Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Češi jsou přeborníci v nakupování na internetu. Pandemii se přizpůsobili lépe než Němci

Nákupy přes internet, ilustrační foto
Pixabay
Lukáš Kovanda

Česko zažívá nejsilnější boom internetového nakupování ze všech zemí EU, uvádí Eurostat. Během pandemie se Česká republika zařadila mezi evropské velmoci elektronické komerce. Víc lidé nakupují on-line už jen v Nizozemsku, Dánsku, Švédsku a Irsku.

V Česku roste nejvýrazněji ze všech zemí EU podíl lidí, kteří nakupují přes internet. V roce 2016 celkem 57 procent z těch obyvatel ČR, kteří používají internet, uvedlo, že přes něj také nakupují. V roce 2021 už takto odpovědělo hned 84 procent z nich. To značí nárůst o 27 procentních bodů, který je za období let 2016 až 2021 nejvýraznější ze všech zemí EU.

V dubnu se téměř čtyřapůlnásobně se zvýšila výroba aut.

Kdo shrábl covidové miliardy? Automobilky, e-shopy i kasina

Stát vyplatil v programu Antivir téměř 50 miliard korun. Příjemci jsou celkem překvapiví, vedle automobilových gigantů třeba prodejci elektroniky, oděvů či moravská kasina.

Přečíst článek

Česko se tak zařadilo mezi evropské velmoci internetového nakupování. Větší podíl uživatelů internetu nakupuje online v celé EU už jen v Nizozemsku, Dánsku, Švédsku a Irsku. Česká republika se tak řadí mezi pětici zemí EU, kde lidé přes internet nakupují vůbec nejvíce.

Eurostat

Údaje pocházejí z pravidelného šetření Eurostatu. Statistici EU se v jeho rámci lidí dotazují, zda v uplynulých 12 měsících použili internet právě k nakupování.

V uplynulých pěti letech, tedy v období výrazně poznamenaném pandemií, zaznamenaly nárůst internetového nakupování všechny země EU s výjimkou Německa a Rakouska, kde podíl lidí nakupujících online stagnoval.

Česko tak v uplynulých pěti letech v internetovém nakupování předběhlo nejen právě Německo či Rakousko, ale ze sousedních zemí také Slovensko. Tak jako v roce 2016 nadále vykazuje vyšší podíl lidí nakupujících online v porovnání s Polskem i Maďarskem.

Česká republika patří mezi země s největším počtem internetových obchodů v přepočtu na obyvatele na světě. Během vrcholných měsíců pandemie, například na jaře roku 2020, vznikaly v Česku stovky nových internetových obchodů týdně. Přes internet tehdy začaly prodávat své zboží třeba také do té doby výhradně „kamenná“ květinářství nebo cukrárny.  

e-shop

Maloobchod táhne nakupování přes internet

Tržby v maloobchodě v srpnu meziročně stouply o 4,1 procenta. Jde o šestý růst v řadě, proti červencovým čtyřem procentům je srpnový růst nepatrně rychlejší. Proti předchozím měsícům počínaje březnem ale tržby lehce klesají.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme