Prodej aut spadl o více než 14 procent. Naposledy byl níže před osmi lety
                            Zejména nedostatek dílů tlačí produkci a prodej aut dolů. Snížení výroby ohlásila většina výrobců a za letošních prvních sedm měsíců tak prodeje meziročně spadly o 14,3 procenta na 112 364 vozů. Jde o nejnižší číslo za toto období od roku 2014. Oznámil to Svaz dovozců automobilů (SDA).
Skladba poptávaných aut se příliš nezměnila. Z hlediska značek je nejprodávanější nadále Škoda Auto s 35 704 registrovanými osobními vozy, následují Hyundai s 11 495 auty, Volkswagen s prodejem 9330 vozů, Toyota a Kia. Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia (7239) před Škodou Fabia (6925) a Hyuindai i30 (5054).
Italský výrobce luxusních sportovních automobilů Ferrari ve druhém čtvrtletí díky silné poptávce zvýšil čistý zisk meziročně o 22 procent na 251 milionů eur (přes šest miliard korun). Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě, ve které zlepšila i celoroční výhled.
	Ferrari ve čtvrtletí v době inflace prodalo o třetinu více vozů, zvedlo zisk o pětinu
		Zprávy z firem
		
V rámci obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s podílem skoro 44,5 procenta. Z hlediska paliva vede benzín s 66 procenty trhu, podíl nafty tvoří zhruba 25 procent. Stoupají naopak registrace vozů s alternativním pohonem, a to meziročně o téměř 31 procent na 21 178 kusů. Počet registrovaných elektromobilů vzrostl o více než 56 procent na 2229.
Stoupl zájem o autobusy a motorky
Registrace lehkých užitkových automobilů zaznamenaly pokles o 7,8 procenta na 9932 vozů. První je značka Renault s 1601 registrovanými vozy, následují Toyota a Citroën. Prodej nákladních aut klesl o procento na 5067 vozů. První je Volvo, druhý Mercedes-Benz a třetí DAF. Prodej autobusů stoupl meziročně o 28,9 procenta na 915 vozů, v samotném červenci byl nárůst přes 74 procent. První je domácí značka Iveco Bus se 338 registrovanými autobusy, následují SOR a Setra.
Finanční ředitel koncernu Volkswagenu Arno Antlitz uvedl, že firma „prokázala značnou finanční odolnost vůči bezprecedentním globálním výzvám“. Ve druhém pololetí navíc VW počítá, že se problémy s dodavatelskými řetězci zmírní.
	Škodovce propadl zisk kvůli válce a dolaru. Mateřskému Volkswagenu se naopak daří
		Zprávy z firem
		
Skoro o pětinu meziročně stouply také prodeje motocyklů na 17 956 strojů. První je letos Honda s 3529 registrovanými motocykly, následují CF Moto (1642) a Yamaha (1212).
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.