Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Překvapení: Švýcarské hodinky se prodávají jako před pandemií

Prodeje luxusních hodinek rostly navzdory pandemii.
Pixabay
Stanislav Šulc

Během prvního pololetí vyvezli švýcarští výrobci luxusních hodinek zboží za 10,6 miliardy švýcarských franků, což je téměř stejně jako v roce 2019.

Reklama

Po tragickém roce 2020, kdy prodeje švýcarských hodinek klesly více než za finanční krize 2008, hlásí výrobci luxusních strojků návrat na výsluní. A to nikoli jen ve srovnání s pandemickým rokem, ale také s rokem 2019, kdy byly prodeje na vrcholu. 

„Tržby sektoru byly za prvních šest měsíců letošního roku 10,6 miliardy švýcarských franků. To je jen o půl procenta méně než za stejné období předpandemického roku 2019,“ uvádí Federace švýcarského hodinářského průmyslu. „Stojí za tím oživení na nejvýznamnějších trzích a také to, že si zákazníci zvykli na novou realitu,“ vysvětluje ředitel federace Jean-Daniel Pasche. Hlavním trhem pro luxusní hodinky tak nadále zůstává Čína (kde se luxusnímu zboží dařilo již v druhé polovině loňského roku), USA a Hongkong.

Luxusní hodinky

Švýcarský luxus láká mladé na superhrdiny i udržitelnost

Tvůrci nejdražších švýcarských hodinek mají před sebou velký úkol: Vyřešit otázku, jak přilákat mladé. Překvapivě v tom jsou docela dost úspěšní.

Přečíst článek

Skvělého výsledku hodináři dosáhli navzdory doznívajícím obavám z pandemie během prvního kvartálu a také rostoucí konkurenci z dalších oblastí luxusního segmentu maloobchodu. Od druhého kvartálu začaly prodeje výrazně růst, především díky digitální distribuci a také výrazně proměněným marketingovým strategiím jednotlivých značek.

Reklama

Hodináři cílí na mileniály

„Produkty se výrazně proměňují, protože jednotlivé manufaktury se čím dál více orientují na nejmladší generaci zákazníků,“ uvádí pololetní report švýcarského hodinářského průmyslu.

Zároveň roste poptávka po luxusních hodinkách jako investičního nástroje. Tomu odpovídá také nárůst prodejů strojů vyrobených z drahých kovů. Zatímco ty meziročně za první pololetí rostly o 3,6 procenta, hodinky z ostatních materiálů výrazně propadly (ocelové o 27 procent, z jiných materiálů dokonce o více než 50 procent).

Jean-Daniel Pasche však upozorňuje, že navzdory skvělým výsledkům, celý sektor i nadále ohrožuje nejistota. „Byznys je stále závislý na epidemiologické situaci a na restriktivních opatřeních, které jednotlivé vlády zavádějí. Přesto na základě stávajících trendů lze odhadovat, že zpět na předkrizovou úroveň se dostaneme už na počátku roku 2022. A to je mnohem rychleji, než kdokoli očekával,“ dodává šéf prestižní hodinářské organizace.

Švýcarské hodinky jsou novodobou investicí.

Švýcarské hodinky se vracejí. Jejich prodej opět roste

Nástup chytrých zařízení a pandemie mohly zasadit definitivní ránu švýcarské vysoké hodinařině. Realita je však jiná. S novými statistikami prodejů skutečně drahých hodinek se ukazuje, že top značky se vracejí a mají možnost se během pouhých čtyř let vrátit k předpandemickým prodejům. Jak je to možné? Budou se muset změnit. A to pořádně.

Přečíst článek

Martin Krajc (1984) Blue Drink

Mladí čeští umělci se představí na aukci v Londýně

Galerie Kodl ve spolupráci s prestižní aukční síní Sotheby's vybrala díla 11 tuzemských tvůrců včetně Jana Kalába, Karla Štědrého nebo Vladimíra Houdka. Obrazy jsou až do 13. srpna ke zhlédnutí v Galerii Kodl.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Luxus, který se letos vyplatil. Investice do luxusních komodit vydělaly více než akcie i zlato

Luxus, který se letos vyplatil. Investice do luxusních komodit vydělaly více než akcie i zlato

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme