Levné letenky? Zapomeňte, říkají šéfové Lufthansy i Ryanairu
Ceny letenek se již nikdy nevrátí na úrovně z doby před příchodem pandemie nemoci covid-19. Uvedl to šéf největší německé letecké společnosti Lufthansa Carsten Spohr. Ceny letenek nižší než 20 eur (zhruba 500 korun) označil za nedostatečné a nezodpovědné.
Odvětví letecké dopravy podle něj potřebuje růst cen, aby mohlo financovat větší investice a bylo odolnější vůči podobným šokům, jako byla koronavirová krize.
Také šéf irské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair Michael O'Leary již minulý měsíc prohlásil, že éra letenek za deset eur skončila. Ceny letenek podle něj tlačí vzhůru vyšší ceny pohonných hmot. Vyjádřil nicméně přesvědčení, že lidé budou pokračovat v častém využívání letecké dopravy, a to navzdory rostoucím životním nákladům.
Letiště po celé Evropě se potýkají s nedostatkem personálu. Kvůli tomu cestující často čelí neúměrně dlouhým frontám, zpoždění letů a dalších nepříjemností. Podle agentury Bloomberg za problémem stojí neschopnost vedení letišť efektivně najímat mladé zaměstnance. Těch je přitom na pracovním trhu dostatek, jen často volí jinou práci.Důvody problémů na evropských letištích odhaleny. Zmizeli mladí pracovníci
Zprávy z firem
Šéf Mezinárodního sdružení pro leteckou dopravu (IATA) Willie Walsh minulý týden uvedl, že oživení osobní letecké dopravy po pandemii nemoci covid-19 celosvětově nabírá na rychlosti. Dodal nicméně, že vysoké ceny leteckého paliva budou i nadále vyvíjet tlak na náklady leteckých společností
Spohr dnes varoval, že v Německu lze nyní očekávat hospodářskou recesi, která by mohla podkopat poptávku. Německý institut Ifo dnes předpověděl, že největší evropská ekonomika v příštím roce klesne o 0,3 procenta.
Odborová organizace pilotů Vereinigung Cockpit v německé letecké společnosti Lufthansa vyzvala k celodenní stávce v pátek. Podle prohlášení odborů byla jednání s vedením firmy o zvýšení mezd pilotů neúspěšná.Nedostali jsme odpovídající nabídku. Piloti ze společnosti Lufthansa jdou do stávky
Zprávy z firem
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.