Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Prodej aut spadl o více než 14 procent. Naposledy byl níže před osmi lety

Prodej aut spadl o více než 14 procent. Naposledy byl níže před osmi lety
ČTK
 ČTK

Zejména nedostatek dílů tlačí produkci a prodej aut dolů. Snížení výroby ohlásila většina výrobců a za letošních prvních sedm měsíců tak prodeje meziročně spadly o 14,3 procenta na 112 364 vozů. Jde o nejnižší číslo za toto období od roku 2014. Oznámil to Svaz dovozců automobilů (SDA).

Skladba poptávaných aut se příliš nezměnila. Z hlediska značek je nejprodávanější nadále Škoda Auto s 35 704 registrovanými osobními vozy, následují Hyundai s 11 495 auty, Volkswagen s prodejem 9330 vozů, Toyota a Kia. Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia (7239) před Škodou Fabia (6925) a Hyuindai i30 (5054).

Ferrari F8 Tributo (ilustrační foto)

Ferrari ve čtvrtletí v době inflace prodalo o třetinu více vozů, zvedlo zisk o pětinu

Italský výrobce luxusních sportovních automobilů Ferrari ve druhém čtvrtletí díky silné poptávce zvýšil čistý zisk meziročně o 22 procent na 251 milionů eur (přes šest miliard korun). Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě, ve které zlepšila i celoroční výhled.

Přečíst článek

V rámci obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s podílem skoro 44,5 procenta. Z hlediska paliva vede benzín s 66 procenty trhu, podíl nafty tvoří zhruba 25 procent. Stoupají naopak registrace vozů s alternativním pohonem, a to meziročně o téměř 31 procent na 21 178 kusů. Počet registrovaných elektromobilů vzrostl o více než 56 procent na 2229.

Stoupl zájem o autobusy a motorky

Registrace lehkých užitkových automobilů zaznamenaly pokles o 7,8 procenta na 9932 vozů. První je značka Renault s 1601 registrovanými vozy, následují Toyota a Citroën. Prodej nákladních aut klesl o procento na 5067 vozů. První je Volvo, druhý Mercedes-Benz a třetí DAF. Prodej autobusů stoupl meziročně o 28,9 procenta na 915 vozů, v samotném červenci byl nárůst přes 74 procent. První je domácí značka Iveco Bus se 338 registrovanými autobusy, následují SOR a Setra.

Auto, ilustrační foto

Škodovce propadl zisk kvůli válce a dolaru. Mateřskému Volkswagenu se naopak daří

Finanční ředitel koncernu Volkswagenu Arno Antlitz uvedl, že firma „prokázala značnou finanční odolnost vůči bezprecedentním globálním výzvám“. Ve druhém pololetí navíc VW počítá, že se problémy s dodavatelskými řetězci zmírní.

Přečíst článek

Skoro o pětinu meziročně stouply také prodeje motocyklů na 17 956 strojů. První je letos Honda s 3529 registrovanými motocykly, následují CF Moto (1642) a Yamaha (1212).

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofa Tomáše Sedláčka. 

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

Doporučujeme