Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Prodej aut spadl o více než 14 procent. Naposledy byl níže před osmi lety

Prodej aut spadl o více než 14 procent. Naposledy byl níže před osmi lety
ČTK
 ČTK

Zejména nedostatek dílů tlačí produkci a prodej aut dolů. Snížení výroby ohlásila většina výrobců a za letošních prvních sedm měsíců tak prodeje meziročně spadly o 14,3 procenta na 112 364 vozů. Jde o nejnižší číslo za toto období od roku 2014. Oznámil to Svaz dovozců automobilů (SDA).

Skladba poptávaných aut se příliš nezměnila. Z hlediska značek je nejprodávanější nadále Škoda Auto s 35 704 registrovanými osobními vozy, následují Hyundai s 11 495 auty, Volkswagen s prodejem 9330 vozů, Toyota a Kia. Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia (7239) před Škodou Fabia (6925) a Hyuindai i30 (5054).

Ferrari F8 Tributo (ilustrační foto)

Ferrari ve čtvrtletí v době inflace prodalo o třetinu více vozů, zvedlo zisk o pětinu

Italský výrobce luxusních sportovních automobilů Ferrari ve druhém čtvrtletí díky silné poptávce zvýšil čistý zisk meziročně o 22 procent na 251 milionů eur (přes šest miliard korun). Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě, ve které zlepšila i celoroční výhled.

Přečíst článek

V rámci obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s podílem skoro 44,5 procenta. Z hlediska paliva vede benzín s 66 procenty trhu, podíl nafty tvoří zhruba 25 procent. Stoupají naopak registrace vozů s alternativním pohonem, a to meziročně o téměř 31 procent na 21 178 kusů. Počet registrovaných elektromobilů vzrostl o více než 56 procent na 2229.

Stoupl zájem o autobusy a motorky

Registrace lehkých užitkových automobilů zaznamenaly pokles o 7,8 procenta na 9932 vozů. První je značka Renault s 1601 registrovanými vozy, následují Toyota a Citroën. Prodej nákladních aut klesl o procento na 5067 vozů. První je Volvo, druhý Mercedes-Benz a třetí DAF. Prodej autobusů stoupl meziročně o 28,9 procenta na 915 vozů, v samotném červenci byl nárůst přes 74 procent. První je domácí značka Iveco Bus se 338 registrovanými autobusy, následují SOR a Setra.

Auto, ilustrační foto

Škodovce propadl zisk kvůli válce a dolaru. Mateřskému Volkswagenu se naopak daří

Finanční ředitel koncernu Volkswagenu Arno Antlitz uvedl, že firma „prokázala značnou finanční odolnost vůči bezprecedentním globálním výzvám“. Ve druhém pololetí navíc VW počítá, že se problémy s dodavatelskými řetězci zmírní.

Přečíst článek

Skoro o pětinu meziročně stouply také prodeje motocyklů na 17 956 strojů. První je letos Honda s 3529 registrovanými motocykly, následují CF Moto (1642) a Yamaha (1212).

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme