Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ceny ojetin narazily na strop, začínají klesat

Autobazar Jarov
ČTK
 ČTK

Průměrná cena ojetin se v prvním letošním pololetí držela těsně pod 300 tisíci korunami. Ceny vykupovaných vozů podle sdružení Cebia patrně výš nepůjdou.

Reklama

Prodejní ceny ojetých aut klesly v letošním druhém čtvrtletí proti začátku roku o dvě procenta na průměrných 293 tisíc korun. Průměrná prodejní cena za celé první pololetí letošního roku se pak pohybovala kolem 296 tisíc korun a v meziročním srovnání tak byla o 2,4 procenta vyšší. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia, která se zabývá prověřováním ojetých vozů.

Ceny ojetých aut narazily na strop a přestaly růst, což je dobrá zpráva pro všechny, kteří se chystají pořídit si ojeté auto. Samozřejmě ale také přestaly růst výkupní ceny vozidel, což nepotěší ty, kteří se chystali ojeté auto prodat a spekulovali na vyšší cenu,“ uvedl ředitel Cebie Martin Pajer. V příštích měsících budou podle něj ceny nejspíše stagnovat.

Ojetiny nepatrně „omládly“

Průměrné stáří všech osobních ojetých vozů bez ohledu na jejich původ bylo letos 9,1 roku, což je meziročně o necelých pět měsíců méně. Za sníženým průměrem prodávaných aut však stojí české ojetiny, které omladily o více než rok, protože se na trh začaly opět dostávat mladé a zánovní vozy z operativních leasingů.Trh se tak začal i v tomto ohledu opět stabilizovat.

Průměrná doba prodeje ojetého auta se letos zvýšila z loňských 61 dní na 63 dní, oproti prvnímu letošnímu kvartálu jde však o pokles, neboť průměrná doba prodeje od ledna do března byla 65 dní. Rychlejšímu prodeji napomohlo mimo jiné i mírné snižování prodejních cen.

Škoda Auto, ilustrační foto

Ojetiny z ciziny už nejsou v kurzu. Zájem o dovoz aut padá

Dovoz ojetých osobních aut od ledna do konce dubna letošního roku meziročně klesl o desetinu na 51 912 vozů. V samotném dubnu činil pokles 8,5 procenta. Průměrné stáří dovážených ojetin se zvýšilo o půl roku na 11 let, téměř čtvrtina aut byla starší 15 let. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Přečíst článek

Desetina prodaných ojetin jsou octávie

Průměrná hodnota na tachometrech prodávaných ojetin činila letos 147 tisíc kilometrů, meziročně o 2000 kilometrů méně. Vzhledem k přílivu mladších ojetin by podle Pajera průměrný nájezd mohl klesnout více. „Důvodem, proč se tak nestalo, je pravděpodobně častější stáčení tachometrů či stáčení o vyšší hodnoty, neboť příliv mladých vozů převažuje nad zvyšujícím se podílem aut s vyšším stářím,“ podotkl.

Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s podílem 9,8 procenta. Následovaly další modely Škody Fabia a Superb. Mezi ojetými auty se stále nejčastěji vyskytují vozy s naftovým motorem s podílem 49,6 procenta, ale již delší dobu netvoří většinu nabídky. Ojetá auta na benzín byla na trhu zastoupená 46,4 procenta. Vozy na elektřinu tvořily necelé procento nabídky (0,88 procenta).

Automobily

Ojetiny už tolik netáhnou. A to navzdory výhodnějšímu kurzu koruny

Provoz ojetých osobních aut za pět měsíců letošního roku meziročně klesl o devět procent na 67 177 vozů. Průměrné stáří se nepatrně zvýšilo na 10,8 roku, podíl vozů starších deseti let ale klesl o 1,5 procentního bodu na 49,75 procenta. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Karolína Topolová, CEO AURES Holdings zastřešující značky AAA AUTO

Šéfka AAA Auto Karolína Topolová: Cena ojetin vzrostla o patnáct procent. A zdražují dál

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme