Češi a nová práce. Výše mzdy už pro ně není jediným kritériem, chtějí i uznání a podporu

Výše mzdy přestává být pro zaměstnance jediným kritériem pro výběr práce. Stále častěji zohledňují i nefinanční benefity, kvalitní vztahy na pracovišti, dobré pracovní podmínky nebo jistotu zaměstnání. Vyplývá to z průzkumů společností Randstad ČR a Up benefity.
Podle průzkumu Up benefity je výše mzdy jediným důležitým faktorem pro volbu zaměstnání pouze pro 15 procent Čechů. Naopak velká většina zaměstnanců vyžaduje i jiné kvality pracovního místa. „Zaměstnanci dnes hledají ve své práci nejen finanční stabilitu, ale i smysl, uznání a podporu. Firmy, které se zaměřují pouze na peněžní ohodnocení, přicházejí o možnost si dlouhodobě udržet loajální a motivovaný tým,“ uvedl generální ředitel Up benefity Stéphane Nicoletti.
Význam dalších faktorů pro volbu zaměstnání potvrzuje i průzkum Randstad ČR. Podle něj vidí atraktivní mzdu jako důležitou pro volbu zaměstnání 65 procent lidí, meziročně ale podíl o čtyři procentní body klesl. Zároveň 63 procent lidí uvádí jako důležitý faktor pro výběr práce finanční stabilitu zaměstnavatele, 61 procent příjemnou pracovní atmosféru a 58 procent jistotu zaměstnání.
Češky chtějí práci, kde budou respektovány
Na nefinanční faktory práce dbají podle průzkumu Randstad ČR zejména ženy, když příjemnou pracovní atmosféru označuje za významnou 68 procent žen, ale jen 54 procent mužů. „Češky kromě atraktivní mzdy hledají i prostředí, kde budou respektovány, a ve kterém mohou skloubit práci s péčí o rodinu,“ uvedl generální ředitel Randstad ČR Martin Jánský.
Schopnost spojit férové finanční ohodnocení se zdravým pracovním prostředím a smysluplnými benefity se podle Nicolettiho stává důležitou konkurenční výhodou firem na napjatém pracovním trhu. „Spokojený tým není jen výsledkem dobré mzdy, ale kombinací vzájemné důvěry, otevřené komunikace, smysluplné práce a podpory zdraví. Když se zaměstnanci cítí dobře, odráží se to v jejich angažovanosti, schopnosti odolávat krizím i ochotě posouvat firmu kupředu,“ uvedl.
Zatímco české banky končí u třicetileté splatnosti, v zahraničí už běžně existují modely, které se splácí několik generací. Úvěroví experti upozorňují, že takzvané mezigenerační hypotéky by sice mohly ulehčit rodinným rozpočtům, ale zároveň také otevřít cestu k novým dluhovým pastím.
Češi řeší nedostupné bydlení. Ale hypotéku na půl století jako jinde ve světě si sjednat nemůžou
Reality
Jen osm procent mladých Čechů ve věku od 16 do 30 let si nevydělává. Téměř 28 procent jich pracuje, zatímco 58 procent si přivydělává formou brigád. Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos pro on-line investiční platformu Portu, kterého se zúčastnilo 522 respondentů z ČR.
GenZ maká naplno. V Praze je to nutnost, ukazuje průzkum
Money
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.