Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Mzdy porostou ve velkém. Jejich zvýšení plánuje v příštím roce 84 procent podniků

Inflace, ilustrační foto
iStock
 ČTK

V příštím roce plánuje zvýšení mezd 84 procent podniků. Ve většině případů půjde o zvýšení v průměru do deseti procent. Vyplývá to ze zářijového průzkumu mezi 152 firmami, který poskytla Asociace malých a středních podniků.

Vzhledem k poklesu inflace, kterou například Česká bankovní asociace odhaduje v roce 2024 na 2,5 procenta, většině zaměstnanců mzdy stoupnou i v reálném vyjádření.

Obecně firmy podle asociace mzdy pravidelně valorizují, přičemž valorizace inflaci částečně zohlednila a částečně zohlední i nadále. Tímto způsobem ke svým zaměstnancům přistupují zejména velké společnosti (57 procent). Menší firmy s méně než 50 zaměstnanci přistupují k zaměstnancům zpravidla individuálně. „Tyto firmy plošná opatření zatím nezavádějí kvůli nárůstu inflace,“ uvedl výkonný partner poradenské skupiny PKF Apogeo Tomáš Pacovský.

Nespokojení mileniálové. Většina z nich vnímá svou mzdu jako podhodnocenou

Nespokojení mileniálové. Většina z nich vnímá svou mzdu jako podhodnocenou

Svou mzdu jako podhodnocenou vnímá 60,5 procenta českých zaměstnanců. Z nich 13,7 procenta si myslí, že pobírají výrazně méně, než by měli. Ukázal to průzkum stravenkové firmy Up ČR s více než tisícem respondentů.

Přečíst článek

Nadpoloviční část firem, 52 procent, nezvažuje podle průzkumu kompenzaci zaváděného nemocenského pojištění. Naopak čtvrtina toto zvažuje a zhruba stejná část o tom zatím neuvažovala. Zhruba 38 procent firem pak již omezilo či hodlá omezit práci na DPP a DPČ (dohoda o provedení práce či činnosti). Asi 18 procent společností však stále neví, jak na změny týkající se daných smluv zareagují.

Zhruba čtvrtina firem plánuje vzhledem k nové legislativě omezit možnost práce z domova. Zdanění zaměstnaneckých benefitů se podle průzkumu dotkne minima zaměstnanců. „Malé společnosti nepovažují zaměstnanecké benefity za tolik důležité, a proto je poskytují méně často a investují do nich méně prostředků proti větším firmám,“ doplnil senior Partner PKF Apogeo Pavel Postl.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme