Reklama

Fitness centra vydělají na novoročních předsevzetích „Bridget Jonesových“ stovky milionů

Fitness centrum (ilustrační foto)
Pixabay
Lukáš Kovanda

Češi během Vánoc přiberou podle průzkumů průměrně dva až pět kilogramů. A majitelé fitness center, posiloven a dalších sportovišť letos vydělají stovky milionů korun na jejich nesplněných novoročních předsevzetích - na tom, že se chovají jako Bridget Jonesová.

Reklama

„Sobota, 31. prosince. Novoroční předsevzetí,“ zapisuje si Bridget Jonesová do deníku a pokračuje: „Budu chodit do posilovny třikrát týdně – a nejen, abych si mohla koupit sendvič.“

Češi tloustnou

Stát tiše přihlíží katastrofě. Češi tloustnou a cukrovku bude brzy mít 1,3 milionu z nás

Nezdravý životní styl, alkohol a tloustnutí populace může za rychle rostoucím přírůstku lidí s cukrovkou druhého typu. Dnes jich je přes milion, do osmi let jejich počet vzroste na 1,3 milionu. Nejohroženější skupinou jsou přitom senioři.

Přečíst článek

V pokračování Deníku Bridget Jonesové hrdinka odhaluje, kolik zůstala předsevzetí dlužna. „Pondělí, 28. dubna,“ nadepisuje stránku, „Letošní počet návštěv posilovny: 1, cena roční permanentky: 370 liber; cena jedné návštěvy posilovny: 123 liber.“

Permanentka dražší než jednorázové vstupné

Bridget v tom ale rozhodně nejede sama. Počet lidí, kteří si stanovují až příliš ambiciózní předsevzetí, je překvapivě vysoký, Čechy nevyjímaje. To pochopitelně dělá radost provozovatelům všech možných fitek, posiloven a wellness center. Na přehnané důvěře lidí ve vlastní vůli tužit v nadcházející době tělo, zlepšovat kondici či hubnout totiž z podstatné části stojí jejich byznysmodel.

Vrásky - ilustrační foto

Biohacking: Vitamín nesmrtelnosti. B5 bojuje s alzheimerem, cholesterolem i vráskami

Vitamín B5 je jednou z klíčových látek, které si tělo nedokáže samo vyrobit, ale musí je přijímat v potravě. Podceňovaný vitamin přitom sehrává pozitivní roli v boji proti celé řadě civilizačních chorob.

Přečíst článek

Reklama

Ekonomové Stefano DellaVigna z Kalifornské univerzity v Berkeley a Ulrike Malmendierová ze Stanfordu publikovali v prestižním ekonomickém žurnálu American Economic Review studii přesně na toto téma. Jmenuje se Paying Not to Go to the Gym, a jak název napovídá, pojednává právě o lidech jako Bridget Jonesová. O lidech, kteří si zaplatí „permici“ a pak posilovnu navštěvují jen sporadicky. A ve finále zaplatí mnohem víc, než kdyby vstupné hradili jednorázově, návštěvu od návštěvy.

Oba ekonomové analýzou dat týkajících se více než sedmi tisíc návštěvníků amerických fitness center zjistili třeba to, že lidé, kteří si pořídí měsíční permanentku v ceně přesahující 70 dolarů, navštíví zařízení v průměru méně než 4,5krát měsíčně.

váha, obezita

Dobrá zpráva: jsou tu nové léky na hubnutí. Cvičit a nejíst je ale pořád lepší

Lék, který by spolehlivě, bezpečně a bez námahy zbavil lidi obezity, je svatým grálem farmaceutického průmyslu. Výsledky tu jsou, ale pořád to není ono. V poslední době se však objevily zprávy hned o dvou slibných preparátech. Výsledky z poslední fáze klinický studií totiž zveřejnila firma Novo Nordisk. A pozadu nezůstala ani Eli Lilly.

Přečíst článek

Za jednu návštěvu fitka tak nakonec platí více než 17 dolarů. Kdyby si koupili lístek na deset vstupů, stálo by je jedno trápení těla deset dolarů. Pravda, Bridget na tom byla ještě hůř, ale i tak v průměru tito lidé připraví sami sebe o 600 dolarů během celého období, na které mají permanentku vypsanou.

Sumu vynásobme víc než třiceti miliony – to je počet lidí, kteří podle studie navštěvují v USA fitness centra – a zjistíme, že nesplněná předsevzetí jsou skvělý byznys. A platí to jistě i pro další země, včetně Česka.

Leden, začátek hlavní sezóny 

Češi během Vánoc přiberou v průměru dvě až pět kilogramů, takže nepřekvapí, že zhruba 40 procent z nich si dává novoroční předsevzetí, nejčastěji právě to, že mají více sportovat a hubnout. Díky novoročním předsevzetím tak hned začátkem ledna posilovnám a fitness centrům v ČR začíná hlavní sezóna.

Biohacking: Jezte jablka. Obsahují fantastický všelék quercetin

Biohacking: Jezte jablka. Obsahují fantastický všelék quercetin

Začátek roku je tradičně časem předsevzetí. Pokud jste si slíbili, že se budete lépe starat třeba o své tělo, v dalším pokračování seriálu Biohacking se dozvíte, jak využít antiaging molekulu quercetin (kvercetin). Jde o užitečnou látku, která je přítomná v řadě potravin a v řadě studií byly prokázány její antikarcinogenní, protizánětlivé a antivirové účinky.

Přečíst článek

Během ledna se návštěvnost každoročně zvedá až o 30 procent. Za sportovní aktivity jsou přitom Češi ochotni utratit i tisíce korun. Třeba roční permanentka do posilovny v Praze vyjde až na deset tisíc korun, podobné ceny zaplatí lidé i v Ostravě nebo v Brně.

Podle odhadu České komory fitness v Česku pravidelně cvičí až dvě procenta populace. Vyjdeme-li z uvedeného zjištění z USA, že lidé pořízením permanentky platí nakonec o sedmdesát procent více, než by platili při běžném vstupu, nenaplněné novoroční přání shodit přebytečná kila vyjde nakonec Čechy každoročně v souhrnu na více než 250 milionů korun. Kila zůstávají, ale jsou o miliony „lehčí“.

Vše o inflaci

Strašák inflace. Co ji způsobuje? Jak se jí bránit? Jak investovat, kam uložit úspory, kde jsou slušné úroky, které dluhopisy se vyplatí? Jak s inflací bojuje stát, vláda a ČNB? Kdo a proč zdražuje a o kolik? Jak na zvyšování cen vyzrát? Je správný čas si vzít hypotéku, porostou úrokové sazby, nebo klesnou, a z jakého důvodu? Kontext, tipy, rady, varování.

Vysoká inflace trápí nejen Česko, ale i další země Evropy či Spojené státy. Podívejte se na přehled ve světě.

Témata související s inflací:

Vše o inflaci čtěte zde

Reklama

Související

Lidem docházejí peníze (ilustrační foto)

Lukáš Kovanda: Česko je v recesi, už milion lidí „nemá, kde brát“. A ČNB může podle MMF jejich živoření zhoršit

Přečíst článek
Česká pošta zdražuje čtyřikrát rychleji, než jaká je inflace. Používá méně nápadnou „salámovou” metodu

Česká pošta zdražuje čtyřikrát rychleji, než jaká je inflace. Používá „salámovou” metodu

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme