Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Mzdy porostou ve velkém. Jejich zvýšení plánuje v příštím roce 84 procent podniků

Inflace, ilustrační foto
iStock
 ČTK

V příštím roce plánuje zvýšení mezd 84 procent podniků. Ve většině případů půjde o zvýšení v průměru do deseti procent. Vyplývá to ze zářijového průzkumu mezi 152 firmami, který poskytla Asociace malých a středních podniků.

Reklama

Vzhledem k poklesu inflace, kterou například Česká bankovní asociace odhaduje v roce 2024 na 2,5 procenta, většině zaměstnanců mzdy stoupnou i v reálném vyjádření.

Obecně firmy podle asociace mzdy pravidelně valorizují, přičemž valorizace inflaci částečně zohlednila a částečně zohlední i nadále. Tímto způsobem ke svým zaměstnancům přistupují zejména velké společnosti (57 procent). Menší firmy s méně než 50 zaměstnanci přistupují k zaměstnancům zpravidla individuálně. „Tyto firmy plošná opatření zatím nezavádějí kvůli nárůstu inflace,“ uvedl výkonný partner poradenské skupiny PKF Apogeo Tomáš Pacovský.

Nespokojení mileniálové. Většina z nich vnímá svou mzdu jako podhodnocenou

Nespokojení mileniálové. Většina z nich vnímá svou mzdu jako podhodnocenou

Svou mzdu jako podhodnocenou vnímá 60,5 procenta českých zaměstnanců. Z nich 13,7 procenta si myslí, že pobírají výrazně méně, než by měli. Ukázal to průzkum stravenkové firmy Up ČR s více než tisícem respondentů.

Přečíst článek

Nadpoloviční část firem, 52 procent, nezvažuje podle průzkumu kompenzaci zaváděného nemocenského pojištění. Naopak čtvrtina toto zvažuje a zhruba stejná část o tom zatím neuvažovala. Zhruba 38 procent firem pak již omezilo či hodlá omezit práci na DPP a DPČ (dohoda o provedení práce či činnosti). Asi 18 procent společností však stále neví, jak na změny týkající se daných smluv zareagují.

Zhruba čtvrtina firem plánuje vzhledem k nové legislativě omezit možnost práce z domova. Zdanění zaměstnaneckých benefitů se podle průzkumu dotkne minima zaměstnanců. „Malé společnosti nepovažují zaměstnanecké benefity za tolik důležité, a proto je poskytují méně často a investují do nich méně prostředků proti větším firmám,“ doplnil senior Partner PKF Apogeo Pavel Postl.

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Spořiví Češi. Na důchod si odkládá většina z nich

Na důchod si odkládá většina Čechů. Jenže spoří často neefektivně, tvrdí průzkum

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme