Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Prodej hybridů vzrostl za osm měsíců o necelou polovinu. Největší zájem je o Toyotu

Hybrid
Toyota
 ČTK

Prodej aut s hybridním pohonem za letošních osm měsíců vzrostl o téměř 41 procent na 25 987 vozů. Z toho plug-in hybridy rostly o 69 procent na 3566 aut. Odbyt elektromobilů se zvýšil o 58 procent na 4047 vozidel, vyplývá z aktuálních údajů Svazu dovozců automobilů.

Reklama

Nejprodávanější je Toyota

Celkové registrace vozů s alternativním pohonem, zahrnující vedle bateriových aut i vozidla na plyn, stouply proti loňskému roku o 32 procent na 32 267 aut a tvoří již 21,5 procenta všech prodaných osobních vozů. Elektromobily mají podíl dvě procenta a hybridy 17,3 procenta. V Česku se letos prodalo také 12 aut na vodík, z toho deset připadá na Toyotu a dvě na Hyundai.

Nejprodávanější hybridní značkou je Toyota s 6038 vozy, druhé je BMW s prodejem 2845 aut a třetí Ford, který prodal 2499 hybridů. Na čtvrtém místě je domácí Škoda Auto, jejíž Octavia byla zároveň nejprodávanějším hybridním modelem.

„Nejrychleji rostoucí kategorií vozů na alternativní pohon jsou letos plug-in hybridy, které ještě loni zaznamenaly pokles. Jedním z důvodů je další rozšíření nabídky výrobců o nové modely. Trhu automobilů s nízkoemisní stopou stále dominuje oblíbená technologie full hybridů bez nutnosti dobíjení ze zásuvky,“ uvedl generální ředitel značek Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Neplánovaná odstávka kolínské automobilky Toyota potrvá nejméně do poloviny září

Kolínská Toyota stále nevyrábí. Výrobu omezí i Škoda Auto

Neplánovaná odstávka v kolínské automobilce Toyota Motor Manufacturing Czech Republic potrvá i příští týden, minimálně do pátku 15. září. Potíže potkaly i největší českou automobilku Škoda Auto, která přechodně omezí výrobu ve svých továrnách v Mladé Boleslavi a Kvasinách na Rychnovsku.

Přečíst článek

Tesla dominuje

Z čistě elektrických vozů byla do srpna nejprodávanější značka Tesla s 1034 vozy, následuje Škoda se 755 prodanými elektromobily a Volkswagen s odbytem 438 vozů ID. Nejprodávanějším modelem pak byla Škoda Enyaq.

Prodej nových osobních aut v Česku od začátku letošního ledna do konce srpna vzrostl o 16,6 procenta na 150 356 vozů. V samotném srpnu se registrace zvýšily o téměř 13 procent na 18 718 aut.

Automobilka Seat v rámci Volkswagenu skončí s klasickými auty. Soustředí se na elektromobily Cupra

Španělská automobilka Seat, která je součástí koncernu Volkswagen, nebude do budoucna výrobcem klasických automobilů, ale soustředí se na výrobu elektromobilů značky Cupra. Název značky Seat nezmizí, ale skupina Volkswagen pro něj najde novou roli. V rozhovoru s britským automobilovým časopisem Autocar to na mnichovském autosalonu IAA Mobility řekl šéf značky VW Thomas Schäfer.

Přečíst článek

Model automobilky Atto 3 na autosalonu v Bruselu v lednu 2023.

Čínská automobilka BYD dobývá svět. V prodejích předstihla Mercedes i BMW

Čínský výrobce elektromobilů BYD se poprvé dostal mezi deset největších automobilek světa z hlediska prodeje, předstihl tak německé automobilky Mercedes-Benz i BMW. Informoval o tom japonský hospodářský deník Nikkei Asia, podle kterého tím čínská firma ukazuje, že elektromobily mění podobu automobilového průmyslu.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme