Na český trh vstupuje další nemovitostní fond, tentokrát je i pro běžné investory
Čeští retailoví investoři budou mít od letošního dubna možnost investovat do dalšího nemovitostního fondu. Ten je z dílny bankovní skupiny ČSOB a aktuálně cílí na komerční nemovitosti v České republice a na Slovensku.
Během tohoto dubna se na českém trhu objevuje další možnost, jak investovat do nemovitostí. Po nedávno avizovaném oznámení fondu realitní skupiny Luxent, který jako fond kvalifikovaných investorů cílí na movitější klienty s minimální vstupní investicí jeden milion korun, nyní ohlásila rozšíření investičních produktů o nemovitostní fond pro veřejnost také skupina ČSOB. Tento fond má nově umožnit investice do českých a slovenských nemovitostí i pro retailové klienty. Obdobnou možnost má v nabídce pro drobné investory ale také například Fio banka nebo Reico, investiční společnost České spořitelny.
Do jakých nemovitostí fond investuje
Diverzifikované realitní portfolio ČSOB Nemovitostního fondu vzniklo ve skupině ještě před otevřením fondu pro drobné investory. V portfoliu v celkové hodnotě 137 milionů eur (3,457 miliardy korun) tak už jsou nyní výrobně-logistické areály v Chomutově a Piešťanech a retailové parky v Humpolci, Lipníku nad Bečvou, Zvolenu a Bytči. „Soustředíme se na prémiové nemovitosti se stabilními nájemními smlouvami a vysokou obsazeností. Aktivní správa nám umožňuje efektivně optimalizovat jejich hodnotu a přinášet investorům atraktivní výnosy, což dokládá výkonnost našich dosavadních tří uzavřených fondů s hodnotou aktiv 140 miliónů eur (3,534 miliardy korun), ve kterých již několik let zhodnocujeme prostředky klientů privátního bankovnictví s výnosem 4 až 8 % p.a.“ konstatuje Nina Kozáková, předsedkyně představenstva Patria investiční společnosti.
Do budoucna se podle výkonné ředitelky Investičních produktů ČSOB Marcely Suchánkové počítá ale i s rozšiřováním portfolia o kancelářské a rezidenční nemovitosti v rámci Evropské Unie (EU). „Tímto fondem přinášíme snadný a dostupný způsob, jak se podílet na výnosech z kvalitních komerčních nemovitostí, aniž by investoři potřebovali vysoký kapitál nebo odborné znalosti,“ dodává Suchánková.
ČSOB Nemovitostní, podílový fond Patria investiční společnosti se otevře pro retailové investory ještě v dubnu. Pro vstup do fondu bude potřeba minimální investice ve výši 5 tisíc korun či případně pravidelný investiční plán od pětiset korun měsíčně. „Fond je vhodný pro neprofesionální klienty s profilem odvážný a vyšší a s investičním horizontem minimálně 5 let,“ uvádí zpráva ČSOB.
Realitní skupina Luxent chce více stavět. K tomu potřebuje kapitál, který chce získat od investorů do fondu, který právě spouští. A slibuje výnos až 15 procent ročně.
Skupina Luxent spouští vlastní fond. Slibuje výnos až 15 procent ročně
Reality
Český kapitál roste. A nejen doma, ale tuzemští podnikatelé čím dál častěji expandují za hranice. V posledních měsících se podařilo českým firmám celá řada mimořádných úspěchů. Jak se tedy českým firmám ve světě daří? To ukazuje analýza, která vyšla v magazínu Newstream CLUB a z níž nabízíme větší část.
Start-upy, Rohlík i investice zbrojařů. Český byznys má ve světě čím dál lepší zvuk
Leaders
Podceňovat ženy investorky, jako tomu bývalo dosud, je dnes docela směšné. Podle expertky Mariky Čupa i podle analýzy investorů od společnosti Revolut se totiž jasně ukazuje, že ženy v Evropě investují lépe, opatrněji a kvalitněji než muži. A to dokonce ve všech věkových skupinách. Přečtěte si, proč jsou ženy investorky lepší a jak se k investování odhodlává i stále více českých žen.
Žen investorek přibývá a daří se jim
Trhy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.