Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Čtyři miliardy minus. Kolínská Toyota ale v dubnu rozjede výrobu naplno

Toyota Yaris a Aygo se vyrábí v Kolíně.
Toyota ČR
 ČTK

Kolínská automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic se má od dubna vrátit k plné výrobě přes tisíc aut denně. V březnu se kvůli nedostatku komponentů auta vyráběla pouze tři dny v týdnu, po celý únor z linek nesjížděla vůbec. Podle odhadů nevyrobila společnost kvůli omezením z února a března zhruba 25 tisíc aut. Dodávky dílů jsou nyní jisté na duben a květen, řekl mluvčí automobilky Tomáš Paroubek.

„V neděli začínáme večerní směnou, v dubnu a květnu pojedeme na plné obrátky, ale nikde není jistota, že do budoucna se situace nebude opakovat,” řekl Paroubek. Automobilka podle něj měla letos podle výrobního plánu vyprodukovat 225 tisíc aut, loni jich bylo přes 202 tisíc. „Měli jsme dál růst, ale kvůli omezením se budeme pohybovat na podobném čísle jako loni, tedy kolem 202 tisíc aut,” doplnil mluvčí.

Hodnota nevyrobených aut je zhruba čtyři miliardy korun. „Jsou to peníze, které neprotekly firmou, které bychom inkasovali a dál se dostávaly do dodavatelského řetězce,” řekl Paroubek.

Podle kolektivní smlouvy dostávají zaměstnanci za odstávku odměnu ve výši 85 procent průměrného platu. Smlouva mimo jiné garantuje takzvané minusové směny, které zaměstnancům umožňují rozvržení práce podle konta pracovní doby. Zaměstnanci pak tyto směny odpracují, až bude dostatek dílů.

Toyota Motor Manufacturing Czech Republic zaměstnává v Kolíně zhruba 3600 lidí.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme