Pojišťovny se z pandemie zotaví rychleji než z krize v roce 2008

Koronavirová pandemie udeřila globálnímu pojišťovacímu průmysl menší ránu než finanční krize v roce 2008. Návrat na normál bude rychlejší.
Pojišťovny předpandemických čísel dosáhnou snadněji a rychleji než při minulé krizi, a to navzdory překážkám, které pro toto odvětví představují velmi nízké úrokové sazby a riziko inflace. Agentuře Reuters to řekl hlavní ekonom zajišťovny Swiss Re pro Ameriku Thomas Holzheu.
Na rozdíl od předchozí krize nynější pandemie neoslabila celkovou kapitalizaci ani finanční sílu pojišťoven. To firmám umožňuje uzavírat nová pojištění a zvyšovat příjmy, uvedl Holzheu.
Uzavírání nových pojistek bylo v letech 2009 a 2010 mnohem obtížnější. Pojišťovny se tehdy potýkaly s kapitálovými ztrátami, pomalým ekonomickým růstem a nižšími příjmy firem i jednotlivců.
Pojišťovna Direct, což je první česká online pojišťovna, buduje síť autoopraven a autoslužeb. Cílově by měla mít miliardový obrat, jak serveru newstream.cz potvrdil majitel Directu Pavel Řehák. „Chceme se dostat na pět, šest miliard korun v obratu, což je cesta na dva, tři roky,” dodal.
Řehák z Directu staví miliardovou síť autoservisů
Leaders
Pojištění jde na dračku
Nyní naopak mají podniky i jednotlivci více peněz díky vládním stimulům a podpůrným programům. A více si uvědomují, že si potřebují koupit ochranu před riziky.
„Vidíme mnohem vyšší a odolnější poptávku po pojištění - loni, letos a očekáváme ji i v nejbližších letech - ve srovnání s finanční krizí, kdy odvětví bylo součástí problémů na finančních trzích,” řekl Holzheu.
Názor Swiss Re se shoduje i s dalšími prognózami a ukazateli. Například podle údajů společnosti Marsh McLennan, která je pojišťovacím makléřem, globální ceny komerčního pojištění v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly v průměru o 18 procent.
Swiss Re očekává roční růst příjmů z veškerého pojistného, tedy nejen komerčního, v letošním roce o 3,3 procenta a v roce příštím o 3,9 procenta. Loni příjmy o 1,3 procenta klesly. V roce 2008, tedy v době finanční krize, se snížily o 3,7 procenta a v následujících dvou letech se zvyšovaly pomaleji - v roce 2009 o 0,5 procenta a v následujícím roce o 2,1 procenta.
Miliardáři a institucionální investoři se zajímají o investice do kryptoměn, nehledě na pokles trhu. Má to být ochrana před inflací i spekulace pro budoucnost.
Nejbohatší Američané se dívají po kryptoměnách
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.