Starbucks má nového šéfa. Investoři zaplesali, akcie firmy prudce posílily
Americký řetězec kaváren Starbucks v úterý jmenoval novým generálním ředitelem Briana Niccola. Firma to uvedla na svém webu. Niccol od roku 2018 stál v čele řetězce rychlého občerstvení Chipotle Mexican Grill. Na zprávu akcie kavárenského řetězce reagovaly růstem, zavřely se ziskem téměř 25 procent. Naopak akcie Chipotle odepsaly asi 7,5 procenta.
Od Niccolova nástupu do čela Chipotle řetězec prudce zvýšil tržby a jeho akcie za posledních pět let více než ztrojnásobily svoji hodnotu, připomněla agentura Reuters.
„Věřím, že je to právě on, koho společnost Starbucks v zásadním okamžiku své historie potřebuje. Má můj respekt a plnou podporu,“ uvedl zakladatel Starbucks Howard Schultz.
Před nástupem do Chipotle Niccol působil jako výkonný ředitel konkurenční společnosti Taco Bell. V ní ještě předtím zastával mimo jiné funkce ředitele marketingu a inovací. Působil také na manažerských pozicích v řetězci rychlého občerstvení Pizza Hut.
Starbucks prochází složitým obdobím. Dostal se pod tlak aktivistického investora Elliott Investment Management, aby zlepšil hospodaření, trpí zvýšenou konkurencí a slábnoucí poptávkou ve Spojených státech a v Číně. Právě nižší poptávce na těchto klíčových trzích firma přičítá, že jí celosvětové tržby za druhé čtvrtletí meziročně klesly o tři procenta. Firma se také v některých zemích podobně jako McDonald's stala terčem bojkotů a protestů kvůli válce v Pásmu Gazy.
Přesně před deseti lety Radek Klein začínal s pojízdným stánkem s kávou a trdelníky. Postupem času jeho společnost Trdlokafe otevřela 230 prodejen a další stovka je franšízanty objednaná. Firma má své pobočky v Česku i dalších evropských zemích, dále také v USA a expanduje i v Dubaji a Kataru. Trdelník z Brna proráží ve světě. Chystáme expanzi i do Saúdské Arábie, říká zakladatel společnosti Trdlokafe
Leaders
Každý si myslí, že Starbucks prodává kávu. To je sice pravda, ale společnost se chytrým trikem stala neortodoxní bankou, které lidé svěřují peníze, aniž by si je mohli někdy vybrat. Firma tak může hospodařit s 1,7 miliardou dolarů, za které neplatí žádný úrok.Starbucks si půjčuje bez úroku. Od svých zákazníků
Money
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?