Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Boršč už jen pro bohaté Rusy. Tradiční jídlo chudých zdražuje o desítky procent

Rusko, ilustrační foto
iStock
Lukáš Kovanda

Rusům kvůli sankcím dramaticky zdražuje už i „pokrm chudých“. Boršč je dražší jen za týden o desítky procent.

Reklama

Boršč, polévka z červené řepy, charakterizuje Rusko jako máloco jiného. Ačkoli pokrm má svůj původ na Ukrajině, kde se ujal jako jídlo chudých. V Rusku to však nyní jídlo chudých rozhodně není. A jen tak nebude. Základní ingredience boršče dramaticky zdražují, a sice kvůli válce právě na Ukrajině a souvisejícím sankcím Západu.

Jen za posledních sedm dní zdražila cibule o více než osmnáct procent, zelí o skoro šestnáct. Citelně zdražuje také mrkev, samotná řepa, brambory nebo hovězí, což jsou další ingredience boršče. V některých oblastech Ruska si lidé za základní ingredience ikonického pokrmu připlatí třeba i čtyřicet procent, vypočítává agentura Bloomberg.

 

Z boršče se tak může stát pokrm pouze pro bohaté, neboť inflační spirála se v Rusku stále jen teprve začíná roztáčet. Přitom v éře Sovětského svazu patřil boršč k nejběžnějším, lidovým jídlům. V Polsku, kam se pokrm v dávných časech rozšířil též, dodnes užívají frázi „laciný jako boršč“, a to ve smyslu výrazu „levná cetka“. 

A  nejde jen o tento případ. Rusům se od kvůli Putinově invaze zdražují ostatní položky, včetně hygienických potřeb. 

Dubajská burza

Význam dubajské burzy vzroste. Míří na ni elektrárenský gigant DEWA

Hlavní dubajská elektrárenská a vodárenská společnost Dubai Electricity and Water Authority (DEWA) více než zdvojnásobila velikost plánované primární nabídky akcií, píše agentura Reuters.

Přečíst článek

VTB

Zmrazí Brusel majetek ruské banky VTB? EU ladí pátý balík sankcí proti Rusku

Evropská unie připravuje v pořadí již pátý balík sankcí proti Rusku za jeho agresi na Ukrajině. Zahrnout by měl dosud nepotrestané banky nebo rodiny oligarchů, píše list The Wall Street Journal (WSJ) s odvoláním na nejmenované unijní činitele a diplomaty.

Přečíst článek

 

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Válka na Ukrajině snížila růst v Evropě a výrazně zvýšila inflaci

Válka snížila hospodářský růst Evropy, horší dopady teprve přijdou, uvádí studie švýcarské centrální banky

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme