budování silných vztahů je důležité porozumět podnikání, cílům a problémům zákazníka. To vám pomůže přizpůsobit vaše produkty nebo služby jejich specifickým potřebám a nabídnout hodnotu přesahující pouhou transakci. 2. Vybudujte si důvěru a důvěryhodnost: Budování důvěry a důvěryhodnosti u vašich zákazníků vyžaduje čas a úsilí. Buďte při jednání transparentní, plňte své sliby a přebírejte odpovědnost za případné chyby nebo problémy. 3. Zaměřte se na dlouhodobý horizont: Budování pevných vztahů vyžaduje čas a dlouhodobou perspektivu. Namísto soustředění se na krátkodobé zisky se zaměřte na budování důvěry a poskytování hodnoty v průběhu času. --- Jakub Málek, partner právní kanceláře PEYTON legal, hovoří v úvodu této epizody o prodloužení dočasné ochrany občanů Ukrajiny.
Přečíst článek
3 tipy, jak zůstat optimistou v podnikání
podcast

3 tipy, jak zůstat optimistou v podnikání

Když začínáte s podnikáním, většinou máte optimismu na rozdávání. Jenže s postupujícími měsíci a roky se může dostavit rozčarování. Z nezdarů, problémů, lidí... Abyste byli schopni neustále překonávat nástrahy, je potřeba si zachovat alespoň určitou míru optimismu. A právě o tom je další díl podcastu Buduj značku. Tři nejdůležitější informace z poslechu dnešního dílu:    Nepřehánět to (s optimismem) "Ono to nějak dopadne" mindset Prožívat malé úspěchy --- Jakub Málek, partner právní kanceláře PEYTON legal, hovoří v úvodu této epizody o tzv. Zprávě o vztazích a o její důležitosti.
Přečíst článek
Vladislav Hanák: V dnešní moderní a rychlé době je potřeba využívat umělou inteligenci
podcast

Vladislav Hanák: V dnešní moderní a rychlé době je potřeba využívat umělou inteligenci

Jak se dostal k finančnímu řízení? Jak se z technických pozic posouval do pozic byznysových? Jakým výzvám čelil? V jakých aspektech aplikace Apollo pomáhá jeho zákazníkům? Odkud se berou data pro podkladové plánování? Jak hovoří o Excelu? Vladislav Hanák se zabývá finančním řízením. Nedávno založil novou firmu, která se věnuje implementaci aplikace Apollo. Její klíčovou schopností je podpora finančního plánování a řízení firem.
Přečíst článek
Je lepší budovat velkou firmu nebo one-man show?
podcast

Je lepší budovat velkou firmu nebo one-man show?

Co všechno hraje roli ve chvíli, kdy zakládáte firmu? Jednou z věcí může být i ujasnění si, co vlastně od společnosti očekáváte. Jestli bude jednou obrovskou firmou, nebo spíš butikovým obchodem.  Tohle jsou tři klíčové informace z poslechnu dnešního dílu podcastu: Ujasnění priorit ideálně hned na začátku firmy Čas a peníze by měli fungovat asynchronně Limity one-man show a risk korporace --- Jakub Málek, partner právní kanceláře PEYTON legal, hovoří v úvodu dnešní epizody o aktualitách v připravovaném zákoně o whistleblowingu.
Přečíst článek
Proměny Linkedinu v roce 2023
podcast

Proměny Linkedinu v roce 2023

Linkedin stále patří mezi nejvýznamnější B2B sítě. Pokud máte klientelu z tohoto sektoru, tak se stále vyplatí být na Linkedinu aktivní. Jenže i Linkedin se mění. V roce 2023 opět přijdou na přetřes změny a my všichni na ně budeme muset reagovat. Pojďme se podívat na to, co stále na Linkedinu platí a proč je dobré na něm budovat značku. --- Jakub Málek, partner právní kanceláře PEYTON legal, hovoří v úvodu dnešní epizody o aktualitách v novelizaci zákoníku práce.
Přečíst článek
Michal Rádek: Mám klienty, kteří i bez ohledu na to, že je krize, rostou
podcast

Michal Rádek: Mám klienty, kteří i bez ohledu na to, že je krize, rostou

Jak se dostal ke krizovému managementu? Jaké problémy firmy často trápí? Co je sedm symptomů? Roste počet firem, které se do krize dostávají? A proč se tak děje? Proč říká, že firma je odrazem majitele? Co vše probírá s majiteli firem? Proč je důležitá komunikace uvnitř firmy? Michal Rádek se téměř sedm let věnoval krizovému managementu, dnes pracuje především jako externí krizový konzultant, který se věnuje komplexní práci s vrcholovým managementem u firem, které se ocitly na pokraji pádu. Před šesti lety založil projekt léčení firem, který vychází z Michalových zkušeností interim manažera.
Přečíst článek
Existuje ideální věk na začátek podnikání?
podcast

Existuje ideální věk na začátek podnikání?

Začít ve dvaceti? V padesáti? Když je ekonomika nahoře nebo když je ekonomika dole? A má smysl se tím vůbec zaobírat, když chcete s podnikáním začít?  To jsou některé z otázek, na které odpovíme v novém díle podcastu. Poslechněte si, co je opravdu klíčové při startu byznysu.  Toto jsou 3 nejdůležitější informace z dnešní epizody:  Věk většinou nehraje roli Zkušenosti většinou nehrají roli Načasování a úvodní kapitál roli hrát může --- Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o výhodách a nevýhodách nemovitostních fondů. Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už čtyři roky specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než 50 klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Jak vám AI pomůže v marketingu?
podcast

Jak vám AI pomůže v marketingu?

Často skloňované téma posledních měsíců je automatizace a umělá inteligence. Skoro se zdá, jako kdyby se už už chystala nahradit většinu marketingových týmů. Jaká realita? A v čem vám už dnes může umělá inteligence pomoci při plánování marketingových aktivit? V nové epizodě Buduj značku se dozvíte, jakým způsobem využít umělou inteligenci ve vaší firmě už dnes. --- Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří (nejen) o rozdílu mezi ETF a podílovými fondy. Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už čtyři roky specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než 50 klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Funguje e-mail marketing v B2B byznysu?
podcast

Funguje e-mail marketing v B2B byznysu?

Mailing je často rozporuplnou součástí marketingového mixu B2B firmy. Zatímco v retailu se běžně používá a mnoho prodejců na něm staví, v B2B je situace s mailingem sofistikovanější. Může fungovat? Funguje stále? A na co si dát pozor, pokud se do mailingu ve své vlastní firmě chcete pustit? Nejen o tom bude nový díl podcastu Buduj značku. --- Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří o aktuálně krachujících bankách a souvislostech s akciovými trhy. Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už čtyři roky specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než 50 klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek
Jan Dolejš: Lidé už nechtějí věnovat vzdělávání tolik času, ideální je microlearning.
podcast

Jan Dolejš: Lidé už nechtějí věnovat vzdělávání tolik času, ideální je microlearning.

Jaké největší výzvy řeší? Jak hovoří o pokroku v oblasti digitálního vzdělávání? Jak by měla vypadat kultura ve firmě, aby se povedl změnový management? Jaké trendy vnímá? Znají lidé ve firmách, co je ChatGPT? Kam se chce Digiskills ubírat? Jak hovoří o umělé inteligenci? Jan Dolejš je expert na digitální nástroje, kterým se věnuje řadu let. Z role lektora a školitele se od roku 2023 posunul do role CEO. Dnes vede firmu Digiskills, která se právě zaváděním digitálních nástrojů věnuje, a to jak v malých, tak velkých a středních firmách.
Přečíst článek
Martin Horák, Jakub Horák: Bill Gates také začínal v garáži, proč ne?
podcast

Martin Horák, Jakub Horák: Bill Gates také začínal v garáži, proč ne?

Jaké byly začátky? Jak se posunul vývoj v 3D tisku? Kdy si koupili úplně první tiskárnu? Kde viděli byznysový potenciál? Jsou Češi národ kutilů? O jakých druzích výroby v podcastu hovořili?  Martin Horák a Jakub Horák jsou bratři, kteří se před sedmi lety spojili i v rámci byznysu, pustili se do 3D tisku a založili Horákovic 3D studio, které se věnuje designu, vývoji a výrobě plastových produktů.
Přečíst článek
Zákaznický servis v B2B podnikání
podcast

Zákaznický servis v B2B podnikání

V B2B byznyse je zázaknická zkušenost nadmíru důležitá. A důvodem je obchodní proces jako takový. Služba, kterou dodáváte, nemusí prakticky nikdy skončit. Jste tu pro vašeho zákazníka neustále. Což klade na zákaznickou péči značné nároky. I proto se na klíčové aspekty zákaznické péče podíváme v dalším díle podcastu. Tady jsou 3 nejdůležitější informace:  Rychlost dodání - rychlost vždycky porazí zdarma Být vždy k dispozici Proaktivní řešení problémů --- Marek Odehnal v úvodu této epizody hovoří (nejen) o investičních strategiích. Marek Odehnal je privátním investičním poradcem, investorem a majitelem investičně-poradenské firmy Odehnal & partneři. V oboru financí je deset let, z toho se už čtyři roky specializuje výhradně na honorářové investiční poradenství. V současné době pracuje s více než 50 klienty především z řad majitelů firem, manažerů a IT specialistů.
Přečíst článek

News box

Americký dolar dnes oslabuje 👎, protože známky uvolnění obchodního napětí zvýšily zájem investorů o rizikovější aktiva. Část ztrát však smazal poté, co nejnovější statistika ukázala, že největší světová ekonomika vytvořila minulý měsíc více nových pracovních míst, než se očekávalo.
Ceny ropy 🛢 dnes na světových trzích prudce  klesají a směřují k přibližně sedmiprocentní celotýdenní ztrátě. Severomořská ropa Brent kolem 18:00 SELČ vykazovala pokles ceny o 1,61 procenta na 61,13 dolaru za barel. Barel americké lehké ropy WTI ve stejnou dobu zlevňoval o 1,9 procenta na 58,12 dolaru.
Pražská burza dnes po čtvrtečním svátečním dni posílila 📈, index PX stoupl o 2,01 procenta na 2059,94 bodu. Dařilo se hlavně energetické společnosti ČEZ, jejíž cenné papíry zdražily zhruba o sedm procent. Finanční tituly obchodovaly smíšeně. 
Koruna dnes mírně posílila 💪 vůči oběma hlavním světovým měnám. Oproti předchozímu závěru zpevnila k euru o tři haléře na 24,92 koruny za euro, k dolaru o dva haléře na 21,92 koruny za dolar. 
Šéf NATO Mark Rutte navrhuje, aby členské země aliance zvýšily ↗ své výdaje na obranu  na 3,5 procenta hrubého domácího produktu a dalších 1,5 procenta HDP dávaly na položky s obranou související, čímž by se vyhovělo požadavku amerického prezidenta Donalda Trumpa na pětiprocentní výdaje na obranu. 
Francouzská společnost EDF podala u Krajského soudu v Brně žalobu 📜 proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který zamítl její námitky k jadernému tendru na nové bloky v Dukovanech. Firma o tom informovala v tiskovém prohlášení.  Číst více
Americká ekonomika mimo zemědělský sektor v dubnu vytvořila 177 000 pracovních míst, což je více 👍, než se čekalo. Míra nezaměstnanosti pak zůstala na 4,2 procenta, uvedlo tamní ministerstvo práce. 
Schodek státního rozpočtu v dubnu vzrostl 📈 na 126,1 miliardy korun z březnových 91,2 miliardy korun. Dnes o tom informovalo ministerstvo financí. Deficit ke konci dubna je čtvrtý nejhlubší od vzniku Česka, loni byl ve stejném období 153,1 miliardy korun. 
Největší americké těžební koncerny Chevron a ExxonMobil zaznamenaly v prvním čtvrtletí ↘ pokles zisku, Exxon ale překonal odhady analytiků. Chevron vytvořil upravený čistý zisk 3,81 miliardy dolarů (83,7 miliardy korun) proti zisku 5,42 miliardy dolarů před rokem. Exxonu klesl zisk na 7,71 miliardy dolarů z 8,22 miliardy dolarů před rokem. 
Polské brokerské společnosti XTB v prvním čtvrtletí 📉 klesl čistý zisk na 46,3 milionu eur (1,15 miliardy korun) ze 70,1 milionu eur ve stejném období loni. Za poklesem je nárůst provozních nákladů na 75,5 milionu eur. Konsolidované výnosy vzrostly meziročně o 7,8 procenta na 138,7 milionu eur. Společnost, která působí i v Česku, to uvedla v tiskové zprávě.
Doporučujeme