Češi holdují sběratelství. Jen v červnu na Aukru koupili předměty za 140 milionů
 
                            Lidé na největším českém on-line tržišti Aukro v červnu vydražili sběratelské a starožitné předměty za 140 milionů korun, jedná se o meziroční nárůst o 22,5 procenta.
Tradičně velký zájem byl o vzácné mince. Například výroční svatováclavský desetidukát z roku 1933 se prodal za 581 200 korun. Vyplývá to ze statistik firmy. Na Aukru se za posledních 12 měsíců prodalo zboží za tři miliardy korun, letos firma očekává o asi miliardu vyšší prodeje.
Svatováclavský desetidukát z roku 1933 v letošním šestém měsíci v žebříčku nejzajímavějších vydražených kusů na tržišti Aukro obsadil první příčku. Dražbu sledovalo 208 lidí a přihazovalo jich 18. „Na druhém místě v červnu byla ražba dalšího desetidukátu z roku 2018 ke 100. výročí založení československého státu. Tato dukátová medaile byla ražena v nákladu pouhých 100 kusů. Z toho důvodu je dnes na českém trhu prakticky nesehnatelná,” uvedl za společnost Aukro Pavel Krejčíř. Vítěz dražby tuto minci získal za 580 200 korun.
Covid a nárůst cen tuzemských nemovitostí vyhnal Čechy na nákup domů a bytů do zahraničí. Kde si je nejčastěji pořizují a za kolik? 
	Kvůli covidu Češi kupují nemovitosti v zahraničí. Nejčastěji za sedm milionů
		Money
		
Křejčíř dále uvedl, že mezi českými sběrateli je o mince dlouhodobý zájem a jejich cena neustále roste. Jsou proto podle něj vhodným předmětem k investici. I třetí místo nejžádanějších položek na Aukru za červen patřilo vzácným mincím. Dražbu kompletní sady s názvem Koruna česká z roku 1995 sledovalo 150 uživatelů, 17 se jí účastnilo. Nejúspěšnější dražitel za ni zaplatil 470 600 korun.
Lidé na Aukru často vyhledávají i umělecké předměty. Jeden ze sběratelů minulý měsíc získal obraz Španělka od českého malíře Václava Brožíka, prodal se za 200 200 korun.
Aukro se orientuje na aukce i prodej a nákup za pevné ceny. Svou činnost portál zahájil v roce 2003, momentálně eviduje přes 4,5 milionu registrovaných uživatelů. Firma má od června nového generálního ředitele, kterým se stal Jan Sadílek. Po nástupu do funkce oznámil, že chystá změnu obchodní strategie a expanzi do dalších zemí. Se společností hodlá tak v roce 2025 dosáhnout ročního obratu kolem 20 miliard korun.
V časech nejistoty se lidé často uchylují k alternativním investicím, kam patří také umění, hodinky nebo třeba víno. 
		Investice do umění ochrání hodnotu majetku, shodli se experti
		Money
		
Ceny ověřených printů startují na 300 tisících a jdou do milionů. Některé z nich už mají nového majitele. 
	Galerie Kodl prodává Banksyho. Za miliony
		Money
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
 
 
 
 
 
 
