Pojišťovny se z pandemie zotaví rychleji než z krize v roce 2008
Koronavirová pandemie udeřila globálnímu pojišťovacímu průmysl menší ránu než finanční krize v roce 2008. Návrat na normál bude rychlejší.
Pojišťovny předpandemických čísel dosáhnou snadněji a rychleji než při minulé krizi, a to navzdory překážkám, které pro toto odvětví představují velmi nízké úrokové sazby a riziko inflace. Agentuře Reuters to řekl hlavní ekonom zajišťovny Swiss Re pro Ameriku Thomas Holzheu.
Na rozdíl od předchozí krize nynější pandemie neoslabila celkovou kapitalizaci ani finanční sílu pojišťoven. To firmám umožňuje uzavírat nová pojištění a zvyšovat příjmy, uvedl Holzheu.
Uzavírání nových pojistek bylo v letech 2009 a 2010 mnohem obtížnější. Pojišťovny se tehdy potýkaly s kapitálovými ztrátami, pomalým ekonomickým růstem a nižšími příjmy firem i jednotlivců.
Pojišťovna Direct, což je první česká online pojišťovna, buduje síť autoopraven a autoslužeb. Cílově by měla mít miliardový obrat, jak serveru newstream.cz potvrdil majitel Directu Pavel Řehák. „Chceme se dostat na pět, šest miliard korun v obratu, což je cesta na dva, tři roky,” dodal. Řehák z Directu staví miliardovou síť autoservisů
Leaders
Pojištění jde na dračku
Nyní naopak mají podniky i jednotlivci více peněz díky vládním stimulům a podpůrným programům. A více si uvědomují, že si potřebují koupit ochranu před riziky.
„Vidíme mnohem vyšší a odolnější poptávku po pojištění - loni, letos a očekáváme ji i v nejbližších letech - ve srovnání s finanční krizí, kdy odvětví bylo součástí problémů na finančních trzích,” řekl Holzheu.
Názor Swiss Re se shoduje i s dalšími prognózami a ukazateli. Například podle údajů společnosti Marsh McLennan, která je pojišťovacím makléřem, globální ceny komerčního pojištění v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly v průměru o 18 procent.
Swiss Re očekává roční růst příjmů z veškerého pojistného, tedy nejen komerčního, v letošním roce o 3,3 procenta a v roce příštím o 3,9 procenta. Loni příjmy o 1,3 procenta klesly. V roce 2008, tedy v době finanční krize, se snížily o 3,7 procenta a v následujících dvou letech se zvyšovaly pomaleji - v roce 2009 o 0,5 procenta a v následujícím roce o 2,1 procenta.
Miliardáři a institucionální investoři se zajímají o investice do kryptoměn, nehledě na pokles trhu. Má to být ochrana před inflací i spekulace pro budoucnost. Nejbohatší Američané se dívají po kryptoměnách
Money
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.