Směs 1200 druhů koňaku v lahvi za miliony. V Česku padl sběratelský rekord
Český sběratel zaplatil 4,1 milionu korun za jednu ze 13 lahví koňaku Louis XIII. z edice Le Mathusalem značky prémiových destilátů Rémy Martin. Informoval o tom Artem Shakhnazarov ze skupiny Rémy Cointreau, pod kterou značka patří. Podle Roberta Vaněčka ze společnosti Prestige Portfolio, který se zabývá zprostředkováním prodeje, jde o nejdražší láhev destilátu prodanou v Česku a na Slovensku.
Kolekce sběratele, který si přál zůstat v anonymitě, má podle Vaněčka hodnotu v desítkách milionů korun. Jak Vaněček připomněl, k jedné z pouze třinácti vyrobených lahví se nedostane každý. Sběratelé, kteří mají možnost limitované edice získat, musí být důvěryhodní. „Nesmíme mít podezření, že jde o spekulanta,” řekl.
Shakhnazarov uvedl, že jde o koňak, který se skládá ze směsi asi 1200 druhů koňaku a cítit v něm lze až 200 různých vůní. Nejmladšímu je 40 a nejstaršímu až sto let. Základem chuti je vinná réva z francouzského regionu Grande Champagne. Značka Rémy Martin patří k nejstarším firmám na světě, které se věnují výrobě koňaku a stále zůstává v rukou rodiny, která ji založila.
Láhev zlatého šampaňského za 274 tisíc korun? Domů by si to asi koupil málokdo, takže zbývají institucionální investoři.
Zlaté šampaňské? I tak může vypadat investiční aktivum
Money
Karafa s iniciálami majitele
Stejně tradiční je i podoba lahví, ve kterých koňak firma prodává. Jde o repliku láhve nalezené na středověkém bitevním poli. Heraldický znak lilie odkazuje na královskou rodinu. Karafa nového majitele bude mít ve znaku rovněž iniciály sběratele.
Alkohol může sloužit i jako investice, která je odolná vůči inflaci. Zhodnocení investice se podle Vaněčka většinou pohybuje mezi pěti až deseti procenty ročně. V minulosti se prodala v dražbě například láhev koňaku s názvem Česká perla za 360 000 korun, dnes by mohla mít cenu až milion dodal.
Portfolio fondu kvalifikovaných investorů Wine Management se opět rozrostlo. Kromě lahví burgundského a šampaňského vína i o další dvě whisky láhve z limitovaných edic k 70. výročí panování Alžběty a korunovace nového britského krále Karla III. Česko se dostalo na světovou mapu whisky, říkají zakladatelé fondu.
Investice do burgundského nebo „královské” whisky téměř odolávají inflaci, říkají experti
Zprávy z firem
Zájem o burgundská vína jakožto investice nebývale roste. Rostoucí poptávka zvyšuje jejich cenu, a to až o desítky procent. Loňská produkce francouzského vína navíc byla vůbec nejslabší v historii, což se také podepsalo na jeho ceně.
Investiční vína porážejí zlato i akcie. Zhodnocení se počítá v desítkách procent
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.