Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Překvapení: Švýcarské hodinky se prodávají jako před pandemií

Prodeje luxusních hodinek rostly navzdory pandemii.
Pixabay
Stanislav Šulc

Během prvního pololetí vyvezli švýcarští výrobci luxusních hodinek zboží za 10,6 miliardy švýcarských franků, což je téměř stejně jako v roce 2019.

Reklama

Po tragickém roce 2020, kdy prodeje švýcarských hodinek klesly více než za finanční krize 2008, hlásí výrobci luxusních strojků návrat na výsluní. A to nikoli jen ve srovnání s pandemickým rokem, ale také s rokem 2019, kdy byly prodeje na vrcholu. 

„Tržby sektoru byly za prvních šest měsíců letošního roku 10,6 miliardy švýcarských franků. To je jen o půl procenta méně než za stejné období předpandemického roku 2019,“ uvádí Federace švýcarského hodinářského průmyslu. „Stojí za tím oživení na nejvýznamnějších trzích a také to, že si zákazníci zvykli na novou realitu,“ vysvětluje ředitel federace Jean-Daniel Pasche. Hlavním trhem pro luxusní hodinky tak nadále zůstává Čína (kde se luxusnímu zboží dařilo již v druhé polovině loňského roku), USA a Hongkong.

Luxusní hodinky

Švýcarský luxus láká mladé na superhrdiny i udržitelnost

Tvůrci nejdražších švýcarských hodinek mají před sebou velký úkol: Vyřešit otázku, jak přilákat mladé. Překvapivě v tom jsou docela dost úspěšní.

Přečíst článek

Skvělého výsledku hodináři dosáhli navzdory doznívajícím obavám z pandemie během prvního kvartálu a také rostoucí konkurenci z dalších oblastí luxusního segmentu maloobchodu. Od druhého kvartálu začaly prodeje výrazně růst, především díky digitální distribuci a také výrazně proměněným marketingovým strategiím jednotlivých značek.

Hodináři cílí na mileniály

„Produkty se výrazně proměňují, protože jednotlivé manufaktury se čím dál více orientují na nejmladší generaci zákazníků,“ uvádí pololetní report švýcarského hodinářského průmyslu.

Zároveň roste poptávka po luxusních hodinkách jako investičního nástroje. Tomu odpovídá také nárůst prodejů strojů vyrobených z drahých kovů. Zatímco ty meziročně za první pololetí rostly o 3,6 procenta, hodinky z ostatních materiálů výrazně propadly (ocelové o 27 procent, z jiných materiálů dokonce o více než 50 procent).

Jean-Daniel Pasche však upozorňuje, že navzdory skvělým výsledkům, celý sektor i nadále ohrožuje nejistota. „Byznys je stále závislý na epidemiologické situaci a na restriktivních opatřeních, které jednotlivé vlády zavádějí. Přesto na základě stávajících trendů lze odhadovat, že zpět na předkrizovou úroveň se dostaneme už na počátku roku 2022. A to je mnohem rychleji, než kdokoli očekával,“ dodává šéf prestižní hodinářské organizace.

Švýcarské hodinky jsou novodobou investicí.

Švýcarské hodinky se vracejí. Jejich prodej opět roste

Nástup chytrých zařízení a pandemie mohly zasadit definitivní ránu švýcarské vysoké hodinařině. Realita je však jiná. S novými statistikami prodejů skutečně drahých hodinek se ukazuje, že top značky se vracejí a mají možnost se během pouhých čtyř let vrátit k předpandemickým prodejům. Jak je to možné? Budou se muset změnit. A to pořádně.

Přečíst článek

Martin Krajc (1984) Blue Drink

Mladí čeští umělci se představí na aukci v Londýně

Galerie Kodl ve spolupráci s prestižní aukční síní Sotheby's vybrala díla 11 tuzemských tvůrců včetně Jana Kalába, Karla Štědrého nebo Vladimíra Houdka. Obrazy jsou až do 13. srpna ke zhlédnutí v Galerii Kodl.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Luxus, který se letos vyplatil. Investice do luxusních komodit vydělaly více než akcie i zlato

Luxus, který se letos vyplatil. Investice do luxusních komodit vydělaly více než akcie i zlato

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme