Reklama

Modernizace Masaryčky má zelenou. Na nové střeše vznikne náměstí

Rekonstrukce Masarykova nádraží dostala zelenou.
SDŽC
Petra Jansová
pej

Projekt, který významně změní tvář Prahy kolem Florence, získal zelenou. Rekonstrukcí Masarykova nádraží přibyde do území nové náměstí, umístěné na novém zastřešení.

Správa železnic získala pravomocné územní rozhodnutí na modernizaci Masarykova nádraží. Stavba by měla začít v roce 2023. Projekt počítá s rozšířením stávajícího kolejiště ze sedmi kolejí na devět, součástí modernizace by měl být také nový vestibul ve formě zastřešení propojující prostor ulic Na Florenci, Hybernská a Opletalova s přístupy na jednotlivá nástupiště. S touto plochou se počítá pro další využití.

Nádraží zůstane po celou dobu výstvaby v provozu. 

Jak bude vypadat okolí Masarykova nádraží a Florence se podívejte ve videu:

 

Na budoucí pobobu nové železniční tratě Praha - Kladno se můžete podívat do následující galerie.

Reklama

Na střeše Masaryčky vznikne náměstí

Se zastřešením nádraží počítala ve své původní urbanistické studii i architektka Zaha Hadid, která připravila plán na proměnu celého území. Podle jejího projektu se staví dvě budovy přímo u Masarykova nádraží. Kompletní urbanistická proměna území na druhé straně magistrály proběhne v režii jiného architektonického ateliéru.

Hlavní město ve spolupráci s vlastníky pozemků na Florenci pořádá urbanistickou soutěž, do jejíhož pětičlenného finále postoupilo pět jiných mezinárodních týmů. Například dánský BIG, UNIT či Marko&Placemakers.

Nové nádraží v nové čtvrti Bubny

Správa železnic dále vypsala tendr za 3,8 miliardy korun na modernizaci trati z Bubnů na Výstaviště včetně nádraží, což by mělo být součástí i velké přeměny pražských Holešovic. Modernizace trati z pražských Bubnů k Výstavišti by měla být hotová do roku 2025. 

Jakub Klaška, architekt

Budeme soutěžit o filharmonii na Vltavské, říká architekt od Zahy Hadid

V kanceláři Zaha Hadid Architects Jakub Klaška pracuje od roku 2010. Za tu dobu má na kontě řadu různorodých projektů v Evropě i Asii. Podílí se i na projektu přeměny Masarykova nádraží pro investiční skupinu Penta. Spolu s ateliérem pak bude soutěžit i projekt na novou filharmonii na Vltavské. Jak vnímá český urbanismus a co mu v Česku chybí z pohledu městské architektury? I na to odpovídá v rozhovoru pro newstream.cz.

Přečíst článek

Stanice Praha Bubny, která vznikne za Negrelliho viaduktem, bude propojena podzemním vestibulem se stanicí metra C Vltavská. Architektonické ztvárnění nádraží se třemi nástupišti a čtyřmi kolejemi má na starosti studio Jakub Cigler Architekti.

Nejprve půjde o jednu budovu, na jejíž střeše bude travnatá odpočinková plocha s výhledem. Později by spolu s výstavbou nové čtvrti v okolí měla přímo nad nádražím přibýt administrativní budova, přičemž nádražní vestibuly by měly být využity i komerčně.

Architekta Eva Le Peutrec

V Číně se prostavěli do kvality, tvrdí architektka mrakodrapů Eva Le Peutrec

Navrhla desítky mrakodrapů, velké multifunkční komplexy i město pro milion lidí. Ke všem svým projektům ale architektka Eva Le Peutrec přistupuje stejně. „Na většině zakázek platí, že už dnes je pozdě,“ popisuje stavění v Číně, kde chvíli žila, aby mohla projektovat mrakodrapy.

Přečíst článek

Museumpark v centru Rotterdamu od ateliéru MVRD.

Pražskou filharmonii navrhnou architektonická esa. Jsou mezi nimi i Češi

Hlavní město zveřejnilo jména 15 architektonických týmů, které zpracují návrh budoucí podoby Vltavské filharmonie. V užším výběru se objevila i česká jména.

Přečíst článek

 

Reklama

Související

Reklama
Doporučujeme