Formule 1 nebude nikdy elektrická, prohlásil šéf prestižního projektu. Ale možná v ní přibydou ženy
 
                            Celý svět se pomalu, ale jistě přesouvá od spalovacích motorů k elektromobilitě, jedna oáza pro milovníky benzínu zřejmě zůstane. Nový šéf prestižního podniku závodů Formule 1 a bývalý šéf automobilky Lamborghini Stefano Domenicali vidí budoucnost nejrychlejších automobilů i nadále bez elektrických pohonů, ale s novými motory, uvedla agentura Bloomberg. Cestou k ještě vyšší atraktivitě závodů je pak mimo jiné snaha vrátit po téměř půl století za volanty monopostů F1 ženy.
Formule 1 „nikdy nepřejde na elektřinu,“ řekl Stefano Domenicali, prezident a výkonný ředitel Formule 1 Group v rozhovoru, který v neděli zveřejnil italský list Il Sole 24 Ore. Aby F1 pomohla snížit emise ve světě, vyvíjí benzin s nulovými emisemi, který „by mohl být používán také letadly a plavidly“, řekl Domenicali.
Politici zastávají dogmatický přístup, tvrdí Domenicali
Šéf automobilky Lamborghini (2016-2020) kritizoval politiky za to, že stanovují nemožné cíle energetického přechodu a že zastávají ideologický přístup k elektřině, která se stala „nesporným dogmatem“. „Je možné dosáhnout nulových emisí bez výměny motorů za elektrické nebo vyřazení stávajících vozů," řekl Domenicali deníku.
Evropský parlament v úterý definitivně schválil dohodu s členskými státy Evropské unie o nové normě o nulových emisích, která počítá s tím, že od roku 2035 má být v členských zemích prakticky nemožné si pořídit nový automobil na benzin či naftu. 
	Je to definitivní. Po roce 2035 v EU nové auto na benzín či naftu nekoupíte
		Politika
		
Minulý týden přitom Evropský parlament podepsal dohodu dosaženou s členskými státy v loňském roce, podle níž mají výrobci automobilů dosáhnout cíle nulových emisí do roku 2035 a v tomto desetiletí snížili úrovně znečištění o 55 procent.
Návrat žen po půl století?
Formule 1, kterou v roce 2017 koupila americká Liberty Media Corp. za 4,4 miliardy dolarů, se také pod vedením Domenicaliho pustila do plánu rozšířit svou popularitu i geografický dosah, zejména v USA.
Jednou z cest, jak ještě více zatraktivnit závody Formule 1, je také snaha vrátit do řad pilotů monopostů ženy. V dlouhé historii Formule 1 se závodů Grand Prix totiž zúčastnilo pouhých pět žen, přičemž ta poslední – Lella Lombardiová – v roce 1976. Zdá se, že organizátoři F1 si uvědomili, že je čas mít na startovním roštu ženu, nebo dvě – letos proto zavádějí projekt Akademie F1, závodní série a tréninkového programu pro ženy, uvedl již dříve Bloomberg.
Vždy když se zdá, že se Katar svým pojetím islámu přiblíží ke Spojeným arabským emirátům, jako by někdo dupl na brzdu nebo rovnou zařadil zpátečku.   
	Zdeněk Pečený: Katar (ne)chce být jako Emiráty
		Názory
		
Německé automobilky Volkswagen a Mercedes-Benz vyzývají německou vládu k větší podpoře výstavby dobíjecích stanic pro elektromobily. Rozvoj dobíjecí infrastruktury je podle nich potřebný k rychlejšímu přechodu od automobilů se spalovacími motory k elektromobilům. 
	Vládo, probuď se! Bez boomu dobíjecích stanice nebude elektromobilita, varují německé automobilky
		Money
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
 
 
 
 
 
 
