Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Studie: Zelené nároky prodražují nová auta. Letos možná až o desetinu

Hyundai Tucson
Karlis Dambrans / Creative Commons / CC BY 2.0

Ceny nových osobních aut vzrostly ve druhém čtvrtletí v porovnání se začátkem roku o 2,3 procenta. Za rok by tak současným tempem mohly vozy zdražit téměř o deset procent.

Reklama

Důvodem růstu výrazně nadinflačním tempem jsou legislativní požadavky na snižování emisí a povinnou výbavu. Vyplývá to z dat pravidelného cenového indexu poradenské společnosti EY.

„Dodatečné náklady automobilek se bohužel promítly až do finálních cen pro spotřebitele. Jejich růst neodvrátila ani rozrůstající se nabídka benzínových, naftových a plug-in hybridních verzí vozidel. Největší růst průměrných cen o pět procent byl evidován u segmentu SUV, kde dokonce o 6,1 procenta vzrostly ceny vrcholných naftových variant. To odpovídá částce 67 732 korun,” uvedl vedoucí partner EY pro automobilový sektor Petr Knap.

Průměrné dvouprocentní navýšení, odpovídající zhruba částce 15 979 korun, přišlo u nejvyšších výbav. Zdražily například modely Hyundai Tucson a modely Karoq, Kodiaq, Octavia, Scala od Škody. Vozy na CNG v nejvyšší výbavě podražily o 11,7 procenta, naftové o 5,9 procenta.

Výroba Škoda Fabia v mladoboleslavském závodu

Automobilky vyrábí pod své možnosti. Chybí jim díly i lidi

Automobilky v Česku vyrábí pod svými kapacitami, zdaleka nedosahují předpandemických čísel. Poptávka po vozech je, výrobu ale brzdí nedostatek dílů.

Přečíst článek

Reklama

Rostoucí nároky zvyšují ceny

Ceny základních výbav vzrostly v průměru o 2,9 procenta, tedy přibližně o 13 705 korun. Nejvýrazněji se to projevilo v případě cen naftových modelů, kde se příplatek pohyboval kolem 31 021 korun. V rámci segmentů nejvyšší cenový nárůst o 4,5 procenta nastal v kategorii SUV. Základní výbava Škody Kodiaq kvůli uvedení faceliftu zdražila o 102 000 korun, cena Nissanu Qashqai rostla o 52 tisíc korun. Vedle SUV zdražily například mini vozy o 4,3 procenta a nižší střední třída o 2,9 procenta. Mírně naopak zlevnily elektromobily a auta na LPG.

„Na základě našich aktuálních i historických dat jasně vidíme, jak se ceny osobních automobilů na českém trhu vyvíjí. Ceny rostou v základních i ve vrcholných výbavách. Od roku 2018 jsme už zaznamenali celkový nárůst o průměrných 13,5 procenta a zřejmě začíná zrychlovat. Rozhodně nemůžeme očekávat zlevňování v době, kdy jsou kladeny stále vyšší nároky na bezpečnost a udržitelnost vyráběných vozů,” dodal Knap.

Ceny porostou i kvůli rostoucí nabídce čistě elektrických vozů, které jsou oproti tradičním vozidlům podstatně dražší. Svou roli jistě sehrává i aktuálně nepříznivá situace ohledně nedostatku čipů a rostoucí ceny dalších vstupů. Oba tyto faktory významně podvazují výrobní kapacity výrobců.

Letiště Václava Havla

Čedok spouští prodej zájezdů přímo na letišti

Nevyzpytatelná koronavirová pandemie a neustále se měnící podmínky pro cestovatele přiměly Čechy nakupovat zájezdy na poslední chvíli. A Čedok last minute nákupy zájezdů posunul ještě o level výš. Cestovatelé si je nyní mohou nově koupit až na letišti - s jistotou, že za pár hodin skutečně na dovolenou odletí.

Přečíst článek

Toyota Motor Manufacturing Czech

Čipy došly už i jindy dobře zásobené Toyotě. Automobilka snížila plán výroby

Japonská automobilka Toyota snížila kvůli nedostatku čipů zářijový plán výroby o 40 procent, píše deník Nikkei.

Přečíst článek

>>>>>>Další zprávy týkající se automobilového průmyslu čtěte zde.<<<<<<

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Škoda 1000 MB de luxe

Blázni, nebo předvídaví investoři? Embéčko může stát klidně milion a zájem je i o trabanty

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme